شرکت 2k Games
یحیی رحیمی

2K Games علاقه‌مند به خرید لایسنس فیفا؛ آیا FIFA 2K22‌ در راه است؟

یحیی رحیمی 13 آبان 1400 بدون دیدگاه
537 بازدید

شرکت الکترونیک آرتز مدت‌هاست لایسنس و حق استفاده از برند FIFA را در دست دارد؛ اما درخواست یک میلیارد دلار برای تمدید قرارداد فیفا، باعث شده تا مدیران این شرکت آمریکایی، به فکر تغییر رویکرد و استفاده از اسم جدیدی شوند. کناره‌گیری الکترونیک‌ آرتز باعث شده تا شرکت 2K Games به فکر خرید لایسنس و تولید بازی‌ شبیه‌ساز فوتبال خود شود. در صورتی که مذاکرات میان فیفا و 2K‌ شروع شود، ممکن است به زودی شاهد معرفی بازی FIFA 2K باشیم.

شرکت 2K Games مدت‌هاست بازی های ورزشی جذابی از جمله NBA 2K را تولید می‌کند که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. این شرکت تابه‌حال وارد رقابت با شبیه‌سازهای فوتبال از جمله مجموعه‌ی FIFA و PES‌ نشده بود؛ اما فرصت پیش‌آمده، ممکن است باعث تغییر رویکرد و ورود جدی به بازار یک‌طرفه‌ی موجود شود. تنش میان فدراسیون فیفا و شرکت EA در بالاترین حد ممکن است و حتی در چند هفته اخیر، فیفا به بررسی درخواست دیگر کمپانی‌ها اشاره کرده و اینکه قرار نیست یک انحصار در این زمینه ایجاد شود.

شرکت EA در سوی دیگر، نام تجاری EA Sports FC را ثبت کرده و به نظر می‌رسد که فیفا 22‌ آخرین نسخه از مجموعه‌ی FIFA خواهد بود. پرداخت یک میلیارد دلار برای استفاده از نام تجاری فیفا، مبلغ گزاف و غیرقابل باوری است که برای هر ناشری قابل پرداخت نیست. مدیرعامل شرکت Take-Two که کمپانی مادر 2K Sports به حساب می‌آید، علاقه‌ی خود را به خرید لایسنس فیفا در جلسه‌ی مالی اخیراً بروز داده و احتمال ساخت یک شبیه‌ساز فوتبال با نام FIFA 2K را رد نکرده است؛ اما هیچ گونه تلاش جدی برای کسب لایسنس صورت نگرفته است.

فیفا 2K Games بازی FIFA 2K22

FIFA 2K22 آرزویی دست‌یافتنی

در طی جلسه‌ی بررسی صورت وضعیت مالی سه‌ماهه پیشین شرکت که دیروز برگزار شد، اشتراوس زلنیک، علاقه‌ی خود را به همکاری با فیفا را نشان داد. بنابر صحبت‌های وی، 2K‌ پس از آزاد شدن لایسنس، شرایط را بررسی خواهد کرد. در حال حاضر، Top Eleven تنها بازی فوتبال این کمپانی است که با خرید استودیو Nordeus در تابستان جاری، تحت کنترل 2K‌ قرار گرفت. آقای زلنیک آن زمان در مورد ورود به عرصه‌ی شبیه‌ساز‌های فوتبال گفته بود:

Strauss Zelnickاز اینکه Nordeus بخشی از خانواده Take-Two است، هیجان‌زده‌ایم. آن‌ها کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند و همچنین Top Eleven نیز عنوان دوست‌داشتنی و فوق‌العاده آن‌هاست. خوشحالیم که از طریق استودیو Nordeus به کسب و کار بازی‌های مدیریت ورزشی ورود کرده‌ایم. این قدم بزرگی برای ماست و ما قبلاً در این زمینه فعالیت نکرده‌ایم. فکر می‌کنم همین برای امروز کافی باشد.

2K‌ و EA مدت‌هاست بر سر حق استفاده از عناوین ورزشی تلاش می‌کنند. برای نمونه 2K Sports سال گذشته، بازی PGA Tour 2K21 را منتشر کرد که مدت‌ها بود در انحصار الکترونیک آرتز قرار داشت. همچنین قرارداد همکاری با تایگر وودز از چهره‌های نزدیک به EA ثبت شده و جدال بر سر لایسنس‌های دیگر نیز ادامه دارد. EA که 25 سال بود حق استفاده از نام تجاری PGA را در اختیار داشت، بازی جدید خود را با عنوان تازه‌ای منتشر خواهد کرد.

ورود شرکت 2K‌ به بازار شبیه‌سازهای فوتبال می‌تواند امپراتوری بازی FIFA را پایان دهد و عنوانی درخور بازی‌کنان حرفه‌ای منتشر کند. نظر شما چیست؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.