Xbox-Series
هادی اسماعیل‌زاده

تجربه بازی‌های پلی استیشن بر روی ایکس باکس سری ایکس امکان‌پذیر شد

هادی اسماعیل‌زاده 27 مرداد 1400 2 دیدگاه
520 بازدید

از دیرباز بسیاری از علاقمندان به بازی‌های ویدئویی، رویای تجربه بازی‌های پلی استیشن بر روی کنسول‌های ایکس باکس و یا بالعکس را در سر داشته‌اند؛ رویایی که تحقق آن می‌تواند برای همیشه، جدال بر سر بازی‌های انحصاری و جنگ کنسول‌ها را به پایان برساند اما تاکنون هیچ راه قانونی برای تجربه بازی‌ها بر روی هر دو کنسول وجود نداشته است. با این حال به تازگی شبیه‌ساز DuckStation، امکان تجربه برخی از بازی‌های کلاسیک پلی استیشن بر روی ایکس باکس سری ایکس را فراهم کرده و در کنار آن، عملکرد فنی این بازی‌ها را نیز بهبود داده است.

درحالی‌که ممکن است بسیاری از طرفداران رویای تجربه بازی‌های پلی استیشن 5 را در ایکس باکس سری ایکس داشته باشند، بااین‌حال به نظر نمی‌رسد که این اتفاق امکان‌پذیر باشد. در عوض شبیه‌سازی به نام DuckStation، تجربه بازی‌های پلی استیشن 1 را بر روی ایکس باکس سری ایکس امکان‌پذیر کرده و نرخ فریم آن‌ها را بهبود داده است. در واقع این شبیه‌ساز قادر است تا وضوح بازی‌ها را تا 16 برابر وضوح اولیه افزایش دهد؛ به‌گونه‌ای که امکان تجربه این بازی‎‌ها با وضوح 4K و نرخ فریم 60 وجود دارد!

ویدئویی از حساب یوتیوب Modern Vintage Gamer نشان می‌دهد که شبیه‌ساز DuckStation در حال اجرا بر روی ایکس باکس سری اس است. دیدن منوی بوت نمادین پلی استیشن در کنسول ایکس باکس عجیب است اما به نظر می‌رسد که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این ویدئو، تعدادی بازی کلاسیک از Final Fantasy 7 گرفته تا Ridge Racer را شامل می‌شود که از طریق این نرم‌افزار شبیه‌ساز اجرا می‌شوند. این ویدئو نمایشی چشمگیر از توانایی شبیه‌ساز DuckStation است؛ بنابراین ارزش آن را دارد که علاقه‌مندان امولاتورها، به بررسی آن بپردازند.

بازی‌های پلی استیشن DuckStation

شبیه‌سازها روشی مناسب برای تجربه بازی‌های پلی استیشن هستند

شبیه‌ساز DuckStation به صورت اوپن سورس است و برای همه کسانی که دارای کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت و یا حتی ایکس باکس وان هستند در دسترس است. بااین‌حال، کسانی که بخواهند از این نرم‌افزار برای تجربه بازی‌های پلی استیشن بر روی کنسول خود استفاده کند، باید حالت developer را فعال کنند. فعال‌کردن حالت developer لزوماً دشوار نیست اما شاید برخی از کاربران راضی به انجام آن نباشند.

حفظ بازی‌های کلاسیک یکی از موضوعات موردبحث در چند سال گذشته بوده است. انتقال بازی‌های پلی استیشن به بازارهای دیجیتال و نحوه پشتیبان‌گیری از آن‌ها در صورت تعطیلی فروشگاه‌های دیجیتالی، موضوع بحث کاربران بوده است. جدیدترین نمونه دراین‌خصوص، تعطیلی فروشگاه‌های پلی استیشن 3، PSP و PS Vita بود که با واکنش تند گیمرها روبرو شد. در نهایت، سونی تصمیم گرفت که فروشگاه‌های پلی استیشن 3 و PS Vita را آنلاین نگه دارد؛ اقدامی که در آن زمان مورد استقبال قرار گرفت. البته با استفاده از امولاتورها می‌توان همچنان این بازی‌ها را تجربه کرد اما این روش شاید چندان قانونی نباشد.

صرف‌نظر از این موضوع، امولاتور DuckStation به لطف مزایای فراوان خود در بهبود عملکرد فنی بازی‌ها، یک نرم‌افزار شبیه‌سازی فوق‌العاده برای تجربه بازی‌های پلی استیشن است. ممکن است نحوه ارائه بازی‌ها و بهبود عملکرد فنی بازی‌ها، به صورت رسمی و قانونی انجام نگیرد اما افزایش نرخ فریم و وضوح بالاتر، مزیت‌هایی هستند که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن‌ها گذشت.

منبع: GAMESPOT

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    حسین z

    مهمان

    مبارکشون باشه بازی های پلی1 ایشالا ده سال دیگه به پلی3 برسن?

    پاسخ دهید
    • Avatar

      ممد F در پاسخ به حسین z

      مهمان

      نگران نباش تا اون موقع اونا باید شبیه ساز اکس باکسو درست کنن ?