PS5-Controller-DualSense-
مهدی ملکی

رئیس Xbox تحت تأثیر کنترلر دوال‌سنس قرار گرفته است

مهدی ملکی 5 آذر 1399 بدون دیدگاه
402 بازدید

عملاً اخبار کنترلر دوال‌سنس  تمامی ندارند؛ شرکت سونی با توسعه پیشرفته‌ترین و احتمالاً کارآمدترین کنترلر تاریخ تا به حال، قدم بزرگی برای ورود به نسل بعدی بازی‌های ویدیویی برداشته است؛ کنترلر به عنوان بخشی از کنسول، اولین بار است که تا این حد تکامل می‌یابد و در کنار ویژگی‌های خود کنسول، یک ویژگی برتر به شمار می‌رود. افراد بسیاری پس از تجربه کار با این کنترلر به تعریف تمجید از آن پرداخته‌اند. اکنون به نظر می‌رسد که فیل‌اسپنسر، رئیس بخش اکس‌باکس هم در میان دلباختگان دوال‌سنس قرار گرفته است و پلی ‌استیشن 5 چیزی فراتر از یک پیشرفت ساده را رقم زده است.

فیل‌اسپنسر در مصاحبه با وب‌سایت The Verge به تحسین کنترلر دوال‌سنس پرداخته و سونی را به خاطر این نوآوری، لایق احترام دانسته است:

 

Phil Spencer

من کاری را که آن‌ها روی کنترلرشان انجام دادند، تحسین می‌کنم؛ در واقع نه برای سخت‌افزاری که درون آن قرار گرفته است، بلکه برای چیزی بیشتر از این سخت‌افزار. من به همه افرادی که در این صنعت هستند از جمله خودمان فکر می‌کنم؛ ما باید از یکدیگر چیز‌های زیاد و نوآوری‌های بسیاری که روی آن تمرکز کرده‌ایم را یاد بگیریم. حال ممکن است این چیز‌ها، نسخه خاصی از تجارت مانند گیم‌پس باشد و یا فنّاوری که در یک کنترلر مورداستفاده قرار گرفته یا حتی چیزی مثل کنسول Wii که در گذشته منتشر شد و روی ما تأثیر زیادی گذاشت؛ تأثیری که منجر به تولید کینکت در مایکروسافت و عرضه Move توسط سونی شد. سازندگان یک پلتفرم باید بگویند: قبول است؛ چه چیزی قرار است که به وجود بیاید و تبدیل به یک عضو عادی از پلتفرم شود که هم توسعه‌دهندگان و هم بازیکنان به دنبال آن بروند؟ یا چه چیزی در سناریوی عادی یک قطعه مشخص از سخت‌افزار می‌تواند فراتر از آن‌ها برود؟ ما سعی می‌کنیم که توجهمان را به این‌گونه مسائل حفظ کنیم؛ حالا ممکن است این مسائل مربوط به فناوری باشد یا کنترلر یا حتی هرگونه چیزی که به واقعیت مجازی مرتبط است و در واقع هر چیز دیگری.

پیش از این و در سال قبل، آقای اسپنسر با انتشار یک توییت اعلام کرده بود که بیشتر به سمت تولید پلتفرم‌هایی خواهند رفت که طرفداران از آن‌ها می‌خواهند. شرکت سونی در جواب گفته بود که آن‌ها سعی می‌کنند حتی چیزهایی را به طرفداران عرضه کنند که آن‌ها از ما درخواست نکرده‌اند؛ این دو تفکر بیشتر از چند خط کلمه و شعار معمولی است. اگر هر دو شرکت به سیاست‌های مخصوص خودشان ادامه دهند، ما محصولاتی را خواهیم دید که نوآوری در آن‌ها احساس می‌شود و از سوی دیگر کالا‌هایی را داریم که بهترین کیفیت آن مجموعه را ارائه خواهند داد. و این یک مثال مشخص است از صد‌ها هزار مزیت بزرگ رقابت.

منبع: Game Spot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.