eSports
سعید ستایش

احتمال حضور ورزش های الکترونیک در المپیک 2024 فرانسه

سعید ستایش 18 مرداد 1396 بدون دیدگاه
747 بازدید

ورزش‌های الکترونیک که به eSports معروف هستند از دیرباز در صنعت گیم حضور دارند، اما چند سالی می‌شود که بحث آن‌ها بسیار جدی‌تر شده و روزبه‌روز نیز بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شود، به‌طوری‌که این ورزش‌ها از 1999 تا 2017 پیشرفتی چند صددرصدی داشته‌اند.

به‌تازگی نیز مدیر اجرایی و مسئول برگزاری المپیک تابستانه‌ی 2024 فرانسه در مورد این ورزش‌ها صحبت کرده و از امکان اضافه شدن eSports به المپیک 2024 سخن گفته است.

Tony Estanguet در سخنان خود آورده است که:

ما نمی‌توانیم در مورد eSports با قطعیت سخن بگوییم، چون این مورد مربوط به ما نیست، این ورزش در مورد جوانان است و جوان‌های نسل جدید علاقه‌ی زیادی به این سبک ورزش دارند. من نمی‌خواهم از الآن بگویم نه اما باید در این موردتحقیق کنیم.

لیست رشته‌ها و ورزش‌هایی که در المپیک 2024 پاریس حضور دارند بعد از المپیک 2020 ژاپن اعلام می‌شوند. بااینکه هنوز میزبانی فرانسه به‌صورت رسمی برای المپیک 2024 اعلام‌نشده اما انتظار می‌رود در ماه سپتامبر این اتفاق بیفتد.

در این روزها صحبت‌های زیادی از حضور ورزش‌های الکترونیک در المپیک می‌شود، ازآنجاکه این ورزش‌ها مسابقات جهانی دارند انتظار می‌رود در المپیک نیز حضورداشته باشند، حال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت حضور eSports در المپیک 2024 فرانسه چه خواهد شد.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.