GTA-Trilogy
یحیی رحیمی

ریمستر سه گانه GTA: رویایی که به واقعیت پیوست یا بازگشتی ناامیدکننده؟

یحیی رحیمی 26 مهر 1400 بدون دیدگاه
3,923 بازدید

شرکت راک استار پس از مدت‌ها شایعه و گمانه‌زنی، از بازی ریمستر سه گانه GTA رونمایی کرد. این بازی که با نام GTA The Trilogy Definitive Edition شناخته می‌شود، شامل سه بازی بزرگ GTA 3، وایس سیتی و سن آندریاس است که هر کدام، خاطرات زیادی برای طرفداران ساخته‌اند. با توجه به آنکه موتور بازی تغییر پیدا کرده و از آنریل انجین استفاده شده، سؤال بزرگی پیش می‌آید که آیا این بازی همانی است که انتظارش را داریم یا اینکه اثری نپخته و خام خواهد بود که طرفداران را نا امید خواهد کرد. در ادامه به بررسی پاسخ این سؤال خواهیم پرداخت.

بدون شک بازی GTA San Andreas جزو خاطره‌سازترین عناوین این مجموعه است که طرفداران بی‌شماری دارد. پس از گذشت دو دهه از انتشار بازی، باز هم بحث و گفتگو در مورد آن ادامه دارد و بازگشت آن، اتفاقی خوش یمن خواهد بود. در سوی دیگر، GTA 3 با فضای تاریک و مخصوص و همچنین وایس سیتی نیز با ارائه حس و حال دهه هشتاد میلادی، هر کدام گوشه‌ای از خاطرات کودکی ما را تشکیل داده‌اند. انتظار از راک استار برای ارائه تجربه‌ای مناسب بالاست، اما شک و تردید زیادی در مورد کیفیت آن وجود دارد. آیا نسخه Defintive بازی، همانند معنی آن، قطعی و منحصر به فرد خواهد بود؟ این گفته راک‌استار که ریمستر، ترکیبی از گرافیک قدیمی و نو خواهد بود چه معنی دارد؟

ریمستر سه گانه GTA

شکایت قانونی از عاشقان GTA

در طی دو ماه اخیر، شرکت Take-Two Interactive که کمپانی مادر راک‌استار به حساب می‌آید؛ تمام تلاش خود را برای شکایت از طرفداران بازی GTA انجام داده است. افرادی که اوقات زیادی را برای خلق مادهای گرافیکی صرف کرده‌اند، در نهایت باعث می‌شوند تا تجربه بازی بهبود پیدا کند و همچنین افراد بیشتری به سمت بازی کشیده شوند.

این مادسازها که از جمله عاشقان بازی جی تی ای هستند، دانش بسیار زیادی از توسعه بازی دارند و حال به دلیل علاقه به اثری که برای آن تلاش می‌کنند، مورد اتهام قرار گرفته‌اند. این نشانه‌ای بود که ریمستر سه گانه GTA در راه است، اما سال‌هاست که مادهای مختلف بازی جی تی ای ساخته می‌شود و راک‌استار و Take-Two هیچ‌گاه واکنشی به آن‌ها نشان نداده‌اند. شکایت از افرادی که بدون درخواست یک دلار دستمزد، بازی را بهبود می‌بخشند، چهره‌ی چندان جالبی به این شرکت نبخشید.

پس از آن بود که راک‌استار از بازی GTA The Trilogy Definitive Edition با انتشار یک توییت ساده رونمایی کرد و طبق گزارش‌ها فهمیدیم که گرافیک بازی، دقیقاً مانند همان نسخه‌های ماد شده است که به صورت رایگان در دسترس همه قرار داشت و حال، صحبت از پرداخت 70 دلار برای تجربه بازی، که شامل همان محتوای قبلی است و تنها گرافیک بازی بهبود پیدا کرده؛ مثل یک ماد گرافیکی به نظر می‌رسد، نه؟

GTA The Trilogy Definitive Edition

ترکیبی از گرافیک جدید و قدیم

این عبارت در گزارش رسانه Kotaku بیان شد که در ابتدا فوق‌العاده مشکوک به نظر می‌رسید. آیا گرافیک بازی ارزش پرداخت قیمت یک اثر تراز اول جدید را دارد، یا اینکه راک استار به همان فضای قدیمی بازی GTA پایبند بوده و تغییر چندانی را نخواهیم دید. هیچ‌کس جواب دقیق این سؤال را تا زمان معرفی کامل نمی‌داند. این شرکت به مناسبت 20 سالگی انتشار بازی GTA 3، قرار است رویدادی زنده داشته باشد و علاوه بر معرفی کامل بازی GTA The Trilogy Definitive Edition، محتوای بیشتری برای GTA Online معرفی کند.

راک‌استار در بیانیه مطبوعاتی کوتاه، ریمستر بازی را به این شکل توصیف کرد: « این اثر دارای گرافیک بهبودیافته و گیم پلی مدرن خواهد بود، اما ظاهر کلاسیک و حس و حال اصلی بازی حفظ می‌شود» این گفته ما را بیشتر گیج کرد. Kotaku باور دارد که بازی مانند آن است که چندین ماد مختلف را به صورت هم‌زمان نصب کرد و در نتیجه، ظاهر بازی بهتر از آن خواهد بود که فکر می‌کنیم.

مهم‌ترین ویژگی بازی GTA The Trilogy Definitive Edition، تغییر از موتور RAGE به آنریل است و این بدین معنی است که با یک ریمستر ساده سر و کار نداریم. هنگامی‌که بازی مافیا نیز مورد بازسازی قرار گرفت، واژه ریمیک استفاده نشد و به‌جای آن، Defintive Edition به کار رفت و دیدیم که نتیجه‌ی نهایی، بهتر از آن بود که فکر می‌کردیم. ممکن است این اتفاق برای بازی نیز رخ دهد. فاش شدن سیستم مورد نیاز ریمستر سه گانه GTA نیز نشان از بازی با گرافیک بهتر می‌داد که البته به آن اطلاعات لو رفته، نمی‌توان اعتماد کرد.

جی تی ای

ریمستر سه گانه GTA، اتفاقی که باید سالها پیش رخ می‌داد

واضح است که طرفداران بازی جی تی ای از بازگشت سه گانه مشهور حمایت می‌کنند و ممکن است رکوردهای فروش بار دیگر جابه‌جا شود؛ اما در نهایت با یک ریمستر روبه‌رو هستیم که قرار است با قیمت گزافی به فروش برسد و این اتفاق عجیب و باورنکردنی است. راک‌استار این چند ساله، مجموعه GTA را به صورت کامل دوشیده و عصبانیت طرفداران از عدم معرفی GTA 6 و ادامه انتشار GTA V برای نسل جدید، نشان داد که این شرکت از پایه‌های خود فاصله گرفته. به همین دلیل اگر ریمستر جی تی ای نیز با آنچه فکر می‌کردید، متفاوت بود؛ اصلاً تعجب نکنید.

منبع: DailySabah

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.