راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ
حسام شالیکاریان

راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ – پاییز 1400

حسام شالیکاریان 31 شهریور 1400 2 دیدگاه
2,644 بازدید

خریداری سیستم گیمینگ حرفه ای بدون برخورداری از یک تلویزیون یا مانیتور گیمینگ بی فایده بوده و نمی توانید در عمل به خروجی تصویر مطلوب دست یابید و حتی از فناوری های نوین بهره­مند شوید. با توجه به افزایش عجیب قیمت قطعات مختلف، قیمت تلویزیون ها نیز به نسبت قابل توجهی افزایش یافته، اما به هر حال بسیاری از کاربران نمی توانند از خریداری یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای صرف نظر کنند؛ در این مطلب به بررسی و راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ می پردازیم تا بهترین انتخاب را در خرید خود داشته باشید.

سال ها پیش در خصوص استفاده از تلویزیون ها برای کاربرد گیمینگ، دیدگاه های منفی فراوانی وجود داشت. از جمله نکات منفی آنها می توانیم به زمان پاسخگویی ضعیف، نرخ تازه سازی پایین، وضوح تصویر نامناسب، تفکیک رنگ نادرست و دقت رنگ غیر منطقی اشاره کرد. در نتیجه خروجی قابل مشاهده روی تلویزیون های قدیمی آنچنان بد بود که حتی بسیاری از مدل­ها، برای کاربرد استاندارد این محصولات نیز مناسب نبود.

در سال 2021 میلادی با روی کار آمدن انواع پنل های حرفه ای مانند OLED و حتی فناوری های پیش از آن نیز می توان از امکانات بی نظیری بهره­مند شد که در نتیجه استفاده از آنها برای کاربرد گیمینگ بسیار مناسب به نظر می رسد. با معرفی کارت های گرافیک قدرتمند مانند AMD RX 6800 XT و NVIDIA RTX 3080 امکان دریافت نرخ فریم مناسب در وضوح تصویر 4K فراهم شده و در چنین شرایطی باید یک تلویزیون گیمینگ مناسب خریداری کرد تا به خروجی تصویر دارای فناوری های نوین دست یافت.

برترین تلویزیون های گیمینگ

دریافت نرخ 120 فریم بر ثانیه در وضوح تصویر 4K در بازی های مختلف به امری معقول و منطقی تبدیل شده است. به گونه ای که بسیاری از سیستم های گیمینگ حرفه ای امروزی که به انواع کارت گرافیک RX 6800 XT و RTX 3080 مجهز شده اند، قادر به دریافت نرخ فریم مناسب در وضوح تصویر 4K هستند که در گذشته آرزویی محال به نظر می رسید.

طبق ادعای شرکت های تولید کننده کارت گرافیک، حتی می توان وضوح تصویر 8K را در بازی های مختلف با استفاده از کارت گرافیک قدرتمندی مانند RTX 3090 تجربه کرد که این ویژگی به صورت مستقیم تحت تاثیر فناوری DLSS (مخفف کلمات Deep Learning Super Sampling) به دست می آید.

به طور معمول تلویزیون های حرفه ای دارای طراحی پیچیده ای در بخش پایه اتصال روی سطوح هستند و همین موضوع، فاصله ای بین 15 تا 30 سانتی متر به وجود می آورند که سبب نزدیک تر شدن آنها به چشمان شما می شود. در نتیجه زمانی که تلویزیون را روی میز کار قرار می دهید، فاصله نزدیک تر می تواند به چشمان شما آسیب وارد کرده و پس از مدتی از نشستن مقابل تلویزیون هوشمند، خسته و کلافه می­شوید. از سوی دیگر وزن تلویزیون ها در مقایسه با انواع مانیتور گیمینگ به مراتب بیشتر بوده و این وزن نیز روی میز کار می تواند سبب بر هم خوردن تعادل میز (به وجود آمدن لرزش های شدید با هر بار فشردن کلید های صفحه کلید یا جابجایی دست روی میز) شود.

از این رو بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تا تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنند تا علاوه بر حفظ فاصله و دریافت زاویه دید مناسب، از مشکلات قرار دادن حجم زیادی از تجهیزات روی میز کار خلاص شوند. بر اساس مطالبی که تا کنون بیان کردیم و ادعای شرکت های تولید کننده کارت گرافیک، شرایط برای دریافت نرخ فریم قابل توجه در وضوح تصویر بالا فراهم شده و فقط وظیفه نمایش آنها بر عهده تلویزیون گیمینگ قرار دارد. در این راهنمای خرید قصد داریم تا چند مدل جدید و حرفه ای تلویزیون گیمینگ را معرفی کنیم.

راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ LG OLED48CX

 

تلویزیون گیمینگ LG OLED48CX

قیمت حدودی 1500 دلار

کمپانی کره ای LG که در سال های اخیر از جمله پرچمداران تولید تلویزیون گیمینگ و حرفه ای به شمار می رود؛ مدل های متنوعی را روانه بازار کرده که یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین نمونه های تولید شده توسط این برند، تلویزیون OLED48CX مجهز به پنل 48 اینچی دارای پنل OLED است. دریافت وضوح تصویر 2160×3840 پیکسل در ابعاد 48 اینچ و بهره مندی از مزایای پنل OLED نوید ارائه کیفیت و وضوح تصویر بی نظیر را می دهد.

هر چند گیمرهای حرفه ای که بودجه قابل توجهی برای خریداری تلویزیون مخصوص گیم در اختیار دارند، به مدل های دارای ابعاد بزرگتر مانند 65 اینچ فکر می کنند؛ اما مدل های دارای ابعاد کوچکتر نیز شرایط بسیار مناسبی را فراهم می سازند. در شرایطی که تلویزیون خود را به دیوار متصل می کنید و فاصله بیشتری از میز کارتان گرفته، ابعاد 48 اینچ و بزرگتر از آن مناسب شما خواهد بود. تلویزیون OLED48CX کمپانی ال جی به عنوان کوچک ترین محصول کره ای ها با برخورداری از پنل OLED به شمار می رود که امکانات وسیعی را در اختیار شما قرار می دهد.

در حال حاضر حدود 8 سال از معرفی اولین تلویزیون تجاری مجهز به پنل OLED در جهان توسط کمپانی کره ای LG می گذرد و در طول سال های اخیر نیز پیشرفت های قابل توجهی در فرآیند تولید آنها به وجود آمده است. ارائه وضوح تصویر، کیفیت و دقت رنگ بهتر و نازک تر شدن ضخامت آن از جمله پیشرفت های پنل OLED به شمار می روند که منجر به افزایش محبوبیت آنها گردیده است.

سطح کنتراست بسیار بالا و قدرت بی نظیر در نمایش رنگ های تیره به خصوص مشکی خالص به عنوان مزایای LG OLED48CX به عنوان یک تلویزیون گیمینگ حرفه ای حساب می­شود. این محصول حرفه ای و گران قیمت ال جی قادر به ارائه حداکثر روشنایی 685 کاندلا بر متر مربع در حالت HDR بوده که رقم مناسبی به شمار می رود.

قابلیت HDR10 Pro نیز برای دوست داران کنسول های بازی به عنوان یک مزیت قابل توجه و محبوب شناخته می شود. زمان پاسخ­دهی پنل در حدود 2 میلی ثانیه ذکر شده که حتی اعداد کمتری از جمله 1.7 میلی ثانیه نیز در بررسی های صورت گرفته توسط وب سایت های مطرح جهان به ثبت رسیده است.

استفاده از فناوری G-Sync

سازگاری با فناوری NVIDIA G-Sync و برخورداری از ویژگی AMD Free Sync Premium و تکنولوژی Instant Game Response از جمله مواردی هستند که یک گیمر حرفه ای به آنها نیاز داشته و به طور حتم وجود این فناوری ها سبب بالا رفتن ارزش خرید تلویزیون گیمینگ LG OLED48CX می شود. در خصوص پشتیبانی از طیف رنگ نیز باید به پشتیبانی از 97.3 درصد از طیف رنگ DCI-P3 اشاره کرد که نشان دهنده عملکرد مناسب ال جی در نمایش واقع گرایانه تر رنگ ها است.

پردازنده گرافیکی α9 Gen 3 AI وظیفه پردازش تصاویر با وضوح 4K را بر عهده داشته و سیستم عامل انحصاری WebOS کمپانی ال جی نیز در زمینه مدیریت قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری به شما کمک می کند. در بخش صوتی نیز با چینش بلندگو ها به صورت 2.2 کاناله مواجه هستیم که شامل بلندگو های 20 واتی به همراه ساب ووفر قدرتمند 20 واتی می شود. شبکه بی سیم 802.11ac و بلوتوث نسخه 5 نیز به عنوان فناوری های ارتباطی این محصول در دسترس شما قرار می گیرد.

در بخش پورت ها نیز یک عدد HDMI روی پنل پشت و سه عدد HDMI نیز روی پنل کناری نصب شده اند. پورت های USB شامل یک عدد روی پنل کناری و دو عدد روی پنل پشت می شود که با استفاده از آنها قادر به نصب انواع تجهیزات ذخیره سازی و تجهیزات بی سیم مانند ماوس و کیبورد هستید. از دیگر پورت های ورودی و خروجی تلویزیون ال جی OLED48CX می توان به ورودی AV، ورودی آنتن RF، ورودی شبکه سیمی اترنت، ورودی RS-232C، خروجی هدفون و خروجی صدای دیجیتال اپتیکال اشاره کرد.

از مشخصات بی شمار و خیره کننده تلویزیون گیمینگ ال جی مدل OLED48CX که بگذریم، در بخش طراحی ظاهری نیز شرایط قابل قبولی را مشاهده خواهیم کرد. پایه نصب تلویزیون از جلو فضای چندانی روی میز اشغال نمی کند، اما از نمای پشت با شرایط متفاوتی مواجه خواهید شد و به فضای زیاد نیاز دارید. سطح پنل به شدت نازک بوده ولی برآمدگی به نسبت ضخیمی در بخش پورت های خروجی، محل قرار گرفتن بورد اصلی و سیستم صوتی به چشم می خورد. البته نصب این محصول روی دیوار می تواند تمام مشکلات و چالش ها را برطرف سازد و فضای به نسبت زیادی از میز آزاد می شود.

ابعاد تلویزیون با وجود پایه نصب به صورت دقیق برابر با 1.071 متر برای عرض و 65 سانتی متر برای ارتفاع و در نهایت 25 سانتی متر برای ضخیم ترین بخش بدنه می شود. عرض پایه نصب تلویزیون به صورت دقیق برابر با 88 سانتی متر بوده که بخش زیادی از بدنه را تحت پوشش قرار می دهد. وزن تلویزیون هوشمند گیمینگ ال جی مدل OLED48CX به همراه استند در حدود 19 کیلوگرم بوده که به این ترتیب برای قرار دادن آن روی میز باید استحکام میز را در اولویت قرار دهید.

LG OLED65E9PUA

تلویزیون گیمینگ LG OLED65E9PUA

قیمت حدودی 2700 دلار

گزینه پیشنهادی بعدی وب سایت پارسی گیم، تلویزیون LG OLED65E9PUA است که گزینه ای حرفه ای و البته بسیار گران قیمت به شمار می رود. ابعاد پنل 65 اینچی، فضای کار بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد، اما به همان میزان فضای بیشتری از میز کار شما را اشغال می کند. ابعاد کلی تلویزیون هوشمند و گران قیمت ال جی با وجود پایه نصب به صورت دقیق برابر با 144.78 سانتی متر برای عرض و 87.63 سانتی متر برای ارتفاع و در نهایت 22 سانتی متر برای ضخیم ترین بخش بدنه می شود. عرض پایه نصب تلویزیون به صورت دقیق برابر با 79.24 سانتی متر بوده که بخش به نسبت کمتری از بدنه را در مقایسه با نسخه 48 اینچی CX تحت پوشش قرار می دهد.

وزن تلویزیون هوشمند گیمینگ ال جی مدل OLED65E9PUA به همراه استند در حدود 34 کیلوگرم بوده که به این ترتیب برای قرار دادن آن روی میز باید استحکام میز را با ابزار آلات پیشرفته ارتقا دهید. طراحی پایه نصب به شدت متفاوت از مدل CX بوده و شباهتی نیز با آن مدل ندارد. این تفاوت در خصوص طراحی کلی تلویزیون هوشمند گیمینگ ال جی نیز صادق است و قرار گیری بلندگوهای 4.2 کاناله با توان کلی 60 وات در قسمت جلوی بدنه و شکل شیشه ای پایه، اندکی به ارتفاع تلویزیون می­افزاید. شاید این سبک طراحی شیشه ای برای پایه نصب در نمای جلو برای برخی از کاربران خوشایند نبوده و احتمال پس زدن این سبک توسط گیمرها نیز وجود دارد.

با این حال نمی توان از امکانات و ویژگی های فنی OLED65E9PUA به سادگی عبور کرد. وضوح تصویر 2160×3840 پیکسل و قابلیت پردازش تصاویر با نرخ تازه سازی 60 هرتز به دلیل بهره گیری از پردازنده اختصاصی α9 Gen 2 ال جی و وجود پنل OLED به نمایش خیره کننده تصاویر به خصوص در محیط های تاریکِ بازی هایی مانند Metro Exodus و Resident Evil 2 Remake منجر می شود.

شرکت کره ای LG برای همسان سازی بهتر نرخ فریم خروجی کارت گرافیک با تلویزیون از فناوری NVIDIA G-Sync بهره برده و در کمال تعجب اثری از فناوری AMD Free Sync نیست. در حقیقت ال جی در بسیاری از محصولات رده بالای خود در سال 2019 از فناوری همسان ساز نرخ فریم Free Sync استفاده نکرده و همکاری خود را فقط با کمپانی انویدیا پابرجا نگه داشته است. با وجود محدود سازی نرخ 60 فریم بر ثانیه در وضوح تصویر 4K، زمان پاسخ­دهی پنل در این کیفیت تصویر با مقدار 13 میلی ثانیه و زمان 6 میلی ثانیه در وضوح 2K می توانید شرایط به نسبت مطلوبی را تجربه کنید.

به کارگیری هوش مصنوعی در تلویزیون گیمینگ ال جی سبب وجود فناوری های متعددی از جمله LG ThinQ AI، پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا و همچنین دستیار صوتی گوگل می شود که البته برای گیمرها کاربرد چندانی ندارد.

صدای خروجی 4.2 کاناله با فناوری Dolby Atom و قدرت 60 وات که شامل ساب ووفر 20 واتی می شود، خروجی صدای بسیار پر قدرت و با کیفیتی را ارائه می دهد. هر چند ابعاد بسیار باریک تلویزیون اجازه به کارگیری سیستم صوتی حرفه ای را فراهم نساخته، اما در مجموع فناوری­های ارتباطی در تلویزیون OLED65E9PUA شامل شبکه بی سیم با استاندارد 802.11 ac و بلوتوث نسخه 5 می شود. البته یک خروجی اترنت نیز روی پنل پشت مشاهده می شود که برای ارتباط سیمی به کار می رود.

پورت های ورودی دستگاه شامل چهار عدد HDMI (یک عدد روی پنل پشت و سه عدد روی پنل کناری)، یک عدد Composite، یک عدد RS-232C، یک عدد ورودی آنتن RF و یک عدد اترنت می شود. پورت های خروجی نیز از ترکیب سه عدد پورت USB (دو عدد روی پنل پشت و یک عدد روی پنل کناری) و در نهایت یک عدد خروجی صدای Optical تشکیل شده است.

SAMSUNG-Q9F

تلویزیون گیمینگ SAMSUNG Q9F 65 Inch

قیمت حدودی 2000 دلار

اولین نماینده از برند کره­ای سامسونگ که بر خلاف کمپانی رقیب یعنی LG، داری فناوری انحصاری پنل QLED است و تخصص خود را در نمایش رنگ های زنده و جذاب به نمایش می گذارد. پنل های OLED تبحر خاصی در نمایش رنگ های تیره دارند، اما در نقطه مقابل باید به قدرت خیره کننده پنل QLED سامسونگ در نمایش رنگ های متنوع به صورت زنده و جذاب اشاره کرد. در حقیقت این دو فناوری از نظر ویژگی بارز خود در تناقص هستند و البته این موضوع می تواند به سادگی مسیر انتخاب کاربران را به آسانی جدا سازد.

تلویزیون گیمینگ سامسونگ Q9F نسخه 65 اینچی به عنوان بهترین تلویزیون 4K جهان در سال 2018 میلادی انتخاب شده و جایگزین مناسب و بسیار ارزان تری نسبت به تلویزیون Q90R شناخته می شود. از جمله ویژگی های مهم این محصول، پشتیبانی از فناوری HDR 2000 به شمار می رود و تلویزیون سامسونگ مدل Q9F بهترین عملکرد را برای تبدیل کیفیت SD به HD ارائه می دهد.

ابعاد کلی محصول به ترتیب برابر با 1539 میلی متر برای عرض، 959 میلی متر برای ارتفاع و 195 برای ضخامت می شود که بر خلاف تلویزیون های OLED ال جی، ضخامت Q9F سامسونگ روی تمام نقاط بدنه 28.5 کیلوگرمی گسترش یافته است. پایه نصب تلویزیون فضای کمی از بدنه را به خود اختصاص داده، اما اندکی بیشتر از تصور می تواند فضای میز کارتان را اشغال کند که به دلیل نوع طراحی آن است. البته فضای اشغال شده توسط آن به دلیل وزن بالای Q9F بوده که باید به بهترین شکل ممکن مهار شود.

سامسونگ در مقابل همه فناوری های تلویزیون گیمینگ Q9F از پیشوند Q استفاده کرده که به نوعی تاکید روی فناوری انحصاری Quantum Dot و موتور پردازش تصویر Q Engine این کمپانی است. وضوح تصویر 2160×3840 پیکسل و بهره­مندی از فناوری AMD Free Sync از جمله ویژگی های مهم این محصول به شمار می رود که به طور حتم برای گیمرها به شدت مورد توجه قرار می گیرد.

فناوری Full-Array LED که نسل جدیدی از نور دهی پنل در مقایسه با فناوری Matrix LED به شمار می رود، شدت روشنایی تصاویر را به میزان قابل توجهی افزایش داده و حالت ضد بازتاب نور نیز در کنار آن به ارائه بهترین خروجی تصویر در محیط های پر نور یا در معرض نور خورشید کمک می کند.

پنل انحصاری سامسونگ نیز مانند پنل OLED کمپانی ال جی به طراحان تلویزیون ها اجازه طراحی با بهره گیری از حاشیه های بسیار کم را داده و از این رو با طراحی ظاهری چشم نوازی مواجه هستیم. علاوه براین پورت های تلویزیون پیشرفته سامسونگ عبارتند از چهار عدد HDMI، سه عدد USB، کامپوزیت، کامپوننت، شبکه سیمی اترنت، اپتیکال صوتی و آنتن RF. شبکه های ارتباطی در Q9F نیز شامل بلوتوث و شبکه بی سیم WiFi داخلی می شود.

البته سامسونگ علاقه چندانی به بیان جزئیات فناوری ها و پورت های ورودی و خروجی محصول خود نداشته و تمام تلاش خود را روی حرف Q به عنوان نماد یکی از حرفه ای ترین سری تلویزیون های خود متمرکز کرده است. به دلیل پشتیبانی از پایه VESA، امکان نصب تلویزیون روی دیوار فراهم شده که ویژگی مهمی برای گیمرهایی که محدودیت فضا دارند، به شمار می رود.

سیستم صوتی قدرتمند این محصول که به صورت یک ساندبار حرفه ای ارائه می شود، شامل چهار بلندگو با قدرت مجموع 40 وات و دو عدد ساب ووفر با قدرت مجموع 20 وات می شود که به این ترتیب سیستم توزیع صدای 4.2 کانال را با پشتیبانی از فناوری Dolby به وجود می آورد. پنل QLED سامسونگ بر خلاف انواع OLED داری توان مصرفی بسیار بالاتری بوده و تلویزیون 55 اینچ برند کره ای با توان مصرفی بیش از 300 وات، قبض برق سنگین تری را به شما تحمیل می کند.

SONY-A8H-OLED

تلویزیون گیمینگ SONY A8H OLED 55 Inch

قیمت حدودی 1900 دلار

پس از معرفی سه محصول ساخت کره جنوبی، اکنون نوبت برند ژاپنی، سونی فرا رسیده است که با تلویزیون های حرفه ای A8H OLED خود حرف های زیادی برای گفتن دارد. نسخه 55 اینچی SONY A8H OLED فضایی به میزان 139 سانتی متر را برای مشاهده تصاویر با کیفیت ارائه می دهد. وضوح تصویر 2160×3840 پیکسل برای مشاهده هر نوع محتوایی بسیار لذت بخش خواهد بود، اما در کمال تعجب یک ویژگی گیمینگ در این محصول از چشم سونی دور مانده است. سونی با حذف نرخ تازه سازی متغیر، سبب نگرانی گیمرها بابت این موضوع شده است؛ اما نرخ تازه سازی 120 هرتز به صورت ثابت در اختیار شما قرار می گیرد.

البته تلویزیون هوشمند و اندرویدی سونی A8H OLED امکانات متنوعی دارد که ارزش خرید آن را در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار افزایش می دهد. به طور حتم مهم ترین ویژگی، کیفیت ساخت و ترکیب رنگ بی نظیر سونی است که چشم هر ببینده ای را به خود خیره می سازد. باید به این نکته اشاره کرد که این تلویزیون هوشمند از فناوری تصویر HDR10+ نیز پشتیبانی نمی کند و این مورد نیز دلیلی بر ارزان تر بودن سونی A8H در مقایسه با تلویزیون های OLED موجود در بازار به شمار می رود.

به نوعی سونی به سبک خود اقدام به استفاده از پنل OLED کرده که نتیجه قابل قبولی را به وجود آورده است. کمپانی ژاپنی برای ارائه کیفیت تصویر و دقت رنگ مناسب به فناوری های انحصاری خود مانند 4K X-Reality Pro، Object-Based Super Resolution، X-Motion Clarity و TRILUMINOS اکتفا کرده که هر کدام از آنها نقش فراوانی در اهداف سونی و کاربران ایفا می کنند.

یکی از نکات جالب توجه در خصوص تلویزیون گیمینگ سونی، به کارگیری فناوری پخش صدای 2.1 کانال از سطح پنل است که به این ترتیب با یک فناوری نوآورانه سر و کار دارید. سونی تنظیمات صوتی قابل توجهی را در خصوص بلندگوهای سیستم صوتی تلویزیون A8H در نظر گرفته و البته امکان به کارگیری ساندبار های قدرتمند نیز وجود دارد. سونی با افزایش فاصله میان دو پایه نصب تلویزیون، فضای کافی را برای قرار دادن بیشتر ساندبارهای موجود در بازار فراهم ساخته است.

پردازش تصویر در محصول حرفه ای سونی توسط پردازنده اختصاصی X1 Ultimate برند ژاپنی صورت می پذیرد که خروجی تصویر خیره کننده ای را همانند بسیاری از محصولات دارای پنل OLED ارائه می دهد. فناوری Contrast Booster سونی منجر به افزایش شدت کنتراست شده که شرایط بهتری را در مقایسه با سایر محصولات به وجود می آورد. تلویزیون سونی مدل A8H از دستیار های صوتی الکسا و گوگل پشتیبانی می کند و با توجه به بهره مندی از سیستم عامل اندروید، می توان از کاربرد های بسیار مفید آنها استفاده کرد.

میکروفون مورد استفاده برای دریافت دستورات صوتی روی ریموت کنترل بزرگ سونی نصب شده تا به این ترتیب نیازی به فریاد کشیدن در محیط منزل برای ارسال دستورات به دستیار های صوتی وجود ندارد. با وجود مجهز بودن به سیستم عامل اندروید، اما تلویزیون سونی با بهره گیری از فناوری Air Play 2 می تواند محتوای انواع گوشی هوشمند و تبلت های کمپانی اپل را روی پنل OLED خود به نمایش بگذارد.

ضخامت پنل OLED سونی بسیار باریک بوده و فقط در بخش بورد های اصلی دستگاه به دلیل قرار گیری بلندگوهای داخلی و پورت های متنوع، شاهد افزایش ضخامت در پنل پشت تلویزیون هستیم. نکته دیگری که باید در خصوص پایه نصب تلویزیون اشاره کنیم، قابلیت مرتب سازی کابل های متصل به دستگاه از طریق پایه فلزی زیبای سونی است که ظاهری جذاب تر به میز کار یا میز تلویزیون شما می بخشد.

سبک طراحی پایه های نصب به کاربران امکان قرار دادن انواع ساند بار در بخش جلو و همچنین مدیریت کابل کشی در بخش پشت بدنه را می دهد، در کنار این موارد باید به عدم اشغال فضای زیاد از میز کار نیز اشاره کرد. هر چند طول پایه ها مقداری از فضای جلو و پشت بدنه را تلف می کند، اما سبک طراحی آن به هیچ وجه مشکلی برای نصب روی میز کار و به کارگیری قطعات مختلف کنار آن به وجود نمی آورد.

Hisense-55H8G

تلویزیون گیمینگ Hisense 55H8G 55 Inch

قیمت حدودی 900 دلار

پس از معرفی چهار مدل تلویزیون گیمینگ گران قیمت از برند های سامسونگ، ال جی و سونی، نوبت به معرفی یک محصول ارزان قیمت از برند چینی Hisense فرا رسیده که اگر با مشخصات و فناوری های آن آشنا شوید، بیش از حد نسبت به خریداری 55H8G تمایل نشان خواهید داد.

بهره مندی از پنل ULED با وضوح 2160×3840 پیکسل در کنار فناوری Quantum Dot، نرخ تازه سازی 240 هرتز و سیستم عامل اندروید به همراه رابط کاربری هوشمند به عنوان مهم ترین ویژگی های این محصول شناخته می شوند که همه این موارد با پرداخت مبلغی در حدود 900 دلار منجر به خرید یک تلویزیون گیمینگ زیبا، با کیفیت ساخت بالا و عملکرد خیره کننده می شود.

شاید تا همین لحظه نیز از لیست امکانات Hisense 55H8G دچار شوک شده اید، اما این تمام ماجراجویی هایسنس را به پایان نمی رساند و حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. پایه نصب تلویزیون برای قرار گرفتن روی میز کار داری ارتفاع به نسبت زیادی بوده و با توجه به سبک طراحی و فاصله طولی میان آنها، می توانید انواع ساندبار های حرفه ای بازار را بدون مشکل در فضای میان دو پایه قرار دهید.

بهره مندی از وضوح تصویر 4K در کنار فناوری HDR و HDR10 که توسط پنل ULED ارائه می شوند، کیفیت تصویر و دقت رنگ خیره کننده ای را به وجود آورده است. همچنین فناوری Quantum Dot سبب بهبود تراکم پیکسلی و نمایش بهینه تصاویر شده که از این رو خروجی قابل نمایش روی تلویزیون گیمینگ هایسنس، به شدت جذاب خواهد بود. گیمرهای امروزی روی پارامتر نرخ تازه سازی به شدت حساسیت به خرج می دهند و هایسنس مدل 55H8G با ارائه نرخ 240 هرتز، از این حیث رقم بالاتری را نسبت به سایر محصولات معرفی شده در راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ در دسترس شما قرار می دهد.

نور دهی Full Array که حدود 90 درصد پنل را تشکیل داده، به کنتراست بهینه و ارائه جزئیات بیشتر منجر می شود. شدت روشنایی در این محصول، رقم 700nits را در حالت پیک نشان می دهد که رقم قابل قبولی برای تکمیل مجموعه امکانات هایسنس به شمار می رود. کمپانی چینی اقدام به تولید چیپ ست اختصاصی خود به نام Hi-View کرده که در کنار فناوری ULED و پردازش تصاویر به صورت پیشرفته، خروجی تصویر چشم نوازی را در اختیار شما قرار می دهد. به کارگیری هوش مصنوعی در الگوریتم برنامه نویسی نرم افزار تلویزیون می تواند به صورت خودکار اقدام به تنظیم و بهینه سازی صدا و تصویر کند.

وجود نرخ تازه سازی 240 هرتزی به خوبی اثبات می کند که 55H8G یک گزینه بی نظیر برای کاربرد گیمینگ به شمار می رود و برای تکمیل مجموعه ای از فناوری های پیشرفته، حالت بازی نیز در سیستم نرم افزاری آن در نظر گرفته شده است. همانطور که اشاره کردیم، سیستم عامل اندروید در این محصول به کار رفته و امکان دسترسی به بیش از 500 هزار ویدئو و اپلیکیشن های متنوع فراهم شده است. دستیار صوتی گوگل نیز برای مدیریت فرامین وجود دارد که می توانید از طریق میکروفون نصب شده روی ریموت کنترل اختصاصی Hisense، دستورات خود را به تلویزیون و سپس به دستیار صوتی گوگل منتقل کنید.

در بخش پورت های ورودی و خروجی نیز مجموعه کاملی شامل چهار عدد HDMI، دو عدد USB، یک عدد شبکه سیمی LAN، کامپوزیت، کامپوننت و اپتیکال مشاهده می شود. با توجه به پشتیبانی از پایه VESA در ابعاد 300 در 200 و با بهره گیری از پیچ M6 می توانید تلویزیون گیمینگ هایسنس را به سادگی روی دیوار نصب کنید تا از این طریق، امکان بهره مندی از آن در فضای کوچک اتاق نیز فراهم شود. فناوری های ارتباطی 55H8G نیز شامل شبکه بی سیم WiFi به همراه بلوتوث می شود تا از طریق آنها، تلویزیون را به انواع تجهیزات بی سیم (مودم، روتر، ماوس و کیبورد بلوتوث و سیستم صوتی بلوتوث) متصل سازید.

دو عدد بلندگوی 10 واتی توسط هایسنس برای این محصول در نظر گرفته شده که با توجه به قیمت آن، قابل توجیه بوده و نمی توان نسبت به این موضوع خرده گرفت. از سوی دیگر با خریداری و نصب یک ساندبار یا سیستم سینمای خانگی می توانید کیفیت و وضوح صدای بیشتری را دریافت کنید. ابعاد کلی این محصول برابر با 122.68 سانتی متر برای طول و 78 سانتی متر برای عرض و 24 سانتی متر برای پهنا با احتساب نصب پایه رومیزی می شود. وزن آن نیز به همراه پایه رومیزی، رقمی در حدود 15 کیلوگرم را نشان می دهد که از این حیث یک تلویزیون به نسبت سبک در مقایسه با رقبا به شمار می رود.

در مجموع، تلویزیون گیمینگ Hisense 55H8G گزینه ای بی نظیر برای افرادی به شمار می رود که با بودجه بسیار کم، قصد خریداری یک محصول ایده آل با امکانات بی نظیر را به منظور نمایش محتوای 4K از جمله بازی های جدید را دارند. به طور حتم با بهره گیری از 55H8G و یک کامپیوتر و لپ تاپ گیمینگ یا کنسول های نسل نهم مانند PlayStation 5 و XBOX Series X یا XBOX Series S می توانید تجربه ای تکرار نشدنی از اجرای بازی های با کیفیت بالا را به دست آورید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

می توان روی سیستم صوتی تلویزیون ها برای دریافت خروجی صدای با کیفیت حساب باز کرد؟

در صورتی که بودجه ای برای خریداری سیستم صوتی پیشرفته ندارید یا نمونه ای را در اختیار ندارید، به طور حتم سیستم های صوتی تلویزیون های گیمینگ می توانند شما را به اهدافتان برسانند، اما این موضوع برای همه تلویزیون ها صدق نمی کند و خریداری یک سیستم صوتی پیشرفته چند کاناله دارای پورت صدای Optical یا ساندبار حرفه ای می توانند خروجی صدای واضح و تفکیک شده ای را ارائه دهند.

۱
نرخ تازه سازی یا Refresh Rate به چه میزان اهمیت دارد؟

اگر یک گیمر حرفه ای هستید و سخت افزار قدرتمندی را در اختیار دارید، بهتر است روی این پارامتر حساسیت به خرج دهید، به خصوص اگر مبلغ زیادی را برای خریداری تلویزیون گیمینگ پرداخت می کنید. البته تلویزیون های گیمینگ به اندازه کافی پیشرفته هستند که نرخ تازه سازی قابل قبولی را ارائه دهند.

۲
آیا تلویزیون گیمینگ، جایگزین مناسبی برای مانیتور گیمینگ به شمار می رود؟

به طور حتم اگر تلویزیون مناسبی را بر اساس بودجه و کارایی مورد نیاز انتخاب کنید، پاسخ ما مثبت است و محصولات جدید می توانند جای مانیتور های گیمینگ بسیار گران قیمت و دارای ابعاد محدود بین 24 تا 32 اینچ (به عنوان ابعاد پر طرفدار داری بیشترین میزان عرضه و تقاضا در جهان) را پر کنند. فراموش نکنید که مانیتور های گیمینگ حرفه ای به شدت گران هستند و با بودجه مورد نیاز آنها و یا با مبالغ کمتر، گزینه هایی مانند Hisense 55H8G را خریداری کنید.

۳
آیا زمان پاسخدهی تلویزیون های گیمینگ قابل رقابت با مانیتور های حرفه ای گیمینگ است؟

بله، تلویزیون های پیشرفته امروزی از زمان پاسخدهی بسیار کمی (به طور معمول زیر 8 میلی ثانیه برخوردارند) که ارزش خرید آنها را در مقایسه با مانیتور های حرفه ای به شدت افزایش می دهد. هر چند در مانیتور های گیمینگ می توانید به زمان پاسخدهی کمتری دست پیدا کنید، اما Response Time کمتر از 8 میلی ثانیه به دریافت خروجی تصویر بدون لگ منجر می شود.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    یکی از بهترین سرویس هایی که برای دیدن شبکه های تلوزیونی از طریق اینترنت میشه روی تلوزیون هوشمند استفاده کرد اپلیکیشن sibiptv هستش که به راحتی میشه شبکه های نتفلیکس و ورزشی رو باهاش دید . پیشنهاد میکنم حتما روی تلوزیون هوشمندتون استفاده کنید ازش .

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Abbas

    مهمان

    اگر پول دارید LG C1 رو بخرید پرچمدار هست و یه غول بی شاخ و دم

    پاسخ دهید