کوین لوین BioShock
یحیی رحیمی

بازی بعدی خالق BioShock در وضعیت افتضاحی قرار دارد

یحیی رحیمی 14 دی 1400 بدون دیدگاه
264 بازدید

بلومبرگ در تازه‌ترین گزارش از وضعیت استودیوهای بازی‌سازی، اثر بعدی خالق BioShock را مورد بررسی قرار داده و وضعیت افتضاح استودیو را گزارش کرده است. کوین لوین (Kevin Levine) که با خلق بازی بایوشاک به شهرت رسید؛ مدت‌ها پیش تصمیم به تاسیس استودیو شخصی گرفت و به دلیل رفتار نامناسب نسبت به کارمندان و فضای سمی استودیو، هنوز موفق به اتمام ساخت بازی جدیدش پس از هشت سال توسعه نشده است.

به گزارش جیسون شریر، خبرنگار بلومبرگ، مدیریت اشتباه و بحث‌برانگیز کوین لوین باعث شده تا 8 سال پس از شروع ساخت بازی؛ امکان انتشار آن وجود نداشته باشد. خالق BioShock در سال 2014 تصمیم به تاسیس استودیو جدیدی به نام Ghost Story Games گرفت و ساخت پروژه جدید با جذب توسعه‌دهندگان شروع شد.

کوین لوین پس از موفقیت بازی BioShock Infinite به دنبال کار در استودیو کوچک‌تری بود؛ اما برنامه‌ریزی او به هیچ جایی نرسیده است. او به دنبال تغییر سبک بازی‌های تک‌نفره داستانی بوده و اعمال بازیکن روی دیالوگ‌های بعدی و داستان تأثیر می‌گذاشته است. به عبارتی دیگر، بازی‌ جدید خالق بایوشاک دارای داستانی پویا و متغیر بر اساس اعمال بازیکن بوده است که امروزه در اکثر بازی‌های داستانی دیده می‌شود.

افرادی که با وی کارکرده‌اند از بلندپروازی و ایده‌های ناممکن صحبت کرده‌اند و او حتی چند بار این بازی جدید را ساخته و آن را کنار گذاشته است. بازی به حدی پایان‌های متفاوت داشته که امکان ایجاد تمام آن‌ها کار غیرممکن بوده است؛ اما کوین لوین همچنان روی ایده خود پافشاری می‌کرده است. از آنجایی که استودیو تحت نظر Take-Two کار می‌کند؛ فشار مضاعفی از سوی مدیران روی دوش او بوده است و باید محتوای تازه‌ای برای بازی‌های دیگر مانند Dead Cells توسعه می‌داده است. چنین کاری باعث ایجاد چرخه‌ای بی‌هدف شده است که در نهایت ثمره‌ای برای استودیو نداشته است.

بازی BioShock بایوشاک

دلیل وضعیت افتضاح بازی بعدی خالق BioShock چیست؟

به باور کارمندان سابق، دلیل این اتفاق و وضعیت افتضاح استودیو Ghost Story Games؛ رفتار ویژگی‌های شخصیتی خالق BioShock است. سبک مدیریتی کوین لوین به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته و او فردی خودخواه و مغرور توصیف شده که تاب تحمل کوچک‌ترین انتقاد را هم ندارد. او به دلیل رفتار نامناسب با کارمندان و توسعه‌دهندگان، فضای سمی در استودیو ایجاد کرده و باعث جدایی مهره‌های مهمی شده است. بسیاری از افراد بااستعداد و باتجربه از کار در استودیو او خودداری کرده‌اند و در نتیجه بازی جدید خالق بایوشاک؛ هشت سال پس از شروع تولید؛ هنوز قابل‌انتشار نیست.

کارمندان به شوخی اسم استودیو را به Kenception تغییر داده‌اند و دلیل این اسم نیز خودخواهی بیش از حد کوین لوین است. افرادی که با بلومبرگ مصاحبه کرده‌اند، گفته‌اند که Kenception را با الهام از فیلم اینسپشن کریستوفر نولان انتخاب کرده‌اند؛ زیرا آن‌ها هر بار وارد ذهن آقای لوین شده‌اند و ایده‌های جالبی به او داده‌اند و او در نهایت باور داشته که تمام این ایده‌ها مربوط به خودش بوده است و بقیه را افراد معمولی خطاب کرده که هیچ‌چیز نمی‌دانند.

قرار بود اولین بازی Ghost Story در سال 2017 منتشر شود؛ اما بازی هنوز در مراحل تعریف و تحقیق قرار دارد و حتی اسم نهایی نیز انتخاب نشده است. Star Citizen نیز نمونه دیگری است که با جذب صدها میلیون دلار؛ هنوز آماده انتشار نیست. در خبر دیگری، ساخت بازی BioShock 4 به خوبی پیش می‌رود و احتمال معرفی آن در سال جاری وجود دارد.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.