ایکس باکس گیم پس
یحیی رحیمی

سونی سرویس رقیب ایکس باکس گیم پس را به‌زودی معرفی می‌کند

یحیی رحیمی 8 شهریور 1400 بدون دیدگاه
201 بازدید

سرویس ایکس باکس گیم پس در حال حاضر رقیب ندارد و درزمینه‌ی بازی‌های ویدیویی، یک نوآوری بسیار جالب است که موردتوجه افراد زیادی قرارگرفته است. انتشار تمامی بازی‌های جدید در روز اول برای کاربران این سرویس مبتنی بر حق اشتراک، ویژگی بزرگی است که ارزش خرید کنسول‌های ایکس باکس را بالابرده است. بر اساس گفته‌های کارگردان سابق بازی God of War، سرویس مشابه گیم پس به‌زودی توسط سونی معرفی می‌شود.

شرکت سونی در حال حاضر سرویس پلی استیشن نو را به‌عنوان سرویس اشتراکی و استریم بازی‌های پلی استیشن در اختیار دارد؛ اما این سرویس از ویژگی‌های ایکس باکس گیم پس، مانند انتشار بازی در روز اول برای کاربران و همچنین پشتیبانی دائم از بازی‌های انحصاری محروم است و نمی‌توان آن را یک سرویس استریم بازی در خورد رقابت با گیم پس دانست. بر اساس گفته‌های کارگردان بازی God of War، نمونه مشابه در دست بررسی قرار دارد و سونی در حال بررسی گزینه‌های مختلف است.

دیوید جفی (David Jaffe) از کارگردان‌های بازی God of War و Twisted Metal در استریم تازه‌اش که در یوتیوب پخش شد، در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده و همچنین به معرفی یک سرویس جدید و رقیب ایکس باکس گیم پس توسط سونی پرداخته و بر اساس گفته‌های وی، مدیران سونی در حال بررسی موفقیت یا عدم موفقیت چنین مدل کسب‌وکار هستند. او در ادامه اعتراف کرده که اطلاعات زیادی در مورد آن نمی‌داند و تنها اطلاعاتی از معرفی آن در ماه‌های آینده شنیده و می‌داند که بالاخره چنین سرویسی برای کاربران پلی استیشن معرفی خواهد شد.

ایکس باکس گیم پس موفقیت یا شکست؟

ایکس باکس گیم پس سونی

گفتنی است دیوید جفی از سال 2007 تابه‌حال در شرکت سونی فعالیت نداشته و همراه چند استودیو مستقل به ساخت بازی‌های موردعلاقه خود پرداخته؛ اما به‌صورت مخفیانه کار روی عناوین انحصاری پلی استیشن را ادامه داده است. بازی اخیر وی که Drawn to Death نام دارد، توسط سونی منتشرشده و نمرات متوسطی دریافت کرده و نتوانسته اثری چندان موفق باشد و پس‌ازآن بود که استودیو تولید‌کننده بازی هم تعطیل شد.

جیم رایان، مدیر پلی استیشن، مدتی پیش در مورد احتمال معرفی یک سرویس مشابه ایکس باکس گیم پس صحبت کرده بود و اینکه خبرهای مهمی در این زمینه برای طرفداران دارد. ایجاد یک سرویس مشابه گیم پس، کار ساده‌ای برای سونی نخواهد بود و به‌خصوص آنکه مایکروسافت درزمینه‌ی سود و زیان، ریسک بیشتری را می‌پذیرد و این در حالی است که سونی، محافظه‌کارتر است و بیشتر به سود بازی‌های انحصاری و فروش پلی استیشن وابسته است.

مدیر پلی استیشن سال گذشته در مورد سرویس‌های مبتنی بر حق اشتراک اذعان داشت که ساخت یکی از این سرویس‌ها، هزینه‌ی زیادی لازم دارد و بر اساس بررسی‌های آن‌ها، حق اشتراک بالاتری نسبت به سرویس‌های موجود لازم است. پلی استیشن نو در حال حاضر بازی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد؛ اما تمامی بازی‌های انحصاری سونی در این سرویس قرار ندارند و نمی‌توان آن را با گیم پس مقایسه کرد. مدیرعامل سابق پلی‌استیشن گیم پس را سودآور نمی‌داند و نگرانی خود را در این زمینه بروز داده و باور دارد که این سیستم برای سونی مناسب نیست. نظر شما چیست؟

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.