crusader-kings-3
یحیی رحیمی

بازی Crusader Kings 3 به ایکس باکس گیم پس می‌آید

یحیی رحیمی 3 شهریور 1400 بدون دیدگاه
297 بازدید

مایکروسافت در طی رویداد گیمزکام، خبرهای مهمی برای طرفداران خود داشت و همچنین از محتوای جدید و بازی‌های نو رونمایی کرد. یکی از خبرهای خوشحال‌کننده برای طرفداران بازی‌های استراتژیک، معرفی بازی Crusader Kings 3 برای کنسول نسل نهم ایکس باکس و سرویس ایکس باکس گیم پس بود و اواخر سال می‌توانید این اثر استراتژیک نقش‌آفرینی را با بالاترین کیفیت ممکن، روی تمامی کنسول‌های جدید ازجمله پلی استیشن 5 تجربه کنید.

همان‌طور که حدس می‌زنید، انتشار یک بازی استراتژیک برای کنسول که در اصل با موس و کیبورد کنترل می‌شود، کار چندان ساده‌ای نیست و باید تمامی مکانیسم‌ها برای دسته بازی بهینه شوند. شرکت پارادوکس (Paradox Interactive) از استودیو Lab42 کمک خواسته تا پورت بازی برای کنسول ساده شود و نیازی به استفاده از موس و کیبورد برای کنترل بخش‌های مختلف وجود نداشته باشد. حال می‌توانید کاخ سلطنتی و امپراتوری بزرگ خود را با نشستن روی مبل و جلوی تلویزیون اداره کنید.

به لطف قدرت کنسول‌های بازی نسل نهم، Crusader Kings 3 از ویژگی‌های جالبی مانند قابلیت بارگذاری سریع بازی و همچنین امکان استفاده از جستجوگر مخصوص ایکس‌ باکس پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی پلی‌ استیشن 5 هم از ابزارهای اجتماعی ویژه مانند دیسکورد و همچنین قابلیت‌های مخصوص دسته بازی دوال سنس (Dual Sense) بهره می‌برد که تعدادی از مکانیسم‌ها را واقعی‌تر نشان می‌دهد. به‌طور کل، تلاش زیادی برای ایجاد ارتباط مناسب میان بازی‌کننده و Crusader Kings 3 ایجادشده و تمام این‌ها باعث ارائه بهترین کیفیت ممکن برای کاربران کنسول خواهد شد.

سؤال بزرگ آن است که چرا شرکت پارادوکس، بازی‌های استراتژیک و مخصوص کامپیوتر را برای کنسول پورت می‌کند؟ جواب این سؤال، موفقیت بازی Stellaris هنگام انتشار برای کنسول است که مدیران شرکت را مجاب به پورت بازی‌های جدید و گسترش پلتفرم‌های مورد پشتیبانی کرده است. خوشبختانه استودیو Lab42 نیز بازی‌های استراتژیک پیچیده و با کیفیتی تولید کرده و به‌خوبی با پورت بازی برای کنسول و همچنین بهینه‌سازی آن‌ها آشنا است و همین باعث شده تا پارادوکس تجربه‌ی قرون‌وسطایی Crusader Kings 3 را در اختیار افراد تازه‌ای قرار دهد.

در حال حاضر تاریخ دقیق انتشار بازی برای کنسول‌های نسل جدید در دست نیست و تنها می‌دانیم که کاربران ایکس‌ باکس گیم پس، قادر به دانلود بازی هنگام انتشار خواهند بود و همچنین تریلر نمایش داده هم، حاکی از اجرای بازی بدون مشکل و به‌صورت کاملاً روان است. احتمالاً تعطیلات آخر سال میلادی به‌عنوان زمان انتشار اعلام شود و باید ببینیم آیا حذف موس و کیبورد به تجربه‌ی این اثر استراتژیک محبوب، ضربه‌ای وارد می‌کند یا خیر؟ نظر شما چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.