برترین بازی های ابرقهرمانی
سید مسعود کاظمی

برترین بازی‌ های ابرقهرمانی کامپیوتر که باید تجربه کنید

سید مسعود کاظمی 20 مهر 1400 3 دیدگاه
10,924 بازدید

پرواز کردن مانند سوپرمن، بالا رفتن از ساختمان‌ها مثل مرد عنکبوتی، پرسه‌زدن در کوچه‌های تاریک گاتهام مثل بتمن و دویدن با سرعت نور مثل فلش آرزوهای خیلی از ما بوده و است. شب‌ و روز در خیالات خود درحال کمک کردن به اشخاص نیازمند با قدرت‌های ماورایی خود بودیم. بازی‌های ویدئویی اولین جایی بود که این فرصت را برای خیلی از ما فراهم ساخت تا تجربه‌ی تبدیل شدن به یک ابرقهرمان را داشته باشیم. در ادامه به معرفی برترین بازی های ابرقهرمانی کامپیوتر خواهیم پرداخت که باید حتما تجربه کنید.

برترین بازی های ابرقهرمانی

ابرقهرمان‌هایی چون بتمن و مرد-عنکبوتی به‌دلیل محبوبیتی که در جامعه داشتند خیلی سریع وارد صنعت بازی‌های ویدئویی شدند. اکثر بازی‌های ابرقهرمانی در سبک Side Scroll دوبعدی طراحی می‌شدند. با وجود موانع فراوان و نبود تکنولوژی پیشرفته، این بازی‌ها همچنان حس‌و‌حال یک ابرقهرمان را به بازیکن القا می‌کرد. با گذشت زمان و پیشرفت صنعت بازی‌های ویدئویی، این سبک بازی‌ها نیز دچار تغییرات بنیادی و نسبتاً خوبی شد.

اکثر بازی‌های ابرقهرمانی امروز در یک محیط سندباکس جریان دارد که به بازیکن حس یک ابرقهرمان واقعی را می‌دهد. استودیو راک‌استدی با عرضه‌ی Batman: Arkham Asylum جان دوباره به این سبک بخشید و کمک شایانی به بازی‌های ابرقهرمانی فوق‌العاده‌ی بعد از خود مثل Marvel’s Spider-Man کرد. امروزه بازی‌های ابرقهرمانی که هرکدام سبک و سیاق خود را دارند توانستند حضور پر رنگ‌تری در صنعت بازی داشته باشند که در ادامه به معرفی بعضی از آنها خواهیم‌پرداخت.

برترین بازی های ابرقهرمانی

Injustice 2

استودیو NetherRealm که بیشتر با مجموعه مورتال کامبت شناخته می‌شود، در سال 2013 بازی Injustice: Gods Among Us را با اقتباس از کمیک‌های دی‌سی منتشر کرد. این عنوان با واکنش‌های مثبتی رو‌به‌رو شد که ساخته شدن ادامه‌ی آن غیرقابل انکار بود. حضور شخصیت‌های ابرقهرمانی در یک بازی مبارزه‌ای چیز جدیدی نبود، اما وجود یک بخش داستانی بسیار خوب امری بود که این عنوان را از بقیه عناوین سبک مبارزه‌ای جدا می‌کرد.

در فاصله‌ی ایجاد شده بین عرضه دو قسمت فرانچایز Injustice، دی‌سی دستی به وضعیت سینمایی و تلویزیون خود کشید که روی بازی Injustice 2 نیز تاثیرگذار بود. دنیای Arrowverse شبکه‌ی CW درکنار دنیای‌ سینمایی جداگانه دی‌سی (DCEU) تغییرات بزرگ دی‌سی در بخش سرگرمی تصویری بودند. این تغییرات باعث شد سازنده‌های بازی Injustice 2 شخصیت‌هایی که بیشتر سر زبان‌ها بود مانند سوپر گرل دنیای Arrowverse و هارلی کوئینِ دنیای DCEU را به این بازی اضافه کند.

بخش گیم‌پلی بازی نیز دچار تغییرات بسیاری گردید. سیستم آپگرید کردن لباس و خرید زره برای شخصیت‌ها اضافه شده بود که به احتمال فراوان از Armored Batman الهام گرفته شده است. مبارزات بازی سریعتر شده و با اضافه شدن شخصیت‌های جدید، سبک‌های مبارزه‌ی جدید نیز در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. با گذشت زمان استودیو نیدررلم شخصیت‌های دیگری مثل رد هوود، پسر جهنمی و حتی لاک پشت‌های نینجا را به بازی اضافه کرد. بازی Injustice 2 یکی از برترین بازی‌ های ابرقهرمانی مبارزه‌ای است که می‌توانید با دوستان خود تجربه کنید یا به‌صورت تک‌نفره بخش داستانی آن را پیش ببرید.

Batman-Arkham-City

Batman Arkham City

بازی Batman Arkham City عنوان ابرقهرمانی بود که بعد از عرضه‌ی آن تبدیل به یک بنچمارک برای “بازی خوب ابرقهرمانی” شد. راک‌استیدی با ساخت Arkham Asylum نشان داد که دیدگاه متفاوت ولی بهتری برای ساخت یک عنوان ابرقهرمانی دارد. نتیجه‌ی آن گرفتن چراغ سبر برای ساخت ادامه‌ی تیمارستان آرکام بود که تبدیل به یکی از برترین بازی‌ های ابرقهرمانی تاریخ شد.

بازی Batman Arkham City هر چیزی که از یک بازی بتمن بخواهید را دارد؛ مبارزات نفس‌گیر، پرسه‌زدن در خیابان‌های گاتهام، شخصیت‌های فوق‌العاده و حل کردن معماهای جنایی. مجموعه‌ی آرکام، به‌خصوص Arkham City تعادل بسیار خوبی بین اکشن، حل معما و داستان‌گویی دارد. دشمن اصلی شما در بازی شخصی به‌نام Hugo Strange است که در کمیک‌ها به‌عنوان «خطرناک‌ترین دشمن بتمن» شناخته می‌شود. هوگو استرنج جز معدود شخصیت‌هایی است که هویت اصلی بتمن را می‌داند و داستان بازی Arkham City نیز حول این شخصیت می‌چرخد.

راک‌استیدی تلاش بسیاری کرده تا یک تجربه‌ی خوب از بتمن را برای مخاطب فراهم کند. به همین دلیل با وسواس بسیار شهر گاتهام را خلق کرده تا حس آشنا بودن این شهر را بتواند در گیمر ایجاد کند. درکنار آن از صداپیشه‌های کهنه‌کار دنیای بتمن یعنی کوین کانروی (Kevin Conroy) و مارک همیل (Mark Hamil) برای صداپیشه‌گی بتمن و جوکر استفاده کرده است. طرفداران قدیمی این مجموعه این دو شخصیت را با انیمیشن محبوب بتمن می‌شناسند. بازی Batman Arkham City بهترین عنوانی است که می‌توانید با آن تجربه‌ی مفصل و کاملی از بتمن داشته باشید.

برترین بازی های ابرقهرمانی

Saints Row IV

مجموعه‌ی Saints Row در اوایل برای رقابت با فرانچایز پرطرفدار GTA خلق و توسعه داده شد. بعد از عرضه شدن سه نسخه از این مجموعه، استودیوهای سازنده، Deep Silver Volition و High Voltage Software تصمیم گرفتند مسیر جداگانه‌ای را انتخاب کنند که در نتیجه‌ی بازی Saints Row IV با المان‌های فانتزی و تخیلی ساخته شد. برخلاف بقیه‌ی بازی‌های ابرقهرمانی بازی Saints Row IV یک عنوان ضدقهرمانی است. در بازی شما قدرت‌های فرازمینی دارید که اکثرا برای دزدی، کشتن و خلق هرج‌و‌مرج استفاده خواهید کرد.

مجموعه Saints Row هیچوقت بازی جدی نبوده و کمدی خاص بازی، کاری کرده که این مجموعه مسیر خود را از بقیه عناوین جدا کند؛ به همین دلیل نباید توقع یک بازی جدی را داشته باشید. هرچه کمتر بازی را جدی بگیرید، لذت بیشتری خواهید بود. قدرت‌های ماورایی شخصیت اصلی نیز از این قاعده مستثنا نیست. سرعت فوق‌العاده و پرش‌های بلند، فقط بخشی از این قدرت‌هاست. حتی بعضی اسلحه‌هایی که در بازی استفاده می‌کنید حالت خنده‌داری دارند. بازی Saints Row IV شبیه بتمن یا کاپتان آمریکا نیست، بلکه بیشتر مشابه به سریال بزرگ‌سالانه‌ی The Boys است. اگر دوست دارید با قدرت‌های ابرقهرمانی در یک محیط سندباکس دیوانه‌بازی در بیارید، عنوان Saints Row IV بهترین نمونه‌ای است که باید سراغ آن بروید.

برترین بازی های ابرقهرمانی

Freedom Force و Freedom Force vs the Third Reich

استودیو Irrational Games که با مجموعه‌ی بایوشاک بین گیمرها محبوب است، در سال 2002 یک بازی استراتژی با تمِ ابرقهرمانی را با نام Freedom Force منتشر کرد. در این بازی شما کنترل گروهی از ابرقهرمان‌ها را برعهده دارید که باید با نیروهای شرور بجنگید. گیم‌پلی بازی استراتژی هم‌زمان است و شما با استفاده از قدرت‌های منحصر به‌فرد هر ابرقهرمان باید مقابل دشمنان بجنگید. این بازی ادای دینی به شخصیت‌های خلق شده توسط Stan Lee و Jack Kirby است. اگر به ظاهر و اسم شخصیت‌های مثل The Ant و Minuteman دقت کنید، متوجه شباهت این شخصیت‌ها به قهرمانان دنیای مارول می‌شوید.

این بازی موفقیت بزرگی برای Irrational Games به ارمغان آورد. بازی Freedom Force بهترین بازی استراتژی سال 2002 انتخاب شد و توانست متای 90 را از آن خود کند. همین موضوع باعث شد که نسخه‌ی دوم این مجموعه با عنوان Freedom Force vs. the Third Reich ساخته و در سال 2005 منتشر شود. این بازی نیز همانند نسخه‌ی قبلی خود با بازخورد مثبت مخاطبین و منتقدین رو‌به‌رو شد.

در بازی Freedom Force vs the Third Reich، گروه ابرقهرمانی ما به گذشته سفر می‌کنند تا مقابل رایش سوم یا حکومت فاشیسم نازی‌ها بجنگد. این تغییر خط زمانی باعث پخش شدن نیروهای نازی می‌شود که در نتیجه شما باید با تک‌تک‌ آن‌ها روبه‌رو شوید. باید اشاره کنم که نویسنده بازی Freedom Force vs. the 3rd Reich کِن لوین (Ken Levine) خالق و نویسنده مجموعه‌ی بایوشاک است. دو عنوان Freedom Force یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک با تمِ ابرقهرمانی است که می‌توانید تجربه کنید.

برترین بازی های ابرقهرمانی

Lego Marvel Superheroes

برخلاف دنیای سینمایی مارول، در دنیای بازی‌های ویدئویی Lego، تقریباً همه ابرقهرمان‌های دنیای مارول حضور دارند. بازی Lego Marvel Superheroes در شهر منهتن جریان دارد و شما می‌توانید بازی را با 180 شخصیت مختلف از دنیای ابرقهرمانی مارول پیش ببرید. هر شخصیت قدرت‌های خاص خود را دارد و برای جلو بردن بازی نیاز به تغییر شخصیت خواهید داشت. در بازی تقریباً همه‌ی قهرمان‌های محبوب مارول مثل انتقام‌جویان، مردان ایکس و چهار شگفت‌انگیز و شخصیت‌های دیگر حضور دارند.

داستان بازی جایی شروع می‌شود که لوکی و دکتر دوم (Doctor Doom) همدست می‌شوند تا زمین را با استفاده از Ray of Doom تحت سلطه‌ی خود درآورند. همانطور که ابرقهرمان‌های مارول دست به‌یکی می‌کنند، شخصیت‌های منفی مارول نیز به گروه لوکی و دکتر دوم می‌پیوندند تا مقابل ابرقهرمان‌ها مبارزه کنند.

گیم‌پلی بازی شامل 15 مرحله‌ی اصلی و 11 مرحله‌ی فرعی می‌شود که روایت مراحل فرعی برعهده‌ی ددپول (Deadpool) است. قابلیت‌های اصلی تمامی ابرقهرمان‌ها مثل تار زدن مرد-عنکبوتی، بدن ارتجاعی آقای شگفت‌انگیز و اسکلت‌بندی ادمنتینیوم وولورین در بازی حضور دارد. شخصیت‌های انتقام‌جویان نیز از روی بازیگران دنیای سینمایی مارول طراحی شده‌اند. اگر به‌دنبال یک بازی ابرقهرمانی با شخصیت‌های بسیار زیاد و نه‌چندان جدی هستید، بازی Lego Marvel Superheroes بهترین عنوانی است که می‌توانید تجربه کنید.

Chroma-Squad

Chroma Squad

بازی Chroma Squad با الهام از سریال‌های تلویزیونی Super Sentai و Power Rangers توسط استودیوی برزیلی Behold Studios ساخته شده است. بودجه‌ی ساخت بازی توسط طرفداران از طریق Kickstarter تامین و در سال 2015 برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد. داستان بازی در مورد یک گروه از بدل‌کاران سینماست که تصمیم می‌گیرند استودیوی فیلم‌سازی خود را تاسیس کنند.

بازی Chroma Squad در سبک نقش‌آفرینی تاکتیکی طراحی شده است. شما در این بازی یک استودیو فیلم‌سازی را اداره می‌کنید که فیلم‌های توکوساتسو –فیلم لایو اکشن ژاپنی که از بیش‌از‌اندازه از جلوه ویژه استفاده می‌کند، می‌سازد. در بازی شما پروژه‌های مختلفی دریافت خواهید کرد که شامل ابرقهرمان‌های مختلف و دشمن‌های مختلفی می‌شود. اکثر گیم‌پلی بازی روی مبارزه‌ی تاکتیکی بین قهرمانان و دشمن‌های آن‌ها است که توسط فیلم‌بردار برای فیلم موردنظر ضبط می‌شود. در بازی شما می‌توانید نام پروژه، لباس شخصیت‌ها و حتی تیکه‌کلام آن‌ها را ویرایش کنید.

Ultimate-Marvel-Vs-Capcom-3

Ultimate Marvel Vs Capcom 3

استودیو کپکام برای اولین بار در سال 1996 عنوان کراس‌اور X-Men vs. Street Fighter را منتشر کرد که در نتیجه‌ی استقبال مثبت طرفداران این مجموعه به فعالیت خود ادامه داد. بازی Ultimate Marvel vs. Capcom 3 در سال 2012 منتشر شد که همانند نسخه‌های قبلی استقبال بسیاری خوبی از آن شد.

این بازی نسخه‌ی آپدیت شده Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds است که 12 شخصیت جدید و چند محیط دیگر را به آن اضافه کرده و گیم‌پلی بازی شامل سه ضربه‌ی سبک، متوسط و سنگین است. در هر مسابقه بازیکن 3 شخصیت را انتخاب می‌کند و برای برنده شدن باید هر سه شخصیت حریف را شکست دهد. هایپرکامبو‌های بازی Street Fighter نیز در این بازی وجود دارند که با استفاده از مکانیزم تغییر شخصیت می‌توانید کامبو‌های طولانی‌تر و مرگبارتری را اجرا کنید.

در بازی شخصیت‌های متفاوتی از دنیای مارول و بازی‌های کپکام وجود دارد. برخلاف بازی‌های دیگر، در این عنوان شاهد شخصیت‌های نه‌چندان مشهور بین عوام مثل MODOK یا Shuma-Gorath هستیم. از طرف دیگر شاهد حضور شخصیت‌های معروف بازی‌های کپکام مثل دانته از سری Devil May Cry یا آلبرت وسکر از سری رزیدنت اویل هستیم. اگر از طرفداران دنیای مارول باشید، بازی Ultimate Marvel vs Capcom 3 یکی از برترین بازی های ابرقهرمانی و مبارزه‌ای است که می‌توانید تجربه کنید.

برترین بازی های ابرقهرمانی

South Park: The Fractured But Whole

South Park یک انیمیشن سریالی بزرگ‌سالانه است که از سال 1997 درحال پخش است و طرفداران سرسخت خود را دارد. بازی South Park: The Fractured But Whole هشتمین ویدئوگیم از این فرانچایز است که توسط شعبه‌ی سان فرانسیسکو یوبی‌سافت ساخته شده. این عنوان ادامه‌ی South Park: The Stick of Truth محسوب می‌شود که شخصیت New Kid وارد South Park شده و شاهد ماجراجویی‌های او هستیم.

داستان بازی از جایی شروع می‌شود که بازی نقش‌آفرینی بچه‌های South Park تبدیل به یک ایده برای خلق فرانچایز ابرقهرمانی می‌شود. بعد از اینکه این بچه‌ها نمی‌توانند به یک تفاهم برسند که کدام آن‌ها باید فیلم یا سریال خود را داشته باشد، به دو گروه Coon and Friends و Freedom Pals تقسیم می‌شوند. در بازی شما کنترل New Kid را برعهده دارید که سعی می‌کند گروه خود را به ساختن فیلم یا سریال ابرقهرمانی خود نزدیک‌تر کند.

گیم‌پلی بازی مثل نسخه‌ی قبلی نقش‌آفرینی و مبارزه‌ی نوبتی است. در بازی ده شخصیت با قابلیت‌های منحصر به‌فرد وجود دارد. در اوایل بازی شما فقط به سه شخصیت دسترسی دارید و با پیشرفت در بازی شخصیت‌های دیگر را باز می‌کنید. در هر مبارزه شما می‌توانید سه شخصیت را برای کمک و همراهی در مبارزات انتخاب کنید. بازی South Park: The Fractured but Whole ایده بسیار جذابی با درونمایه‌های ابرقهرمانی دارد. اگر از طرفداران سبک مبارزه‌ی نوبتی هستید و دنبال یک بازی ابرقهرمانی می‌گردید، بازی Fractured but Whole را در اولویت قرار دهید.

SpeedRunners

SpeedRunners

بازی SpeedRunners یک عنوان چندنفره سریعِ دوبعدی ساید اسکرول است که با استفاده از محیط و قدرت‌هایی که دارید باید از رقیبان خود جلو بزنید. این بازی در اوایل از طریق وبسایت بازی قابل بازی بود که در نتیجه‌ی درخواست مکرر و علاقه‌ی طرفداران این بازی برای کنسول‌ها و کامپیوتر به‌صورت جداگانه نیز منتشر شد. بازی گیم‌پلی ساده‌ای دارد اما سرعت بالا و نشان دادن عکس‌العمل‌های سریع کاری کرده است که هر مسابقه‌ی این بازی از مسابقه‌ قبلی جذاب‌تر باشد.

در بازی شما باید از سکوهای موجود در محیط و قدرت‌های مخصوصی که دارید برای جلو افتادن از رقیب خود استفاده کنید. شخصی که اول به خط پایان برسد برنده و اگر از صفحه‌ی محرک بازی عقب بمانید، از مسابقه حذف خواهید شد. قابلیت‌های شما شامل انداختن بمب، استفاده از قلاب و گاهی فحش دادن برای تضعیف روحیه رقیب، می‌شود. با بازی کردن بیشتر، شما XP به‌دست خواهید آورد که با آن می‌توانید قدرت‌های جدیدی را برای شخصیت خود خریداری کنید. این بازی حتی در مسابقات حرفه‌ای ESL سال 2015 حضور داشت. اگر دنبال بازیِ رقابتی چندنفره با تمِ ابرقهرمانی هستید، بازی SpeedRunners می‌تواند بازی‌ای باشد که دنبال آن هستید.

Fallout-4

کوئست The Silver Shroud بازی Fallout 4

بازی Fallout 4 در ذات خود بازیِ ابرقهرمانی نیست، اما در بازی یک ماموریت فرعی وجود دارد با نام The Silver Shroud که قطعا جزو بهترین تجربه‌های ابرقهرمانی است که می‌توانید داشته باشید. شخصیت The Silver Shroud یکی از ابرقهرمان‌های کمیک در دنیای فالوت است. در شهرک Goodneighbor یک طرفدار سرسخت Silver Shroud از طریق رادیو کمیک‌های صوتی این قهرمان را پخش می‌کند. اگر نزد Kent Connolly، کسی که این رادیو را اداره می‌کند بروید، از شما خواهش می‌کند تا لباس این ابرقهرمان را برای او پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن این لباس، شما می‌توانید درخواست Connolly برای تبدیل شدن به این قهرمان را قبول کنید. اگر این کوئست را ادامه بدهید، Connolly از طریق رادیو به شما مکان افراد شرور شهر را می‌گوید و شما همانند Silver Shroud در کمیک‌، آن‌ها از بین می‌برید. هنگام استفاده از لباس سیلور شرود می‌توانید با صدای این شخصیت دیالوگ‌های خود را بگوید که به جذاب‌تر شدن این کوئست کمک بسیاری کرده است. طراحی مراحل، لباس سیلور شرود و دیالوگ‌های نوشته‌شده برای این کوئست به‌قدری فوق‌العاده و طبیعی هستند که جز بهترین تجربه‌های ابرقهرمانی شما خواهد شد.

این بود برترین بازی‌ های ابرقهرمانی که می‌توانید روی کامپیوترهای شخصی خود تجربه کنید. بهترین عنوان ابرقهرمانی از نظر شما کدام بازی است؟ کدام یک از بازی‌های این لیست را تجربه کرده‌اید؟ به‌نظرتان جای کدام بازی در این فهرست خالی است؟ در بخش نظرات برایمان بنویسید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

مجموعه آرکام شامل چند بازی است؟

مجموعه آرکام شامل 4 عنوان اصلی و 4 عنوان فرعی است که می‌توانید همه‌ی آن‌ها را روی کامپیوتر تجربه کنید.

۱
آیا بازی Marvel’s Spider-Man برای کامپیوتر منتشر شده است؟

متاسفانه بازی Marvel’s Spider-Man انحصاری کنسول پلی‌استیشن است، اما عرضه‌ی این بازی درکنار Miles Morales برای کامپیوتر در سال پیشرو بعید نیست.

۲
بازی Injustice 2 در کدام سال منتشر شده است؟

این بازی در سال 2017 منتشر شده است.

۳
بازی بعدی مجموعه‌ی آرکام کدام بازی است؟

عنوان چندنفره Suicide Squad: Kill the Justice League گفته می‌شود که ادامه‌ی بازی Arkham Knight را روایت کند.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    Ali

    مهمان

    مارول اونجرز چی??

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Mmot

    مهمان

    سلام، اقا من بازی Injustice 2 رو دان کرده بودم، سیستمم میکشه ولی بازی هر از گاهی فریز میشه! گرافیک و جزییات رو هم بالا پایین کردم ولی درست نشد

    پاسخ دهید
    • Avatar

      Body در پاسخ به Mmot

      مهمان

      درود، خمیر سیپیوت رو چک کن