سحر حق پرست

نحوه انتقال بازی‌ها و فایل‌های ذخیره شده از PS4 به پلی استیشن 5

سحر حق پرست 4 آذر 1400 بدون دیدگاه
2,083 بازدید

آیا به تازگی جدیدترین کنسول پلی‌استیشن را خریداری کرده‌اید؟ اگر پیش از این با کنسول PS4 بازی می‌کردید، باید نحوه انتقال داده‌ها از PS4 به PS5 را بدانید تا با خیال راحت به ادامه بازی‌های مورد علاقه خود در کنسول جدید بپردازید.

سونی درس مهمی از دوران PS4 آموخت؛ مردم بازی‌های قدیمی‌تر خود را بیشتر دوست دارند، به خصوص اگر اولین سال‌های انتشار کنسول جدید باشد. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که بعد از خرید کنسول PS5، همچنان مشتاق ادامه دادن بازی‌های PS4 خود هستند؛ اما زمانی که دیسک بازی را وارد کنسول جدید می‌کنید، متوجه خواهید شد که تمام دست‌آوردهای قبلی شما از بین رفته و بازی مجدداً از سر گرفته شده است. خوشبختانه، سونی انتقال داده‌ها از PS4 به PS5 را میسر ساخته و شما می‌توانید درست از همان جایی که بازی را متوقف کرده‌اید، به ادامه بازی خود بپردازید؛ اما این بار با مدت زمان بارگذاری کمتر و (در برخی موارد) عملکردی بهتر.

اگر هر دو کنسول PS4 و PS5 را در اختیار دارید، می‌توانید به راحتی داده‌ها و بازی‌های کنسول قبلی خود را به کنسول جدید منتقل کنید. راه‌های مختلفی برای انتقال بازی‌ها وجود دارد اما در صورت دیسکی بودن بازی PS4، کافی است که آن را درون درایو PS5 قرار دهید تا بازی به طور خودکار بر روی دستگاه نصب شود.

انتقال داده‌های پلی استیشن 4 از طریق اینترنت

کنسول PS5 قابلیتی با نام «Data Transfer / انتقال داده‌ها» ارائه کرده است. این قابلیت، همانطور که از نامش پیداست، انتقال داده‌ها از کنسول قدیمی به کنسول جدید را میسر می‌سازد. این کار به کمک اینترنت انجام می‌شود و شما می‌توانید کلیه مراحل را به صورت بی‌سیم یا با استفاده از کابل‌های شبکه (اترنت) انجام دهید. اولین مورد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که با رفتن به منوی تنظیمات هر دو کنسول و بررسی جزئیات حساب خود مطابق تصویر زیر، مطمئن شوید که هر دو کنسول وارد یک حساب پلی‌استیشن شده‌اند.

نحوه انتقال بازی‌ها و فایل‌های ذخیره شده از PS4 به پلی استیشن 5

سپس بررسی کنید که آیا هر دو کنسول به یک WiFi متصل‌اند یا خیر. برای انجام این کار به تنظیمات هر دو کنسول رفته و منوی «Network» را مشاهده نمایید.

PS4-PS5-Transfer

کنسول‌ها هم به صورت بی‌سیم و هم از طریق کابل اترنت قابل اتصال به یک شبکه واحد هستند، اما اگر انتقال به صورت بی‌سیم را انتخاب کرده باشید، ممکن است فرایند آن کمی بیشتر طول بکشد. بهترین گزینه برای تسریع روند انتقال داده‌ها، اتصال دو کنسول به یکدیگر از طریق کابل اترنت است.
هنگامی که کنسول‌ها در یک شبکه قرار گرفتند، مجدداً به تنظیمات PS5 خود بروید. سپس مسیر System > System Software > Data Transfer را دنبال کنید.

پلی استیشن 5

با انتخاب گزینه Data Transfer، ابتدا به شما خواهد گفت که فقط مجاز به انتقال داده‌های خودتان هستید، نه سایر کاربران و اینکه انتقال داده‌ها منجر به حذف آن‌ها از PS4 شما نخواهد شد. همچنین داده‌های ذخیره شده در حافظه خارجی کنسول قابل انتقال از طریق اینترنت نیستند.

پلی استیشن 4

سپس از شما خواسته می‌شود که با اطمینان از روشن بودن هر دو کنسول و اتصال آن‌ها به یک شبکه، برای انتقال داده‌ها آماده شوید.

PS4-PS5-Transfer

پس از انتخاب «Continue»، یک شمارش معکوس پنج دقیقه‌ای نمایش داده خواهد شد. قبل از پایان یافتن این شمارش معکوس باید دکمه روشن / خاموش PS4 خود را به مدت یک ثانیه نگه دارید تا صدای بوق آن شنیده شود.

PS4-PS5-Transfer

اکنون فهرستی از داده‌های ذخیره شده در حافظه داخلی PS4 شما نمایان می‌شود، تمام این داده‌ها قابل انتقال به کنسول جدید هستند و انتخاب آن‌ها بستگی به خودتان دارد.

PS4-PS5-Transfer

همین فهرست در PS5 شما نیز ظاهر خواهد شد. می‌توانید همه یا بعضی از بازی‌ها و برنامه‌ها را برای انتقال، انتخاب کنید.

PS4-PS5-Transfer

پس از انتخاب بازی‌ها، PS5 یک مدت زمان تخمینی برای انتقال آن‌ها به نمایش می‌گذارد. لازم به ذکر است که در طول این مدت به هیچ عنوان مجاز به استفاده از PS5 خود نیستید. پس از اتمام فرایند انتقال، نوبت به دانلود بازی‌ها و برنامه‌ها می‌رسد؛ در حین دانلود می‌توانید آزادانه از کنسول استفاده کنید.

PS4-PS5-Transfer

هنگامی که انتقال داده‌ها به پایان رسید، بازی‌ها در منوی اصلی و داده‌ها در حافظه کنسول شما قرار می‌گیرند.

این تنها یکی از روش‌های انتقال بازی بود و با اینکه قادر به انتقال فایل‌های ذخیره شده از حافظه خارجی نیست، اما یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های انتقال به شمار می‌رود.

انتقال فایل‌های ذخیره شده پلی استیشن 4 از طریق PlayStation Plus

با داشتن اشتراک PlayStation Plus، راه دیگری برای انتقال داده‌ها از یک کنسول به کنسول دیگر در اختیار خواهید داشت.

در اینجا نیز باید مطمئن شوید که هر دو کنسول وارد یک حساب PlayStation Plus شده‌ باشند. برای این کار باید به منوی تنظیمات رفته و دوباره حساب خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نام کاربری شما در هر دو کنسول یکسان است.

برای انتقال فایل‌های ذخیره شده، مسیر Settings > Application Saved Data Management را دنبال کنید.

PS4-PS5-Transfer

از طریق این تنظیمات می‌توانید در مورد نحوه انتقال داده‌های ذخیره شده بین حافظه سیستم، فضای ذخیره‌سازی ابری (که به همراه PS Pus دریافت می‌کنید) و دستگاه USB تصمیم بگیرید. گزینه « Saved Data in System Storage» را انتخاب نمایید.

PS4-PS5-Transfer

سپس گزینه «Upload to Online Storage» را بزنید. این گزینه یک علامت کوچک PlayStation Plus در کنار خود دارد.

PS4-PS5-Transfer

با این کار، فهرستی از تمام بازی‌های ذخیره شده ظاهر می‌شود. در صورت انتخاب هر یک از بازی‌ها، لیستی از تمام داده‌های ذخیره شده آن بازی را خواهید دید. شما می‌توانید همه یا بخش خاصی از این داده‌ها را منتقل نمایید.

اگر این داده‌ها قبلاً در فضای ابری آپلود شده باشند، در قالب یک اخطار به شما اعلام خواهد شد. از آنجایی که PlayStation Plus گاهی اوقات داده‌های ذخیره شده را همگام‌سازی می‌کند، ممکن است مجبور به تکرار این فرایند به صورت دستی نباشید.

پس از آپلود تمام داده‌های مورد نظرتان در فضای ابری، PS5 خود را روشن کرده و بازی‌ها را دانلود نمایید.

سپس به Settings > Saved Data and Game/App Settings بروید.

PS4-PS5-Transfer

در پایین منوی باز شده، به «Saved Data (PS4)» رفته و گزینه «Cloud Storage» را انتخاب نمایید. این گزینه نیز یک نماد کوچک PS Plus در کنار خود دارد.

PS4-PS5-Transfer

گزینه «Download to Console Storage» را بزنید.

PS4-PS5-Transfer

در لیستی که ظاهر می‌شود، داده‌های مورد نظر خود را برای ذخیره انتخاب کرده و «Download» را بزنید.

PS4-PS5-Transfer

با راه‌اندازی این بازی‌ها بر روی کنسول PS5، خواهید دید که تمام داده‌ها انتقال یافته‌اند. اکنون می‌توانید به ادامه بازی خود بر روی کنسول جدید بپردازید.

انتقال باز‌ی‌های پلی استیشن 4 با استفاده از هارد اکسترنال (EXTERNAL HDD)

اگر هارد اکسترنال دارید، باقی روش‌ها را فراموش کنید، زیرا این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انتقال است. قبل از جدا کردن هارد، ابتدا مطمئن شوید که تمام داده‌ها و بازی‌هایی را که می‌خواهید از PS4 انتقال دهید، داخل آن قرار گرفته باشد. برای این کار، PS4 خود را روشن کرده و به منوی تنظیمات بروید.

PS4-PS5-Transfer

قسمت «Storage» را پیدا کنید و گزینه «System Storage» را انتخاب نمایید. هارد اکسترنال شما باید در اینجا با نام «Extended Storage» وجود داشته باشد.

PS4-PS5-Transfer

پس از ورود به «System Storage»، بازی‌های نصب شده در حافظه داخلی PS4 خود را در قسمت «Applications» خواهید دید.

PS4-PS5-Transfer

دکمه Options را در DualShock 4 خود فشار دهید. این دکمه در سمت راست تاچ‌پد کنترلر قرار دارد. سپس از طریق منویی که در سمت راست صفحه ظاهر می‌شود، گزینه « Move to Extended Storage» را انتخاب کنید.

PS4-PS5-Transfer

با انتخاب این گزینه، صفحه شما به یک چک لیست همراه با اطلاعاتی در مورد حجم فایل‌ها تبدیل می‌شود و شما می‌توانید بازی‌های مورد نظر خود را برای انتقال به هارد اکسترنال علامت بزنید. پس از انتخاب فایل‌ها، دکمه «Move» را انتخاب کنید.
سپس صفحه‌ای ظاهر می‌شود که روند انتقال را به شما گزارش ‌خواهد داد. مدت زمان این فرایند، بسته به تعداد بازی‌هایی که انتقال می‌دهید، متغیر است.

نحوه انتقال بازی‌ها پلی استیشن 4

پس از تکمیل فرایند انتقال، کنسول PS4 خود را کاملاً خاموش کرده، هارد اکسترنال را از آن جدا نمایید و به کنسول PS5 وصل کنید. پورت‌های USB موجود در پشت PS5 گزینه مناسبی برای اتصال هارد هستند، زیرا پورت‌ جلویی باید برای شارژ کنترلر آزاد باشد.

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید، این است که PS5 خود را روشن کنید. با روشن شدن کنسول، هارد متصل به آن به عنوان Extended Storage شناخته می‌شود و بازی‌های آن روی PS5 قابل اجرا خواهند بود. توجه داشته باشید که بعضی از بازی‌های دانلود شده، نیاز به آپدیت دارند و برای آپدیت کردن بازی‌های دیسکی باید دیسک مربوط به آن را در کنسول قرار دهید. برای پیدا کردن بازی‌های موجود در هارد (با فرض بر اینکه هیچ کدام در منوی اصلی نمایان نشده‌اند)، کافی است که به «Game Library» در سمت راست صفحه اصلی PS5 خود بروید.

PS4-PS5-Transfer

وارد سربرگ «Installed» شده و به سمت پایین اسکرول کنید. ابتدا بازی‌های نصب شده در حافظه کنسول و سپس بازی‌های موجود در هارد را خواهید دید.

PS4-PS5-Transfer

از آنجایی که حافظه داخلی PS5 بسیار محدود است، با انتقال بازی‌های PS4 به آن فضای کمی برای نصب بازی‌های PS5 باقی می‌ماند. اما با این روش، دیگر داده‌ها و بازی‌های PS4 حافظه داخلی PS5 شما را اشغال نخواهند کرد.

انتقال فایل‌های ذخیره شده از طریق USB

درست شبیه به روشی که در بالا ذکر شد، می‌توانید داده‌های ذخیره شده خود را با استفاده از یک دستگاه خارجی از PS4 به PS5 منتقل کنید؛ اما این بار از طریق فلش USB. در منوی تنظیمات، وارد «Application Saved Data Management» شوید. توجه داشته باشید که PS4، فایل‌های ذخیره شده خود را روی هر چیزی که به عنوان «Extended Storage» فرمت شده باشد، کپی می‌کند. این یعنی برای انتقال فایل‌ها به USB نمی‌توانید از مسیری که در بالا برای هارد توضیح داده شد، استفاده کنید.

PS4-PS5-Transfer

گزینه «Copy to USB Storage Device» را بزنید. داده‌های مورد نظر خود را از لیست بازی‌هایی که در اختیارتان قرار گرفته، انتخاب کنید. همانطور که در بالا گفته شد، می‌توانید چندین فایل ذخیره شده را از یک بازی انتقال دهید.

PS4-PS5-Transfer

پس از انتخاب فایل‌های مورد نظر، دکمه «Copy» را بزنید. با این کار، بازی‌های شما به فلش USB انتقال می‌یابند.

PS4-PS5-Transfer

برای آنکه بتوانید فلش USB خود را به صورت ایمن از کنسول جدا کنید، در تنظیمات PS4 وارد منوی «Devices» شوید، به «USB Storage Devices» بروید و فلش خود را انتخاب نمایید. با زدن دکمه «Stop Using This USB Storage Device» می‌توانید با خیال راحت فلش خود را از کنسول خارج کنید.

PS4-PS5-Transfer

سپس آن را به PS5 متصل کرده و وارد تنظیمات این کنسول شوید. به طرف پایین اسکرول کنید تا به « Saved Data and Game/App Settings» برسید.

PS4-PS5-Transfer

از همان جا به «Saved Data (PS4)» بروید و «USB Drive» را انتخاب کنید.

PS4-PS5-Transfer«Copy to Console Storage» را بزنید.

PS4-PS5-Transfer

اگر بازی مورد نظر شما پیش از این در PS5 دانلود نشده باشد، داده‌های ذخیره شده آن « Non-Installed Game / App» نامیده می‌شوند، اما می‌توانید بدون توجه به این موضوع، آن‌ها را در کنسول خود کپی کنید. پس از نصب و راه‌اندازی بازی، خواهید دید که قسمت‌های ذخیره شده آن وجود دارند.

اکنون می‌توانید بدون هیچ کم و کاستی از ادامه بازی خود در کنسول جدید لذت ببرید.

منبع: Howtogeek

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا می‌توان بازی‌ها را از یک PSN به دیگری انتقال داد؟

محتوا / آیتم‌های خریداری شده از فروشگاه پلی‌استیشن، تنها برای حسابی که آن را خریده است قابل استفاده می‌باشد. شما نمی‌توانید آیتم‌ها از یک حساب Sony Entertainment Network به حساب دیگر منتقل کنید.

۱
آیا می‌توان داده‌های ذخیره شده را از PS4 به فلش USB منتقل کرد؟

بله، داده‌های ذخیره شده‌ای که کپی می‌کنید، به عنوان یک پشتیبان (Backup) عمل می‌کنند. فلش USB خود را به کنسول وصل کنید و برای انتقال داده‌های مورد نظر خود مسیر Settings > Application Saved Data Management > Saved Data in System Storage > Copy to USB Storage Device را دنبال کنید.

۲
برای مدیریت حافظه ذخیره‌سازی PlayStation Plus چه کاری باید انجام داد؟

شما می‌توانید داده‌های ذخیره شده در PS4 را به فضای ذخیره‌سازی ابری انتقال دهید. برای این کار ابتدا Local User را انتخاب کرده و به Settings > Application Data Management > Saved Data in System Storage > Upload to Online Storage بروید. عنوان بازی و سپس فایل مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه Yes را بزنید تا آپلود انجام شود.

۳
آیا می‌توان در حین انتقال فایل، کنسول PS5 را خاموش کرد؟

خیر، در حین انتقال دا‌ده‌ها از PS4 به PS5 هیچ گزینه‌ای برای لغو آن وجود ندارد. علاوه بر این، با پیامی بر روی صفحه به کاربران هشدار داده می‌شود که به هیچ عنوان نباید PS4 یا PS5 را خاموش کنند.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.