بازی Forza Horizon 5
یحیی رحیمی

آپدیت گرافیکی Forza Horizon 5 این هفته برای کامپیوتر منتشر می‌شود

یحیی رحیمی 25 آبان 1400 8 دیدگاه
2,035 بازدید

انتشار بازی Forza Horizon 5 برای کامپیوتر با مشکلات گرافیکی همراه بود که باعث واکنش شدید بازی‌کنان شد. مشکلات گرافیکی فورتزا هورایزن 5 اجازه‌ی بارگذاری مناسب بافت‌های محیطی و خودروها را نمی‌داد و به همین دلیل، شاهد افت کیفیت نسبت به نسخه‌ی ایکس باکس بودیم. استودیو پلی‌گراند گیمز (Playground Games) با اعتراف به وجود مشکل، خبر از انتشار آپدیت گرافیکی Forza Horizon 5 در اواخر هفته‌ی جاری داد.

مشکلات گرافیکی Forza Horizon 5 تجربه‌ی این اثر رانندگی روی کامپیوتر را آزاردهنده و دشوار کرده است و اجازه‌ی لذت بردن از فضای بی‌‌نظیر بازی را نمی‌دهد. یکی از مشکلات، ناشی از بارگذاری دیرتر و به موقع بافت‌ اتومبیل‌ و محیط‌های بازی است و عملاً پس از آنکه بازی‌کننده از نقطه‌ی به خصوص عبور می‌کند، بازی شروع به بارگذاری کرده و همین باعث می‌شود تا تصاویر به شکل پیکسل و با کیفیت پایین نمایش داده شوند. در موارد دیگری، بافت‌های محیطی از جای خود خارج‌شده‌اند و باعث ایجاد صحنه‌های با کیفیت پایین و مشابه عناوین Xbox 360 شده‌اند.

بنابر گزارش‌های ثبت‌شده در صفحه‌ی رددیت بازی فورتزا هورایزن 5، تمامی بازی‌کنان با کارت گرافیک و پردازنده‌های پرچم‌دار، مشکل افت کیفیت گرافیکی را تجربه کرده‌اند و این ایراد بصری، ارتباط چندانی به سخت‌افزار ندارد. توسعه‌دهندگان با انتشار توییتی در صفحه‌ی پشتیبانی بازی، اعتراف به وجود مشکلات گرافیکی کرده‌اند و قرار است فایل فیکس به زودی برای کامپیوتر منتشر شود. متن توییت به شرح زیر است:

متأسفانه مشکلاتی در فایل فیکس بازی یافته‌ایم که نیازمند تست و بررسی بیشتر است. تصمیم گرفتیم تا این فایل را اواخر هفته‌ی آینده منتشر کنیم. از حمایت و بازخوردهای شما صمیمانه تشکر می‌کنیم. قدردان صبر و تحمل شما تا حل مشکل هستیم.

آپدیت گرافیکی Forza Horizon 5

آپدیت گرافیکی Forza Horizon 5‌ در راه است

گفتنی است آپدیت گرافیکی Forza Horizon 5 قرار بود هفته‌ی گذشته و همراه انتشار بازی در دسترس قرار گیرد؛ اما کرش‌های متعدد و همچنین مشکل اتصال به سرور باعث شد تا انتشار این فایل به تأخیر بیفتد. صفحه‌ی پشتیبانی بازی در توییتر، فهرست باگ‌های متعدد نسخه‌ی کامپیوتر را منتشر کرده و قرار است که فایل فیکس، تمامی مشکلات را حل کند. نسخه‌ی ایکس باکس بازی فورتزا هورایزن 5 هیچ‌گونه مشکل فنی فوری ندارد و به نظر می‌رسد که استودیو در پورت بازی برای کامپیوتر، دقت زیادی به خرج نداده است.

تیم توسعه‌دهندگان همچنین در حال بررسی مشکل استفاده‌ی بیش‌ازحد از رم سیستم هستند که عامل اصلی افت کیفت گرافیکی و بارگذاری دیرتر از موعد بافت‌های بصری است. این مشکل در صفحه‌نمایش‌های پهن بیشتر دیده می‌شود و بهینه‌سازی مناسبی برای این سیستم‌ها صورت نگرفته است. اگر قادر به تجربه‌ی بازی به دلیل مشکلات گرافیکی هستید، به زودی آپدیت‌های مناسبی منتشر می‌شوند که تجربه‌ی بازی را به سطح تازه‌ای خواهند کشاند.

در سوی دیگر جامعه‌ی تراجنسیتی نیز نسبت به ویژگی‌های Forza Horizon 5 گلایه دارند. این در حالی است که فورتزا هورایزن 5 برترین بازی سال از لحاظ متاکریتیک شناخته شده و همچنین تعداد بازیکنان از مرز 6 میلیون نفر گذشته است. نظر شما در مورد مشکلات گرافیکی چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    پوری

    مهمان

    سلام لطفا اپدیت رو برای نسخه فیت گرل قرار بدین مرسی

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ایمان

    مهمان

    سلام اسم آپدیت hotfix است

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ایمان

    مهمان

    سلام با خدمت سایت پارسی گیم آپدیت اومد

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Reza

    مهمان

    واسه زمان دقیقی مشخص شده که چه زمانی میاد؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ایمان

    مهمان

    کی منتشر میشه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مجتبی

    مهمان

    من نسخه فیت گرل رو دانلود کردم اگه آپدیت اومد باید دوباره ۵۰ گیگ دانلود کنم ؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علی

    مهمان

    اپدیت اومد باید ۱۰۰ گیگ از اول دانلود کنیم یا جدا میزارید؟

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به علی

      پشتیبانی

      باید آپدیت بیاد تا معلوم بشه میتونیم به صورت جداگانه قرار بدیم یا خیر