PS5 پلتفرم اصلی بازیکنانی بریتانیایی
سارا هابطی

پلی استیشن، پلتفرم اصلی اکثریت بازیکنان بریتانیایی شده است

سارا هابطی 28 دی 1401 بدون دیدگاه
82 بازدید

طی جدیدترین تحقیقاتی که از بازی‌های ویدیویی و پلتفرم‌های آن‌ صورت گرفته، نشان می‌دهد که بیشتر دارندگان پلی استیشن 5 کنسول خود را اصلی‌ترین پلتفرم برای اجرا بازی‌های ویدیویی می‌دانند. این تحقیقات که توسط موسسه آماری Ampere صورت گرفته، نشان می‌دهد بازیکنان بریتانیایی بیشتر از سایر برندها، نسخه استاندارد کنسول پلی استیشن 5 را به عنوان اصلی‌ترین پلتفرم بازی‌های ویدیویی می‌شناسند؛ در واقع 71% از کاربران اعلام کردند که پلتفرم اصلی آن‌ها پلی استیشن 5 است.

در ادامه به ترتیب 47 درصد و 35 درصد از دارندگان کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس اعلام کردند که این دو کنسول پلتفرم اصلی آن‌ها است. در مقابل 49 درصد از دارندگان نینتندو سوییچ، از این کنسول به عنوان پلتفرم اصلی استفاده می‌کنند. تحقیقات صورت گرفته از بازیکنان بریتانیایی بدین شرح بوده است:

  • دارندگان پلی استیشن 5 (نسخه استاندارد) – 71 درصد
  • دارندگان پلی استیشن 4 – 54 درصد
  • دارندگان ایکس باکس وان و ایکس باکس وان اس  – 49 درصد
  • دارندگان نینتندو سوییچ – 49 درصد
  • دارندگان ایکس باکس سری ایکس – 48 درصد
  • دارندگان پلی استیشن 5 (نسخه دیجیتال) – 43 درصد
  • دارندگان پلی استیشن 4 پرو – 39 درصد
  • دارندگان ایکس باکس وان ایکس – 38 درصد
  • دارندگان ایکس باکس سری اس – 35 درصد

تحلیلگران می‌گویند علت رتبه بالای کنسول PS5 می‌تواند به خاطر این باشد که سونی در طول این دو سال گذشته از عرضه پلی استیشن 5، بازی‌های باکیفیتی را برای این پلتفرم روانه بازار کرده است.

PS5 پلتفرم اصلی بازیکنانی بریتانیایی

محبوبیت پلی استیشن در بین بازیکنان بریتانیایی

به هر حال محققان اعلام کردند که به طور مشخص نمی‌توانند این اختلاف آماری بین کنسول‌های پلی استیشن 5 نسخه استاندارد و ایکس باکس سری ایکس را توجیح کنند. این گزارش همچنین به این نکته اشاره می‌کند که دارندگان کنسول پلی استیشن 5 در مقایسه با دارندگان Xbox، به احتمال زیاد تنها یک کنسول برای تجربه بازی‌ها دارند.

جالب اینجاست که این تحقیق نشان می‌دهد که دارندگان نسخه استاندارد پلی استیشن 5، 28 درصد بیشتر از دارندگان نسخه دیجیتالی این پلتفرم هستند و از آن به عنوان اصلی‌ترین کنسول بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنند. این احتمال وجود دارد که کاربران سونی بیشتر به نسخه استاندارد پلی استیشن 5 وفادار بودند و آن را بیشتر از دیجیتالی خریداری کرده‌اند.

با این حال پس از این که این داده‌ها منتشر شدند، پیرس هاردینگ رول، تحلیلگر بازی‌ها در موسسه Ampere با انجام تحلیل و گزارشات بیشتر توضیح داد: «در حال حاضر در بازاری هستیم که گیمرهای کنسولی، بازی‌ها را روی چندین پلتفرم انجام می‌دهند و انتخاب پلتفرم اصلی به گونه‌ای است که می‌تواند پیامدهای بزرگی از جمله درآمدزایی کاربران، ارزش طول عمر و سهم بازار را دربرگیرد. هم‌اکنون در روزهای ابتدایی و اولیه نسل نهم به سر می‌بریم و این تحلیل به خوبی نشان می‌دهد که استراتژی سونی و پلی استیشن هنوز بسیار موفق‌تر از استراتژی مایکروسافت و ایکس باکس با سرویس گیم پس بوده است. بنابراین از طرفی این تحقیق زمان اصلی که دارندگان روی کنسول‌ها صرف کردند را به طور کامل نشان نمی‌دهد؛ پس با این وجود ممکن است این درصدها به مرور زمان تغییر کنند و احتمالا سال 2023 سالی بسیار بزرگ برای سرویس گیم پس و انحصاری‌های مایکروسافت خواهد بود.

منبع: Playstation Lifestyle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.