برترین بازی های مارول
سید مسعود کاظمی

برترین بازی‌ های مارول که باید در سال 2021 تجربه کنید

سید مسعود کاظمی 8 آبان 1400 بدون دیدگاه
18,188 بازدید

دنیای ابرقهرمانی مارول که بیشتر با شخصیت‌های مرد عنکبوتی، مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، ددپول و ولورین بین مردم مشهور است، مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرده تا به عظمت امروزی خود برسد. دنیای سینمایی مارول، که حالا بازار فیلم‌های اکشن و ابرقهرمانی را کامل تصاحب کرده است؛ در اواسط دهه‌ی نود میلادی به‌خاطر مشکلات اقتصادی و ورشکستگی نسبی مجبور به فروش حق تولید فیلم و سریال اکثر شخصیت‌های خود شد. به لطف محبوبیت بی‌حد و مرز دنیای سینمایی مارول، استودیوهای بازی سازی نیز علاقه‌ی بیشتری به تولید بازی‌ با محوریت ابرقهرمان‌های مارول دارند.اگرچه بازی‌ های مارول همیشه عناوین فوق‌العاده‌ای نبوده است، اما می‌توان در لابلای آن‌ بازی‌های بسیار خوبی را پیدا کرد. در ادامه برترین بازی‌ های مارول ، که باید در سال 2021 تجربه کنید را معرفی خواهیم کرد.

برترین بازی های مارول

بعد از عرضه شدن سری Arkham، تقریباً تمام بازی‌های ابرقهرمانی، چه خوب و چه بد زیر سایه‌ی این مجموعه، کمتر دیده شدند. بازی‌های بتمن به‌قدری خوش‌ساخت و جاه‌طلبانه بودند که حتی فرصت قدعلم کردن را به دیگر بازی‌های ابرقهرمانی نمی‌داد. متاسفانه بازی‌های مشهوری که با محوریت شخصیت‌های مارول عرضه شدند، نتوانستند رضایت گیمرها و منتقدین را کسب کنند و همین موضوع باعث خلق شدن یک بدبینی نسبت به بازی‌ های مارول شد. اما این قضیه دال بر این نیست که تمامی بازی‌ های مارول ارزش تجربه کردند را ندارند. در ادامه برترین بازی‌ های مارول با سبک و شخصیت‌های مختلف را برایتان معرفی خواهیم کرد.

برترین بازی های مارول

Iron Man VR

در قدم اول یک بازی واقعیت مجازی که کنترل شخصیت مرد آهنی را دراختیار شما قرار می‌دهد، معرفی می‌کنم. این عنوان انحصاری پلی‌استیشن توسط استودیو تقریباً گمنام Camouflaj ساخته شده است. به دلیل شیوع ویروس کرونا این بازی چندین بار تأخیر خورد اما در نهایت سال 2020 این بازی برای کنسول واقعیت مجازی پلی‌استیشن منتشر شد. دنیای خلق شده در بازی Iron Man VR تلفیقی از المان‌های دنیای کمیک و سینمایی مارول است تا طرفداران هردو مدیوم را به خود جلب کند.

همانطور که از نام بازی مشخص است، شما کنترل مرد آهنی را دراختیار دارید. داستان بازی 5 سال پس از اینکه تونی استارک خودش را به‌عنوان مرد آهنی معرفی می‌کند، جریان دارد. درحالیکه تونی استارک مشغول فعالیت‌های مربوط به انتقام‌جویان است، یک شخص مرموز با نام Ghost از راه می‌رسد و قصد جانِ مرد آهنی را می‌کند. این آنتاگونیست، تونی استارک را عامل اصلی تمام مرگ‌هایی می‌داند که به وسیله اسلحه‌های استارک از بین رفته‌اند. تونی استارک قبل از اینکه به مرد آهنی تبدیل شود یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید اسلحه را داشت.

گیم‌پلی بازی به صورت اول‌شخص و ترکیبی از تیراندازی و حفظ تعادل تونی استارک هنگام پرواز کردن است. محیط بازی در چندین مکان مختلف جریان دارد و بازی این اجازه را به شما می‌دهد که آزادانه در محیط‌ بازی گشت‌وگذار کنید. در مبارزات می‌توانید از اسلحه‌های مختلف لباس مرد آهنی مثل موشک‌ و لیزر استفاده کنید و با به‌دست آوردن امتیاز در بازی، لباس مرد آهنی را ارتقا بدهید. بازی Iron Man VR قطعا جز بهترین بازی‌ ابرقهرمانی مارول به شکل واقعیت مجازی است.

برترین بازی های مارول

Lego Marvel Super Heroes 2

مجموعه‌ بازی‌های ابرقهرمانی لگو همیشه جز مفرج‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی بوده است. دومین نسخه سری Lego Marvel Super Heroes 2 توسط استودیوی Traveller’s Tales برای کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوترهای شخصی ساخته شد. همانند نسخه‌ی قبلی این مجموعه، در این بازی تعداد زیادی از ابرقهرمان‌های مارول حضور دارند که گیمرها می‌توانند با شخصیت مورد علاقه‌ی خود بازی را به‌پیش ببرند. بازی Lego Marvel Super Heroes 2 یک تجربه‌ی جذاب و سرگرم‌کننده است که می‌تواند ساعت‌ها شما را در دنیای خود غرق کند.

داستان بازی چندین وجه دارد که رفته‌رفته به همسو شدن چندین گروه ابرقهرمانی ختم می‌شود. ویلن اصلی بازی کانگ فاتح (Kang the Conqueror)، یکی از قوی‌ترین آنتاگونیست‌های دنیای مارول است. بعد از اینکه نگهبانان کهشکان (Guardians of the Galaxy) حمله‌ی کانگ بر سیاره زاندار (Xandar) را خنثی می‌کند، کانگ با سفینه‌ی خود نصف این سیاره را کاملاً حذف می‌کند. بعد از اینکه کانگ تبدیل به یک تهدید کهکشانی می‌شود، ابرقهرمان‌های مختلفی مثل مرد-عنکبوتی، هالک، مرد آهنی، کاپتان مارول، پلنگ سیاه به مبارزه علیه کانگ برمی‌خیزند.

از آنجایی که بازی با تمِ سفر در زمان سروکار دارد، می‌توانید لباس‌های مختلف از دوره‌های مختلف را برای شخصیت خود انتخاب کنید. بازی در 17 مکان مختلف مثل ازگارد، منهتن و حتی مصر باستان جریان دارد. گیم‌پلی بازی شامل مبارزه با دشمن‌های مختلف، سکوبازی نسبتاً ساده و معماهای محیطی است. قدرت اصلی تمام ابرقهرمان‌ها مثل تار زدن مرد عنکبوتی یا پرواز کردن مرد آهنی در بازی تعبیه شده است. این بازی تمِ جدی و سردِ اکثر بازی‌های ابرقهرمانی را ندارد و بالعکس بسیار سرگرم‌کننده و مفرح است.

Marvel’s-Spider-Man

Marvel’s Spider-Man

بعد از شکست‌های متوالی بازی‌های مرد عنکبوتی، گیمرها بسیار محافظه‌کارانه به عناوین ابرقهرمانی سونی نگاه می‌کردند. اما استودیوی انسامنیاک نه تنها یک مرد عنکبوتی فوق‌العاده را تحویل طرفداران داد، بلکه یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی تاریخ ویدئو گیم را ساخت. این بازی مورد تحسین منتقدین و طرفداران قرار گرفت و خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای انحصاری پلی‌استیشن تبدیل شد. انسامنیاک که قبلاً با بازی‌های مثل Sunset Overdrive و رچت و کلنک (Ratchet and Clank) شناخته می‌شد، حالا یک آی‌پی قدرتمند و محبوب دیگر را نیز صاحب شده بود.

پیتر پارکر دنیای Marvel’s Spider-Man چندین سال است که تبدیل به مرد عنکبوتی شده و تجربه‌ی بسیاری در خصوص مبارزه با ویلن‌های قدرتمند کسب  کرده است. این بار شخصیتی مرموز با نام Mr. Negative قصد آزاد کردن یک گاز سمی در سطح شهر را دارد و مرد عنکبوتی خود را به آب و آتش می‌زند تا این اتفاق نیافتند. وجود رابطه‌های شخصی پیتر پارکر با نامزد و عمه‌ش باعث شده است که داستان بازی، جذاب و گیرا باشد. این موضوع به درام بازی کمک بسیاری کرده است و باعث شده است که صحنه‌های اکشن بازی ارزش بیشتری داشته باشند. در ادامه‌ی بازی، ویلن‌های دیگر نیز به بازی اضافه می‌شوند که جذابیت بازی را دوچندان می‌کند.

اولین چیزی که در گیم‌پلی بازی Marvel’s Spider-Man نظر گیمر را به خود جذب می‌کند مکانیزم‌ تارزنی واقعی و خوش‌ساخت بازی است. بازی در شهر منهتن جریان دارد و به‌راحتی می‌توانید در آن گشت‌و‌گذار کنید و فعالیت‌های جانبی مثل کمک کردن به مردم را انجام بدهید. مبارزات بازی با الهام از بازی‌های بتمن استودیوی راک‌استیدی طراحی شده و از ریتم بسیار خوبی برخودار است. با پیشروی در بازی، پیتر پارکر تجهیزات جدید، اختراع می‌کند و گه‌گاهی تجهیزات قبلی خود را ارتقا می‌دهد. در بازی یک درخت مهارت نیز وجود دارد که با هربار بالا رفتن سطح‌تان می‌توانید مهارت جدیدی را باز کنید یا مهارت قبلی را گسترش دهید. در بعضی از مراحل بازی، شما کنترل شخصیت مایلز مورالس (Miles Morales) و مری جین (Marry Jane) را نیز برعهده خواهید داشت که بیشتر روی جنبه‌ی مخفی‌کاری متمرکز است تا اکشن.

Marvel's-Spider-Man-Miles-Morales

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

شخصیت مایلز مورالس قبلاً در بازی Marvel’s Spider-Man معرفی شده بود و اضافه شدن نسخه‌ی مرد عنکبوتی او به بازی دور از ذهن نبود. اما بازیِ مستقل مورالس به عنوان یکی از بازی‌های پلی‌استیشن 5 همه را غافل‌گیر کرد. مایلز مورالس جدیدترین مرد عنکبوتی دنیای مارول است که با انیمیشن Spider-Man: Into the Spiderverse بسیار محبوب شد.

مایلز مورالس حدود یک سال نزد پیتر پارکر تمرین کرد تا بتواند از قابلیت‌های عنکبوتی خود به‌ بهترین شکل استفاده کند. بعد از اینکه پیتر پارکر با نامزد خود، مری جین به یک سفر چند هفته‌ای می‌رود، مایلز مورالس جایگزین او برای حفظ امنیت شهر می‌شود. مایلز برای بررسی سرقت از Roxxon Plaza به این مکان می‌رود که با یک گروه مخفی بنام Underground برخورد می‌کند.

با این وجود که بازی نسبت به نسخه‌ی قبلی خود کوچک‌تر است اما داستان بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای برای روایت دارد. درگیری‌های شخصی و مشکلات زندگی عادی مایلز به جذاب ساختن این شخصیت کمک شایانی کرده است. اگر قصد تجربه‌ی Marvel’s Spider-Man 2 را در آینده دارید، باید بازی Spider-Man: Miles Morales را نیز تجربه کنید تا از عنوان بعدی این مجموعه لذت کامل ببرید.

گیم‌پلی بازی از هسته‌ی نسخه قبل استفاده کرده و بجز چند قابلیت جدید چیزی به بازی اضافه نکرده است. تفاوت مرد عنکبوتی مایلز مورالس با پیتر پارکر در قدرت‌های الکتریسیته‌ی مایلز است. همچنین قابلیتی به نام Venom Blast در بازی وجود دارد که تنوع بسیار خوبی را ایجاد کرده است. دشمن‌های جدیدی به این نسخه اضافه شده که برای مبارزه آن‌ها باید استراتژی متفاوتی داشته باشید. همانند بازی Spider-Man می‌توانید لباس‌های عنکبوتی متفاوتی را برای مایلز انتخاب کنید که به زیبایی بصری بازی می‌افزاید.

برترین بازی های مارول

Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order

بازی Marvel Ultimate Alliance 3 سومین نسخه‌ی این سری است که توسط استودیوی Team Ninja برای کنسول هیبریدی نینتندو طراحی و عرضه شده است. در این بازی 30 قهرمان از دنیای مارول وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها بازی را پیش ببرید. شما می‌توانید این بازی را تنهایی تجربه کنید اما لذت اصلی آن به تجربه‌ی چهارنفره با دوستان است.

داستان بازی در مورد تانوس و گروه Black Order است که قصد دارند 6 سنگ بی‌نهایت (Infinity Stones) را جمع‌آوری کنند. اما نگهبانان کهکشان مانع تانوس می‌شود و پیتر کوئل (Peter Quill) این 6 سنگ را به زمین می‌فرستد تا از دستان تانوس و نوچه‌هایش دور بماند. همانطور که می‌شد حدس زد، تانوس به زمین می‌رود تا هرطوری شده این سنگ‌ها را به‌دست بیاورد و اینجا است که با ابرقهرمان‌های زمینی مثل مرد عنکبوتی، کاپیتان آمریکا، ولورین و چند قهرمان کمتر شناخته شده مثل Ms. Marvel روبه‌رو می‌شود.

مبارزات بازی شامل 3 ضربه سبک، سنگین و هوایی می‌شود که پیچیدگی خاصی ندارد. درعوض حرکات شخصیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد آن‌ها باعث شده است که مبارزات بازی متنوع و جذاب باشند. همچنین در مبارزات دفعات محدودی می‌توانید از قابلیت‌های ویژه هرچهار شخصیت به‌صورت همزمان استفاده کنید تا ضربه‌ی سنگینی به دشمن بزنید. شما می‌توانید بازی را به‌صورت تک‌نفره تمام کنید یا همراه با دوستان خود یک گروه چهارنفره تشکیل داده و از بازی لذت ببرید. در بازی درخت مهارت بسیار گسترده‌ای وجود دارد که برای باز کردن تمامی مهارت‌های آن نیاز است بازی را چندین بار به پایان برسانید.

Marvel’s-Avengers

Marvel’s Avengers

بازی Marvel’s Avengers در سبک اکشن نقش‌آفرینی توسط استودیو کریستال داینامیکس طراحی و در سال 2020 برای کنسول‌های نسل هشتم توسط اسکوئر انیکس منتشر شد. محیط و شخصیت‌های بازی تلفیقی از دنیای سینمایی مارول و دنیای کمیک بوکی مارول است. در این بازی فقط اعضای اصلی گروه انتقام‌جویان یعنی کاپیتان آمریکا، بیوه سیاه، مرد آهنی، هالک و ثور قابل بازی هستند. هرچند این بازی نتوانست انتظارات طرفداران و منتقدین را کامل برآورده کند اما قطعاً ارزش تجربه را دارد.

ویلن اصلی بازی شخصیت Taskmaster است که در روز Avengers Day هنگامیکه انتقام‌جویان می‌خواهند دفتر مرکزی دیگری در سان فرانسیسکو افتتاح کنند، به این شهر حمله می‌کند و گاز سمی را آزاد می‌کند که باعث جهش انسان‌ها می‌شود. این بازی را می‌توانید آفلاین یا با دوستان خود به‌صورت آنلاین تجربه کنید. شخصیت‌های دیگر دنیای مارول مثل هنک پیم (Hank Pym) و Abomination نیز به‌عنوان NPC در بازی حضور دارند. هرچند بخش داستانی بازی Marvel’s Avengers کوتاه است اما داستان منظم و جذابی برای گفتن دارد که می‌تواند شما را سرگرم کند.

Marvel’s Avengers محیطی سندباکس دارد که گیمر می‌تواند بعد از مبارزه، مشغول پیدا کردن آیتم‌های بیشتر در محیط شود. به‌دلیل داستان خطی Marvel’s Avengers گیمر اجازه انتخاب قهرمان مورد نظر خود را ندارد و بازی از قبل برای او، این انتخاب را کرده. حرکات و سبکِ مبارزه‌ی قهرمانان مشابه به سکانس‌های اکشن فیلم‌های انتقام‌جویان و کمیک‌های آن طراحی شده است. بخش آفلاین Marvel’s Avengers چیزی حدود 10 ساعت طول می‌کشد و بخش عظیمی از فعالیت‌های بازی در بخش آنلاین آن تعبیه شده است. در بازی درخت مهارت بزرگی نیز وجود دارد، اما تنها با تجربه‌ی بخش آفلاین نمی‌توانید همه‌ی مهارت‌ها را باز کنید.

Marvel-Puzzle-Quest

Marvel Puzzle Quest

Marvel Puzzle Quest یک بازی در سبک تطبیق کاشی است که المانِ مبارزه‌ی نوبتی با شخصیت‌های مارول در آن تعبیه شده است. این بازی توسط استودیوی D3 Publisher به‌صورت رایگان برای تلفن‌های هوشمند ساخته شد. در ادامه، نسخه‌ی کنسولی این بازی نیز توسط استودیوی WayForward Technologies ساخته و عرضه شد. این بازی اعتیاد آور مکانیزم‌های ساده‌ی دارد اما توانست به‌سرعت نظر طرفداران را به خود جلب کند.

شخصیت منفی این بازی نورمان آزبورن (Norman Osborn) است که قصد دارد با ماده‌ی Iso-8 کنترل دنیا را در اختیار بگیرد. داستان Marvel Puzzle Quest بر اساس کمیک Dark Reign که در سال‌های 2008 و 2009 عرضه شده بود، خلق شده و شامل 5 مرحله می‌شود که هدف اصلی آن‌ متوقف کردن آزبورن است.

گیم‌پلی بازی Marvel Puzzle Quest ترکیبی از سبک تطبیق کاشی و مبارزات نوبتی است. مبارزات بازی به‌صورت تیم سه‌نفره است که در نوبت خود با تطبیق دادن سنگ‌های همرنگ به حریف ضربه وارد می‌کند. تیمی که سنگ‌های بیشتری را باهم تطبیق بدهد برنده‌ی مبارزه خواهد بود. درکنار بخش داستانی، بخش آنلاین نیز در بازی موجود است که بازیکن می‌تواند با بازیکنان دیگر در سرتاسر دنیا به مبارزه بپردازد. بازی Marvel Puzzle Quest یکی از برترین بازی‌ های مارول است که می‌توانید روی تلفن‌های هوشمند خود تجربه کنید.

برترین بازی های مارول

Ultimate Marvel vs. Capcom 3

مجموعه‌ی Marvel vs. Capcom یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های فایتینگ ابرقهرمانی است که طرفداران سرسخت خود را دارد. نسخه‌ی Ultimate Marvel vs. Capcom 3 جز بهترین بازی‌های فایتینگ با تمِ ابرقهرمانی است که می‌توانید تجربه کنید. در این بازی شخصیت‌های مختلفی از دنیای مارول و بازی‌های کپکام وجود دارد که هرکدام حرکات و کمبوهای مخصوص خود را دارند. این بازی در اصل نسخه‌ی تکمیل‌تر بازی Marvel vs. Capcom: Fate of Two Worlds است که شخصیت‌ها و محیط جدید به آن اضافه شده است.

این بازی داستان خاصی ندارد و تمرکز اصلی آن، روی مبارزت و گیم‌پلی درگیرکننده‌ است. در بازی چندین حالت مختلف مبارزه مثل Arcade Mode، Versus Mode که حالت دونفره بازی است و Mission Mode که بازیکن باید وظایف مشخصی را انجام بدهد، وجود دارد. در این بازی 48 شخصیت قابل بازی وجود دارد که گیمر می‌تواند باتوجه به علاقه و سبک مبارزه‌ی خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کند. در بین این شخصیت‌ها، قهرمان‌های مشهوری مثل مرد عنکبوتی، کاپیتان آمریکا در کنار شخصیت‌های کمتر شناخته شده مثل MODOK و Nova حضور دارد تا تعادل خوبی بین شخصیت‌ها وجود داشته باشد. همچنین شخصیت‌های مشهور بازی‌های کپکام مثل جیل ولنتاین از سری رزیدنت اویل، دانته از سری Devil May Cry و فرانک وست از سری Dead Rising در بازی حضور دارند.

هسته‌ی گیم‌پلی Ultimate Marvel vs. Capcom 3 مشابه به مجموعه فایتینگ Street Fighters است. مبارزات سریع، کمبوهای طولانی و آرت استایل منحصر به‌فرد، ویژگی‌هایی‌اند که این بازی، از Street Fighters به ارث گرفته است. هر بازیکن 3 شخصیت مختلف را برای مبارزه انتخاب می‌کند و بازیکنی که زودتر تیم حریف را شکست بدهد برنده‌ی مبارزه اعلام می‌شود. هر شخصیت حرکات و سبک مبارزه خاص خود را دارد که این اجازه را با بازیکن می‌دهد تا سبک خاصِ خود را بین 48 شخصیت موجود پیدا کند.

Marvel's-Guardians-of-Galaxy

Marvel’s Guardians of Galaxy

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy جدیدترین بازی ویدئویی در دنیای مارول است. این بازی توسط استودیوی Edios Montreal، خالقین سری Deus Ex ساخته شده است. این بازی بر اساس کمیک‌های Guardians of the Galaxy خلق شده و ارتباط مستقیمی با دنیای سینمایی مارول ندارد. گیمر در این بازی کنترل پیتر کوئل (Peter Quill) را بر عهده دارد که در کنار مبارزات باید این گروه راه رهبری نیز بکند.

تعداد زیادی از منتقدین بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy را عنوان غافلگیرکننده‌ی سال 2021 خواندند. برخلاف بازی قبلی دنیای مارول، Marvel’s Avengers، در این بازی شما فقط شخصیت پیتر کوئل را می‌توانید کنترل کنید. همین موضوع باعث شده است که طراحان تمرکز اصلی خود را روی یک شخصیت بگذارند که نتیجه‌ی آن مبارزات غنی و پویا است. البته شما می‌توانید به بقیه اعضای تیم: گروت، دراکس، راکت و گامورا دستور بدهید که به دشمن‌های مشخصی حمله کنند. داستان بازی در طول 16 فصل روایت می‌شود که می‌توانید از دیالوگ‌های از پیش تعیین‌شده استفاده کنید و مأموریت‌های بازی را آن طوری که دوست دارید به پایان برسانید.

سخن پایانی

شاید دنیای بازی‌های ویدئویی مارول همانند دنیای سینمایی آن غنی نباشد اما می‌توان بازی‌های جذاب با محوریت شخصیت‌های مارول را تجربه کرد. سعی کردیم در مطلب برترین بازی های مارول، آثاری مختلف با سبک‌های مختلف از دنیای مارول را به شما معرفی کنیم. به‌نظر شما کدام بازی، بهترین اثر مارول است؟ بازی مورد علاقه‌ی شما از دنیای مارول کدام است؟ در بخش دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Marvel’s Spider-Man 2 کی منتشر می‌شود؟

بازی Marvel’s Spider-Man 2 در تاریخ نامشخص در سال 2023 برای کنسول پلی‌استیشن 5 منتشر خواهد شد.

۱
در بازی Ultimate Marvel vs. Capcom 3 چند شخصیت وجود دارد؟

در این بازی 48 شخصیت مختلف از دنیای مارول و بازی‌های کپکام حضور دارد.

۲
آیا بازی Marvel’s Spider-Man انحصاری است؟

بله، این بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 است.

۳
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.