پلی استیشن
یحیی رحیمی

مدیرعامل سونی پیکچرز از خرید استودیوهای بازی بیشتر خبر داد

یحیی رحیمی 28 شهریور 1400 بدون دیدگاه
531 بازدید

مدیرعامل سونی پیکچرز در حاشیه کنفرانس ارتباطات و سرگرمی که این ماه برگزار شد، به سؤالات مختلفی پاسخ داده که یکی از آن سؤالات در مورد آینده سینما و بازار رو به رشد بازی‌های ویدیویی بوده است. وی در پاسخ از رشد سریع بازی‌های ویدیویی و صنعت بازی صحبت کرده و باور دارد که سینما از قله‌های محبوبیت فاصله گرفته و سونی قطعاً سرمایه‌گذاری بیشتری در استودیوهای بازی‌سازی جدید خواهد کرد.

آقای تونی وینسیکورا (Tony Vinciquerra) در پاسخ به این سؤال که آیا صنعت سینما در طی چند سال اخیر، پیشرفت خواهد کرد یا خیر؟ می‌گوید:‌

Tony-Vinciquerraفکر می‌کنم که مدیوم سنتی تلویزیون و فیلم از پیک خود گذشته و این بازار بازی‌های ویدیویی است که در حال رشد است و هیچ کسی بهتر از سونی، خود را برای این بازار آماده نکرده است. من فکر می‌کنم که پیشرفت‌هایی در آن‌سو خواهید دید و البته در سمت ما نیز همین‌طور؛ اما باور دارم که استودیوهای فیلم‌سازی بسیار زیادی وجود دارد. فکر می‌کنم حوزه‌ی بعدی برای تقویت و تحکیم، تجارت بازی باشد.

صنعت بازی‌های ویدیویی با شیوع همه‌گیری کرونا پیشرفت سرسام‌آوری داشته و اگرچه در سال آخر نسل هشت قرار داشتیم، اما سودآوری بیشتری نسبت به سال‌های پیشین دیدیم. بر اساس گزارش InvestGame، میزان خرید و فروش استودیوهای بازی‌سازی در سال 2020 از مرز 22 میلیارد دلار گذشت و بخش بزرگی از آن به دلیل خرید ZeniMax توسط مایکروسافت و کدمسترز توسط الکترونیک آرتز بود. شرکت‌های دیگری مانند تنسنت نیز تجارت خود را در سال 2020 به‌شدت گسترش داده‌اند.

استودیوهای پلی استیشن سونی پیکچرز

پلی استیشن به دنبال خرید استودیوهای بیشتر

این گزارش مدعی است که به دلیل ضربه خوردن مدیوم‌های محبوب مانند سینما پس از شیوع کرونا، بسیاری از سرمایه‌گذاران به سوی صنعت بازی متمرکزشده‌اند و باور دارند که این صنعت، ریسک پایینی از لحاظ بازگشت سرمایه دارد. شرکت سونی در آوریل امسال از تغییر استراتژی و خرید استودیوهای بیشتر در طی سال آینده خبر داد. تابه‌حال چندین استودیو بزرگ از جمله Housmarque خریداری‌شده‌اند و قراردادهای شراکت نیز با شرکت‌های بزرگ مانند مارول بسته شده است.

سونی نه‌تنها به خرید استودیوهای بزرگ پرداخته، بلکه روی گروه‌های کوچک مانند توسعه‌دهندگان سابق بانجی و استودیو جدید جید ریموند نیز سرمایه‌گذاری کرده است. بیش از 200 میلیون دلار نیز در شرکت اپیک گیمز سرمایه‌گذاری شده و برنامه‌های بزرگی برای ایجاد یک متاورس در راه است. در طی سال‌های گذشته، رابطه‌ی نزدیکی میان صنعت بازی و سینما برقرار بوده و حتی سونی یک شرکت بزرگ به نام پلی استیشن پروداکشنز را به راه انداخته تا بازی‌های ویدیویی را به فیلم‌های سینمایی و سریال‌‌های تلویزیونی تبدیل کند. منتظر خریدهای بیشتری از سوی پلی استیشن باشید.

منبع:‌ VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.