بازی Alan Wake 2
محمد صادق شجاعی

آیا تریلر بازی Alan Wake 2 نوید انتشار سه‌گانه الن ویک را می‌دهد؟

محمد صادق شجاعی 20 آذر 1400 بدون دیدگاه
365 بازدید

طرفداران بازی Alan Wake سال‌های زیادی برای معرفی دنباله آن صبر کردند. در نهایت این انتظار‌ها بامداد روز گذشته به پایان رسید و بازی Alan Wake 2 با نمایش تریلری در جریان مراسم The Game Awards 2021 معرفی شد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، با بررسی دقیق تریلر معرفی این محصول جدید از استودیو Remedy Entertainment، سرنخ‌هایی به دست آمده که نشان می‌دهند قرار است دو اثر از سری الن ویک عرضه شود.

تریلر بازی Alan Wake 2 مملو از اشاره‌ها، ارجاعات و نکاتی از بازی‌های Alan Wake و Control است که با بررسی آن‌ها مشخص می‌شود آینده سری الن ویک چگونه خواهد بود. یکی از مهم‌ترین این موارد به خوبی نشان می‌دهد که بازی Alan Wake 2 می‌تواند بازی میانی سری باشد و قرار است داستان‌های الن ویک در قالب یک سه‌گانه روایت شوند. این اشاره در بخش شهری تریلر بازی الن ویک 2 و در قالب یکی از تابلو‌های نئونی موجود در خیابانی که الن ویک در دوردست آن ایستاده، دیده می‌شود.

اگر تابلوی نئونی سمت راست خیابان را در هر دو دفعه‌ای که نمایش داده می‌شود، با دقت بررسی کنید، متوجه حروف Init و ion خواهید شد. اگر نسبت به نکاتی که تاکنون استودیو رمدی از دنیای مشترک بین آثار خود موسوم به Remedy Connected Universe منتشر کرده، آگاهی داشته باشید، به سرعت متوجه خواهید شد که حروف ذکر شده کلمه Initiation (تشرف) را تشکیل می‌دهند.

کلمه Initiation در اینجا اشاره‌ای به بخش میانی توصیف جوزف کمبل از Monomyth (سفر قهرمان) است که در کتاب The Hero with a Thousand Faces (قهرمان هزار چهره) به تفصیل به شرح آن پرداخته است. براساس توضیحات جوزف کمبل، سفر قهرمان از سه بخش Departure (جدایی)، Initiation (تشرف) و Return (بازگشت) تشکیل شده است. در بازی Alan Wake، دست‌نوشته‌ای که الن برای مبارزه با Dark Presence می‌نویسد، با نام Departure شناخته می‌شود. علاوه بر این، Return نام دست‌نوشته‌ای دیگر از الن ویک بوده که بارها به آن اشاره شده است. از بین این اشاره‌ها می‌توان از ایستر اگ بازی Alan Wake در بازی Quantum Break و بلاگ This House of Dreams نام برد.

بازی Alan Wake 2

ایستر اگ Alan Wake در بازی کوانتوم بریک

هم بلاگ This House of Dreams و هم ایستر اگ بازی Quantum Break به کلمه Initiation اشاره می‌کنند. اما در تریلر بازی Alan Wake 2 اولین باری است که به صورت مستقیم در قالب یک محتوای مربوط به سری الن ویک به این کلمه اشاره می‌شود. بر این اساس می‌توان چنین نتیجه گرفت که بازی Alan Wake 2 در واقع بخش میانی سفر قهرمان برای کاراکتر الن ویک است.

حال اگر بازی الن ویک 2 قسمت میانی داستان و بازی Alan Wake بخش آغازین باشد، پس مطمئنا قسمت سومی نیز وجود داشته و سری الن ویک به یک سه‌گانه تبدیل می‌شود. این احتمال نیز وجود دارد که بخش‌های Initiation و Return سفر قهرمانی الن ویک در بازی Alan Wake 2 به تصویر کشیده شوند. اما نکته حائز اهمیت این است که هیچ نشانه‌ای از بخش Return در تریلر معرفی بازی الن ویک 2 وجود ندارد.

با این وجود که موارد گفته شده در حد حدس و گمان هستند، اما در قالب تریلر بازی Alan Wake 2 به خوبی متوجه می‌شویم که در این اثر با چه داستانی رو‌به‌رو هستیم. تمامی ثانیه‌های این بازی نشان می‌دهند که الن ویک 2 تجربه‌ای ترسناک و دلهره‌آور خواهد بود. حتی خود الن ویک در تریلر می‌گوید که «این داستان یک هیولا است». قسمت میانی سفر قهرمان شامل سخت‌ترین آزمایش‌ها و دشوار‌ترین لحظات می‌شود. در نتیجه تلاش استودیو Remedy Entertainment برای ساخت بازی Alan Wake 2 در سبک ترس و بقا منطقی است. انتظار داشته باشید که بازی الن ویک 2 تاریک‌ترین و ترسناک‌ترین لحظات تاریخ این مجموعه را خلق کند.

نظر شما در مورد تریلر بازی Alan Wake 2 چیست؟ آیا موافق تبدیل شدن سری الن ویک به یک سه‌گانه هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.