ناامیدی شرکت Square Enix‌ عملکرد بازی Avengers
محمد صادق شجاعی

شرکت Square Enix‌ عملکرد بازی Avengers را ناامیدکننده خواند

محمد صادق شجاعی 13 آبان 1400 بدون دیدگاه
398 بازدید

با این وجود که بسیاری از علاقه‌مندان بازی‌های ابر‌قهرمانی، برای تجربه اثر اقتباسی از گروه اونجرز لحظه‌شماری می‌کردند، اما محصول استودیو Crystal Dynamics به هیچ عنوان نتوانست در حد انتظارات عمل کند. بازی Avengers که یک لایو سرویس محسوب می‌شود، دارای شخصیت‌های متعددی از جمله کاپیتان آمریکا، آیرون من، هالک، ثور و بلک ویدو بوده و بازیکنان می‌توانند داستان‌های مختلفی را در قالب آن‌ها تجربه کنند. با وجود این موارد، عملکرد ضعیف در بسیاری از بخش‌ها موجب شکست بازی اونجرز در جذب مخاطبین و منتقدین شد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، رئیس شرکت Square Enix از بازی Avengers به عنوان محصولی ناامید‌کننده یاد کرده است.

یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda)، رئیس شرکت اسکوئر انیکس، باور دارد که به دلیل عدم تجربه کافی استودیو کریستال داینامیکس در ساخت بازی‌های لایو سرویس، انتخاب این استودیو به عنوان سازنده بازی اونجرز اشتباه بوده است. در جلسه گزارش سالیانه، این مقام خطاب به سهامداران گفت که شرکت Square Enix باید از عملکرد بازی Avengers به عنوان محصولی ناامید‌کننده درس بگیرد. یوسوکه ماتسودا در ادامه صحبت‌های خود به اهمیت بالای تطبیق مهارت‌ها و علایق استودیو‌ها و تیم‌های سازنده با محصول در حال ساخت اشاره کرده است. یوسوکه ماتسودا در رابطه با مشکلات بازی Avengers چنین گفته است:

بازی اونجرز به دلیل استفاده از رویکرد GaaS (بازی به عنوان سرویس) برای ما تجربه‌ای جاه‌طلبانه بود. در مراحل نهایی ساخت بازی ما با مشکلات غیر‌منتظره‌ای از جمله پاندمی کرونا و لزوم کار در خانه رو‌به‌رو شدیم. در نهایت ما توانستیم بر این چالش‌ها غلبه و بازی را منتشر کنیم، اما متاسفانه محصول نهایی آنطور که می‌خواستیم موفق عمل نکرد. با این وجود، استفاده از رویکرد GaaS مشکلاتی را برجسته کرد که احتمالا در ساخت بازی‌های بعدی نیز با آن‌ها رو‌به‌رو خواهیم شد. بر این اساس، باید ساخت بازی‌هایی را به استودیو‌ها و تیم‌های سازنده محول کنیم که با ویژگی‌ها و سلیقه منحصر‌به‌فرد آن‌ها مطابقت داشته باشد.

 

در حالی که رویا‌رویی ما با چالش جدید به نتیجه‌ای ناامید‌کننده ختم شد، اما مطمئن هستیم که با گسترش بازی‌های سرویس محور، اهمیت رویکرد GaaS بیش از پیش خواهد بود. اینکه چگونه با اضافه کردن این رویکرد به آثار خود، تجربه‌های جدیدی خلق کنیم، سوال مهمی است که در آینده باید به آن پاسخ دهیم.

ناامیدی شرکت Square Enix‌ عملکرد بازی Avengers

مشکلات فنی و کمبود محتوا دلایل عملکرد ضعیف بازی Avengers

چند سال قبل یوسوکه ماتسودا در مصاحبه با وب‌سایت GamesBeat در رابطه با این که چرا استودیو Crystal Dynamics انتخاب مناسبی برای ساخت بازی اونجرز بوده، چنین گفته است:

استودیو کریستال داینامیکس همواره بازی‌هایی در سبک اکشن ماجراجویی ساخته است. به همین دلیل، این استودیو بهترین گزینه برای ساخت یک اثر اقتباسی از شخصیت‌های مارول با محوریت گروه اونجرز است که طبیعتا یک بازی اکشن خواهد بود.

بخشی از عملکرد ناامید‌کننده بازی Avengers ناشی از مشکلات فنی این اثر است. علاوه بر این کمبود محتوای پس از عرضه به دلایلی همچون تاخیر در انتشار بسته‌های الحاقی و نسخه نسل بعد، باعث کاهش چشمگیر تعداد بازیکنان شده است. علی‌رغم تلاش‌های مداوم استودیو Crystal Dynamics برای بهبود وضعیت این اثر، بازی اونجرز همچنان از مشکلات بزرگ متعددی رنج می‌برد. در تازه‌ترین اعتراض بازیکنان نسبت به این بازی، بسیاری از افراد از اضافه شدن مکانیک‌های Pay to Win ناراضی بودند. شکایت علاقه‌مندان تا جایی پیش رفت که کریستال داینامیکس مجبور به حذف مکانیسم PayToWin شد.

استودیو Crystal Dynamics در حالی دست به ساخت بازی Avengers زده که پیش از این برخی از آثار سری Tomb Raider را به بازار عرضه کرده و در حال حاضر مشغول همکاری با استودیو The Initiative برای ساخت بازی Perfect Dark است. دارل گالاگر (Darrell Gallagher)، رئیس پیشین استودیو کریستال داینامیکس، هم‌اکنون سمتی مشابه را در استودیو اینیشیتیو بر عهده دارد و کارگردان بازی Perfect Dark یعنی دنیل نوبرگر (Daniel Neuburger)، سابقه کارگردانی بازی‌های سری Tomb Raider را در کارنامه خود دارد.

نظر شما در مورد عملکرد بازی Avengers چیست؟ آیا این بازی شما را نیز ناامید کرده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Video Games Chronicle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.