بازی GTA Trilogy Definitive Edition
یحیی رحیمی

آیا ریمستر سه گانه GTA از ترانه‌های قدیمی استفاده خواهد کرد؟

یحیی رحیمی 2 آبان 1400 بدون دیدگاه
4,292 بازدید

مجموعه بازی GTA در طول تاریخ، قطعات موسیقی پرطرفداری را استفاده کرده‌ است، کافی است به موسیقی متن بازی سن آندریاس و GTA V گوش دهید تا به یک باره تمام خاطرات کودکی زنده شود. علاوه بر موسیقی متن، آهنگ‌ها و ترانه‌های جذابی نیز در ایستگاه‌های رادیویی جی تی ای استفاده شده‌اند که اکثر ما طرفداران، با آن خاطره داریم؛ اما آیا ریمستر سه گانه GTA از ترانه‌های قدیمی و قطعات موسیقی خاطره‌انگیز استفاده خواهد کرد یا خیر؟

بازی GTA V برعکس دیگر شماره‌های پیشین این مجموعه، شانزده ایستگاه رادیویی داشت و همچنین بیش از چهارصد ترانه و آهنگ نیز استفاده شده بود. حذف چندین ترانه برجسته از ایستگاه رادیویی 103.2 بازی توسط راک استار، باعث ایجاد سؤالات زیادی برای طرفداران شده است.

برای نمونه ترانه «Can’t Hold Back» از کانو (Kano) بدون اطلاع حذف شده و دیگر نمی‌توان آن را توسط ایستگاه‌های رادیویی معروف بازی شنید. اکثر این ترانه‌ها دارای تاریخ انقضا هستند و پس از گذشت چند سال باید مبلغ گزافی برای تمدید قرارداد پرداخت شود، این دلیلی است که می‌تواند بازی GTA Trilogy Definitive Edition را از ترانه‌های قدیمی محروم کند.

ترانه‌های GTA

حذف ترانه در نسخه‌های پیشین GTA

بازی GTA V هنوز در میان‌سالی قرار دارد و اکثر قراردادهای ثبت‌شده با خوانندگان، معتبر هستند. این در حالی است که طرفداران بازی GTA IV نمی‌توانند ترانه‌ها و آهنگ‌های معروف بازی را بشنوند و پس از آنکه تولد ده‌سالگی بازی جشن گرفته شد، آپدیتی به منظور حذف 35 ترانه از ده ایستگاه رادیویی منتشر شد که هدیه‌ی مناسبی از سوی راک استار به مناسبت ده‌سالگی این بازی نبود. البته بعدها ده ترانه جدید به بازی اضافه شد که هزینه‌ی لایسنس آن‌ها به مراتب کمتر از تمدید قرارداد قبلی بود.

بازی GTA IV اولین شماره مجموعه جی تی ای نبود که با حذف ترانه و قطعات موسیقی محبوب همراه شد؛ GTA San Andreas نیز جزو بازی‌هایی بود که لایسنس تمامی ترانه‌های محبوب و دوست‌داشتنی را از دست داد. اکثر کاربران استیم، نسخه‌های قدیمی بازی را نصب می‌کردند و حتی به دنبال مادهایی بودند که ترانه‌های حذف شده را به بازی برمی‌گرداند.

بازی GTA Vice City نیز با حذف اکثر ترانه‌های مشهور بازی از جمله «بیلی جین» مایکل جکسون همراه بود؛ البته استفاده از آن ترانه توسط شرکت سونی ممنوع شد و جنجال زیادی برای راک استار ایجاد کرد. عدم تمدید لایسنس بازی GTA Vice City باعث شد تا حال و هوای دهه هشتاد میلادی تغییر پیدا کند و قطعاً راک استار باید فکری به حال ترانه‌های ریمستر سه گانه GTA انجام دهد.

ریمستر سه گانه GTA

هویت جدید ریمستر سه گانه GTA

اگرچه موسیقی متن باعث هویت بخشیدن به یک بازی می‌شود، مجموعه بازی GTA بارها هویت شنیداری خود را از دست داده و واضح است که این اتفاق بار دیگر با انتشار ریمستر سه گانه GTA تکرار خواهد شد. تمدید قرارداد با شرکت‌های ناشر موسیقی برای راک استار هزینه‌ی بسیار زیادی خواهد داشت و این بدین معنی است که بازی GTA Trilogy Definitive Edition با ترانه‌ها و موسیقی‌های تازه‌ای منتشر خواهد شد که نسل تازه‌ای از گیمرها را عاشق خود خواهد کرد.

راک استار پس از معرفی ریمستر سه گانه GTA از افزودن مکانیسم‌های مشابه GTA V صحبت کرد و قرار است که تغییر ایستگاه‌های رادیویی نیز مانند تازه‌ترین شماره از مجموعه جی تی ای باشد؛ اما هیچ صحبتی در مورد قطعات موسیقی و ترانه‌های قدیمی نشده و واضح است که خبری از آن‌ها در بازی جدید نخواهد بود. ریمستر بازی GTA Trilogy Definitive Edition توسط موتور آنریل باعث شده تا هویت بصری بازی نیز تغییر پیدا کند و شخصیت‌ها، ظاهر تازه‌ای به خود بگیرند و به همین دلیل، منتظر تغییرات مهم در مورد ترانه‌ها نیز باشید.

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

ریمستر سه گانه GTA چه زمانی منتشر می‌شود؟

ریمستر سه گانه GTA‌ روز 20‌ آبان برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی منتشر خواهد شد.

۱
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.