فیل اسپنسر ایکس باکس
هادی اسماعیل‌زاده

فیل اسپنسر به دنبال تقلید از استراتژی بازی‌های انحصاری سونی نیست

هادی اسماعیل‌زاده 23 مرداد 1400 بدون دیدگاه
222 بازدید

یکی از مهم‌ترین خبرهای ایکس باکس در رویداد E3 2021، گسترش اپلیکیشن ایکس باکس بر روی پلتفرم‌های جدید از جمله ستاپ باکس‌ها و تلویزیون‌های هوشمند بود. برای اسپنسر، این موضوع به معنای پذیرفته شدن بازی‌ها به عنوان سرگرمی‌های دیجیتالی اصلی در کنار رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌های استریم مانند Netflix است. از آن طرف، در طول یک دهه گذشته، سونی به لطف استودیوهای اصلی موفق خود مانند ناتی‌داگ و سانتا مونیکا توانسته تا مجموعه‌ای چشمگیر از بازی‌های پرفروش تک نفره را برای کنسول‌های پلی استیشن توسعه دهد؛ اما به گفته فیل اسپنسر، هدف ایکس باکس تقلید از استراتژی‌های سونی نیست.

عناوینی مانند آنچارتد و لست آو آس اغلب به عنوان عناوین بلک‌باستر و ستون‌ موفقیت‌های پلی‌ استیشن ذکر می‌شوند. از آن طرف، مایکروسافت برای مدت طولانی تلاش کرد تا بازی‌های تراز اول مشابهی را ارائه دهد. اما فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت، سرانجام مدیران ارشد (عمدتاً مدیرعامل ساتیا نادلا) را مجبور به حمایت مالی از یک خرید واقعی کرد که باعث شد مایکروسافت استودیوهای بزرگ شرکت بتسدا و همچنین استودیو شخص ثالث مهمی را تحت مالکیت خود درآورد.

ایکس باکس سونی

فیل اسپنسر اعتقادی به جنگ کنسول‌ها ندارد

اخیراً فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای با سایت Gameradar صحبت‌های جالبی به زبان آورده و از پرداختن به جنگ کنسول‌ها دوری کرده است. اگرچه او در جریان رویداد E3، استراتژی پلی استیشن را عمیقاً مورد بررسی قرار داد؛ اما تمرکز فعلی او، تبدیل غیر گیمرها به گیمر، به‌جای تغییر پلتفرم فعلی کاربر از یک دستگاه به دستگاهی دیگر است. به‌عنوان‌مثال، هنگامی که از او در مورد کمبود بازی‌های تک‌نفره بزرگ و مستقل در ایکس باکس پرسیده می‌شود، او بلافاصله می‌داند که هدف از این سؤال، اشاره به موفقیت‌های اخیر سونی با عناوینی مانند Spider-Man و The Last of Us 2 است؛ عناوینی بزرگی که نمونه مشابه آن‌ها در ایکس باکس وجود ندارد. او در پاسخ می‌گوید:

Phil Spencerاستراتژی ما این نیست که شبیه دیگران باشیم. گاهی اوقات از من پرسیده می‌شود که نمونه‌ی مشابه شما از فلان بازی چیست؟ من مدت زیادی است که در این صنعت هستم و احترام بسیار زیادی برای سازندگان سایر پلتفرم‌ها قائلم. اما بهتر است مسیری متفاوت از آن چه سیستم‌عامل‌های دیگر انجام می‌دهند در پیش بگیریم. ما در این صنعت نیستیم که فقط سعی کنیم نمونه‌ی مشابه سبز رنگی از پلتفرم آبی یا قرمز شخص دیگری باشیم. این در مسیر همان خلاقیتی نیست که می‌خواهم در صنعت بازی ببینم.

فیل اسپنسر در ادامه به شایعات مبنی بر تلاش مایکروسافت برای قراردادن اپلیکیشن ایکس باکس در نینتندو سوییچ اشاره می‌کند:

همان‌طور که می‌دانید، تکامل همیشه زمان می‌برد. نقاط قوت متفاوتی وجود دارد که شرکت‌های مختلف، با تلاش زیاد و پیمودن مسیری سخت به آن دست یافته‌اند و برخی از این تغییرات ممکن است به‌عنوان یک عامل مخرب تلقی شوند. آن‍ها استراتژی و راهبرد خود را خواهند داشت که چگونه بخواهند این تغییرات را اعمال کنند. من فکر نمی‌کنم برای رسیدن به موفقیت، لازم باشد که شرکت دیگری را کوچک کنیم. من می‌خواهم صنعت به رشد خود ادامه دهد و آن را تسریع کند. اگر شما نینتندو سوییچ بخرید و بخواهید Minecraft بازی کنید و من هم برای فرزندم یک پلی استیشن خریده باشم، اگر آن‌ها نتوانند با یکدیگر بازی کنند، به نظر من کمکی به رشد این صنعت نمی‌شود. جنگ بین کنسول‌ها، کمک می‌کند که یک کنسول بر دیگری برتری یابد اما این جنگ کمکی به صنعت بازی نمی‌کند.

آیا شما با استراتژی فیل اسپنسر موافقید و یا ترجیح می‌دهید که مایکروسافت با توسعه بازی‌های تراز اول، با عناوین موفق پلی استیشن مقابله‌به‌مثل کند؟

منبع: GAMINGBOLT

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.