Steam
یحیی رحیمی

استیم امکان اجرای بازی حین دانلود را فراهم می‌کند

یحیی رحیمی 31 شهریور 1400 بدون دیدگاه
246 بازدید

بسیاری از پلتفرم‌های دیجیتالی، امکان اجرای بازی در حین دانلود را برای کاربران فراهم کرده‌اند و افرادی که حوصله اتمام دانلود یک بازی حجیم را ندارند، می‌توانند بخش‌های اصلی را تجربه کنند. این قابلیتی است که اخیراً برای کنسول‌های بازی نیز ارائه شده و می‌توانید پس از اتمام دانلود حجم مشخصی از بازی، ماجراجویی خود را شروع کنید. تعدادی از قابلیت‌های بازی در این حالت غیرفعال خواهد بود، اما گیم پلی اصلی در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد. شبکه استیم به دنبال ارائه قابلیت اجرای بازی حین دانلود در آپدیت‌های بعدی است.

شرکت Valve یک پتنت جالب برای فروشگاه استیم به ثبت رسانده که بر اساس آن، امکان اجرای بازی در حین دانلود وجود خواهد داشت. با توجه به سرعت پایین اینترنت در ایران، چنین قابلیتی برای کاربرانی با سرعت پایین اینترنت، مناسب خواهد بود. ازآنجایی‌که تنها پتنت قابلیت اجرای بازی حین دانلود به ثبت رسیده، ممکن است مدت‌ها تا اعمال آن طول بکشد و بعید است به این زودی در دسترس کاربران استیم قرار گیرد. در حال حاضر، برای اجرای بازی نیازمند دانلود تمامی فایل به همراه آپدیت‌ها هستید.

اگر نگاهی به جزئیات پتنت ثبت شده بیندازیم، خواهیم دید که تاریخ ثبت آن مربوط به ماه خرداد است. این خبر خوبی است که احتمال ارائه چنین قابلیتی در آپدیت‌های بعدی را بالا می‌برد. طبق توضیحات منتشر شده، بخشی از بازی به صورت جداگانه در نظر گرفته می‌شود و سپس کلاینت آن را اجرا می‌کند و در عین حال، فرایند دانلود نیز در پشت زمینه ادامه پیدا می‌کند. نرم‌افزار طوری طراحی شده که دیگر بخش‌های بازی را شناسایی کند و روند پیشرفت دانلود را به صورت خودکار کنترل کند. این فرایند می‌تواند انتشار آپدیت‌های جدید برای بازی را نیز ساده کند.

اجرای بازی حین دانلود

قابلیت اجرای بازی حین دانلود استیم چه زمانی فعال می‌شود؟

به عبارتی دیگر، استیم میزان اطلاعات دانلود شده را به صورت خودکار تشخیص می‌دهد و سپس فایل‌های دیگر که باید دانلود شوند، مرتب خواهند شد. این فرایند باعث جداسازی فایل‌های بازی از یکدیگر می‌شود و در نتیجه امکان دانلود قسمت‌های مختلف مانند بخش داستانی و چند نفره به صورت جدا وجود دارد. ممکن است امکان حذف مراحل قبلی نیز به بازی‌ها اضافه شود و اگر یک اثر جدید مانند کال آو دیوتی دارای حجم بالایی باشد، تمامی بخش‌های آن را به صورت جداگانه دانلود و نصب کرد.

خوشبختانه توسعه‌دهندگان نیازی به تغییر فایل‌های بازی نخواهند داشت و استیم به صورت خودکار، تمامی فرایند را پیش خواهد برد. مانند همیشه باید بگوییم که ثبت یک پتنت به معنی عملی شدن آن نیست و احتمالاً به این زودی نیز قابلیت اجرای بازی حین دانلود فراهم نشود. نظر شما چیست؟‌

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.