سری Halo
محمد صادق شجاعی

اولین بازی سری Halo قرار بود اثری جهان‌آزاد باشد

محمد صادق شجاعی 15 دی 1400 بدون دیدگاه
117 بازدید

بازی Halo: Combat Evolved نه تنها آغازگر سری هیلو است، بلکه یکی از بهترین آثار تاریخ صنعت ویدیوگیم محسوب می‌شود. با وجود ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر، بازی هیلو قرار بود اثری متفاوت باشد؛ زیرا طبق جدید‌ترین اخبار بازی، یکی از سازندگان این اثر اعلام کرده که اولین بازی سری Halo قرار بود به صورت Open-World ساخته شود.

پس از مدت‌ها انتظار، اخیرا بازی Halo Infinite منتشر شده است. این اثر اولین بازی سری هیلو است که از ویژگی‌های Open-World در مقیاس بزرگ استفاده می‌کند. اما اکنون مشخص شده استودیو Bungie در‌صدد استفاده از فضای اوپن ورلد در بازی Halo: Combat Evolved بوده است. اما به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری در 20 سال پیش، سازندگان این اثر مجبور به تجدید نظر در تصمیم خود شده‌اند.

مارکوس لتو، یکی از اعضای تیم تولید بازی Halo: Combat Evolved بوده که در اواخر دهه 90 میلادی سمت کارگردان هنری بازی را بر عهده داشته است. او اخیرا در شبکه اجتماعی توییتر به صحبت در مورد بازی Halo Infinite پرداخته است. او در متن توییت خود به اعضای استودیو 343 Industries تبریک گفته و اعلام کرده به اعتقاد او، بازی هیلو اینفینیت توانسته جادوی سری هیلو را احیا کند.

در ادامه یکی از کاربران، از مارکوس لتو در مورد بازی Halo: Combat Evolved پرسیده است. او در توییت خود سوال کرده، آیا مارکوس لتو قصد استفاده از ساختار Open-World را داشته است یا خیر. کارگردان هنری بازی Halo: Combat Evolved در پاسخ گفته که برنامه‌های اولیه برای بازی هیلو، ساخت آن به صورت Open-World بوده است. مارکوس لتو در توییت خود چنین نوشته:

«در زمان آماده کردن اولین دمو، هدف این بود که آن را به صورت Open-World بسازیم. مرحله The Silent Cartographer نزدیک‌ترین دستاورد ما برای تحقق این هدف است».

سری Halo

مرحله چهارم اولین بازی سری Halo، نزدیک‌ترین بخش به Open-World

The Silent Cartographer به عنوان چهارمین مرحله کمپین داستانی بازی Halo: Combat Evolved شناخته می‌شود. این مرحله در زمان انتشار در سال 2001، محبوبیت زیادی به دست آورده است. در مرحله مذکور، مستر چیف و گروهی از افراد UNSC وارد جزیره‌ای کوچک شده و تلاش می‌کنند تا مکانی مخفی را پیدا کنند.

در مرحله The Silent Cartographer فضای زیادی برای گشت و گذار وجود دارد. در محیط این مرحله می‌توانید در سراسر سواحل و تپه‌ها حرکت کرده و از مناظر لذت ببرید. این امر باعث شد سری هیلو با دیگر آثار تیراندازی اول شخص که معمولا راهرو‌های باریک و مبارزات محدودی را به نمایش می‌گذارند، متفاوت باشد.

نظر شما در مورد ساختار Open-World بازی Halo: Combat Evolved چیست؟ آیا موافق بهره‌گیری از آن در سری هیلو هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: PCGamesN

 

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.