فروش کنسول نینتندو سوییچ
محمد صادق شجاعی

فروش کنسول نینتندو سوییچ از مرز 100 میلیون عدد گذشت

محمد صادق شجاعی 8 دی 1400 بدون دیدگاه
261 بازدید

پیش از عرضه کنسول نینتندو سوییچ، شک و تردید‌هایی نسبت به این کنسول وجود داشت. اما این پلتفرم هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین کنسول‌های بازار محسوب می‌شود. طبق جدید‌ترین اخبار بازی، فروش کنسول نینتندو سوییچ باعث شده که این کنسول به زودی به محبوب‌ترین کنسول خانگی نینتندو تبدیل شود.

یاد‌آوری دوران قبل از عرضه کنسول نینتندو سوییچ در ماه مارس 2017 امری سخت و دشوار است. در این دوران بسیاری از بازیکنان چندان به این کنسول امیدوار نبودند. اما شرکت نینتندو خیلی زود توانست یک بار دیگر ثابت کند که کنسول‌های خلاقانه با این شرکت معنا پیدا می‌کنند. شرکت Nintendo با تجربه کنسول Wii U، پلتفرمی را عرضه کرد که هر گیمری آرزوی انجام آثار آن را دارد. حال کنسول نینتندو سوییچ در مسیری قرار گرفته که انتهای آن تبدیل شدن به محبوب‌ترین کنسول خانگی تاریخ نینتندو است.

طبق گزارش VGChartz، کنسول نینتندو سوییچ در هفته منتهی به 18 دسامبر 1.3 میلیون دستگاه فروش داشته است. به این واسطه نینتندو سوییچ به عنوان پر‌فروش‌ترین کنسول هفته لقب گرفته است. با این حساب، کنسول Nintnedo Switch در طول عمر خود فروشی معادل با 100.72 میلیون دستگاه داشته است. به این واسطه کنسول مذکور دستاوردی تاریخی و بسیار مهم به دست آورده که در تاریخ نینتندو تقریبا بی‌سابقه است. با استناد به گزارش فروش کنسول‌های مختلف، تنها یک کنسول از شرکت نینتندو توانسته به چنین دستاوردی دست پیدا کند. در طول تاریخ کنسول‌های خانگی، کنسول‌های PS1، PS2، PS4 و Wii به فروش حداقل 100 میلیون دستگاه دست پیدا کرده‌اند.

در ابتدا جذابیت اصلی کنسول نینتندو سوییچ، فراهم کردن زمینه تجربه نسخه ارتقا یافته آثار مشهور کنسول وی یو یعنی بازی‌های Mario Kart 8 و The Legend of Zelda Breath of the Wild بود. اما در مدت کوتاهی آثار جذابی از جمله Monster Hunter Rise ،Pokemon Sword ،Pokemon Shield و Animal Crossing: New Horizons برای این کنسول منتشر شد تا فروش آن را به حد زیادی افزایش دهند.

فروش کنسول نینتندو سوییچ

نسخه‌های نینتندو سوییچ سهم بسزایی در محبوبیت آن دارند

فاکتور خلاقیت و نو‌آوری ویژگی اصلی کنسول نینتندو سوییچ است. ترکیب قابلیت تجربه آثار به صورت پرتابل، بازی چند‌نفره بدون کنترلر اضافه و اتصال از طریق داک به نمایشگر، مواردی هستند که کنسول مذکور را به پلتفرمی جذاب تبدیل می‌کنند. در کنار این موارد پشتیبانی استودیو‌های ترد پارتی باعث شده که بازی‌هایی مانند The Witcher 3: Wild Hunt ،Doom و Skyrim در دسترس کاربران کنسول Nintendo Switch قرار بگیرند.

شرکت نینتندو به طور هوشمندانه‌ای با اعمال تغییرات تلاش می‌کند تا اقشار بیشتری را جذب کند. این شرکت در قالب نسخه‌های Lite (قابل استفاده تنها به صورت پرتابل) و OLED (جایگزین کردن نمایشگر عادی با OLED) توانست طیف گسترده‌ای از بازیکنان را به خود جذب کند. این موارد باعث شدند که نینتندو سوییچ در اغلب لیست‌ها به عنوان پر‌فروش‌ترین کنسول معرفی شود. همچنین با اینکه از رقبایش یعنی کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس، ضعیف‌تر است، فروش بیشتری داشته باشد.

کنسول Wii، از نظر تعداد دستگاه به فروش رسیده، کمی جلوتر از کنسول نینتندو سوییچ قرار دارد. این کنسول در طول عمر خود 101.53 دستگاه به فروش رسانده است. البته با توجه به روند رو‌به‌رشد کنسول تازه نینتندو، این پلتفرم به زودی از کنسول Wii پیشی می‌گیرد. درنتیجه نینتندو سوییچ به محبوب‌ترین کنسول خانگی تمام دوران نینتندو بدل خواهد شد.

با تمام توضیحات داده شده، کنسول نینتندو سوییچ برای معرفی به عنوان محبوب‌ترین کنسول تاریخ نینتندو راه درازی دارد. همچنان کنسول‌های قابل حمل شرکت Nintnedo به نام DS و Game Boy بیشترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین این دستاورد نینتندو سوییچ را باید زنگ خطری برای کنسول‌های PlayStation و PlayStation 4 بدانیم. این کنسول برای کنار زدن پلی استیشن 2 و قرار گرفتن در صدر لیست پر‌‌فروش‌ترین کنسول‌های تاریخ به حدودا 50 میلیون دستگاه فروش بیشتر نیاز دارد.

نظر شما در مورد تبدیل شدن Nintendo Switch به محبوب‌ترین کنسول خانگی نینتندو چیست؟ آیا شما هم در تحقق این امر نقش داشته‌اید و این کنسول را خریداری کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.