FIFA 20
مبین نعمت‌اللهی

اختلاف‌نظر فدراسیون فوتبال فیفا با الکترونیک آرتز همچنان ادامه دارد

مبین نعمت‌اللهی 1 آذر 1400 بدون دیدگاه
321 بازدید

زمان زیادی از اختلاف‌نظر فدراسیون فوتبال فیفا با شرکت الکترونیک‌ آرتز مبنی بر ادامه‌ی همکاری بر سر استفاده از نام تجاری فیفا نمی‌گذرد که جمعی از دست‌اندرکاران این فدراسیون بر این باورند که بدون همکاری EA می‌توان نام فیفا را همچنان بعد از گذشت سالیان‌سال در میان بازی‌های بزرگ شبیه‌ساز ورزشی زنده نگه داشت.

به‌دنبال تقابل‌های اخیر فدراسیون فوتبال فیفا و شرکت الکترونیک آرتز حواشی تازه‌ای پیرامون اسم نسخه‌ی جدید این فرنچایز پدید آمد. از طرفی، الکترونیک آرتز معتقد است که دیگر نیازی به عنوان فدراسیون فوتبال برای تداوم فروش مجموعه بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال نداشته و از سوی دیگر، مسئولان این فدراسیون بر این باورند که قطع همکاری با EA ضرر چندانی بر پیکره‌ی نام تجاری FIFA وارد نخواهد کرد. همین‌حال، رئیس برندینگ فدراسیون فوتبال، دیوید جکسون اخیرا در مصاحبه‌ای با فایننشل تایمز عنوان کرد که فدراسیون فوتبال فیفا مجوز بازیکنان زیادی را در اختیار دارد و نمی‌توان به‌صراحت گفت که شرایط در آینده چگونه دست‌خوش تغییر خواهد شد.

چندی‌پیش، الکترونیک‌ آرتز عنوان تجاری EA Sports FC را برای مجموعه بازی‌های شبیه‌ساز فوتبال خود به ثبت رسانده بود که همین امر نشان می‌دهد اگر توافق جدیدی میان فدراسیون فوتبال و شرکت الکترونیک آرتز حاصل نشود، زین‌پس نسخه‌های جدید فیفا با نام EA Sports FC شناخته و روانه‌ی بازار خواهند شد.

FIFA

2K Sports به همکاری با فدراسیون فوتبال فیفا علاقه‌مند است

از سوی دیگر، به‌نظر می‌رسد که هیچ‌یک از طرفین نگرانی بابت قطع همکاری ندارند و ضرر و زیان احتمالی از این اقدام‌ را با سیاست‌های جدید خود قابل بازیابی می‌بینند. همان‌حال، EA می‌تواند با بازیکنان و باشگاه‌های فوتبال بر سر مجوز رسمی استفاده از اسامی آن‌ها به توافق برسد و فدراسیون فوتبال نیز از تمایلات خود به همکاری با دیگر شرکا از جمله شرکت 2K Sports بر سر حقوق استفاده از عنوان FIFA سخن گفته است.

در بیانه‌ای که در ماه اکتبر و در رابطه با اختلاف‌نظر میان فدراسیون فوتبال و EA منتشر شد، آمده است:

فیفا موقعیت تجاری جدیدی را در میان بازی‌های کامپیوتری و ورزش‌های الکترونیک eSports برای اطمینان‌خاطر به نفع همه‌ی ذینفعان این رشته‌‌ی ورزشی پرمخاطب اتخاذ خواهد کرد. فدراسیون فوتبال، فیفا نسبت به آینده‌ای درخشان در میان بازی‌های کامیپوتری خوش‌بین و هیجان‌زده‌ است.

براساس گزارشات مالی ارائه‌شده از ژوئیه تا سپتامبر سال جاری میلادی، دوم سوم از در آمد 1.85 میلیارد دلاری الکترونیک آرتز از طریق لایو سرویس‌هایی چون FIFA Ultimate Team بدست آورده است. رقم سرسام‌آور 1.1 میلیارد دلاری که الکترونیک آرتز را بیش از پیش از ترک میز مذاکره با فدراسیون فوتبال ترسانده است.

با تمامی این اوصاف، بازی FIFA 22 ممکن است آخرین نسخه از این مجموعه با یدک کشیدن لایسنس حقوقی فدراسیون فوتبال، فیفا شناخته شود و اگر تابدین‌لحظه موفق به تجربه‌ی بازی نشده‌اید، هرچه زودتر برای تجربه‌ی یکی از بهترین بازی‌های شبیه‌ساز ورزشی بر روی تمامی پلتفرم‌های حال‌حاضر دست به کار بشید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.