بازی Battlefield 2042
هادی اسماعیل‌زاده

مدیر الکترونیک آرتز بازی Battlefield 2042 را یک سرویس آنلاین مشابه Fortnite می‌داند

هادی اسماعیل‌زاده 14 مرداد 1400 بدون دیدگاه
349 بازدید

بازی Battlefield 2042 به‌عنوان یکی از مورد انتظارترین عناوین سال 2021، اواخر مهرماه سال جاری عرضه می‌شود. برای طرفداران بتلفیلد، این بازی فرصتی را برای تجربه نبردهای بزرگ در یک محیط علمی تخیلی ایجاد می‌کند؛ تجربه‌ای که در سایر نسخه‌های این فرنچایز موجود نیست. به همین دلیل است که Battlefield 2042 با وجود عدم ارائه حالت‌های تک‌نفره و رتبه‌بندی، با قیمت اولیه همراه خواهد بود. اما از نظر شرکت الکترونیک آرتز، با وجود داشتن قیمت اولیه، بازی Battlefield 2042 یک اثر سرویس مانند خواهد بود.

اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل شرکت Electronic Arts، در جلسه گزارش درآمد سه‌ماهه این شرکت، دقیقاً به سرمایه‌گذاران خاطر نشان کرده که چگونه باید در مورد Battlefield 2042 فکر کنند. او در گفتگو با سرمایه‌گذاران اظهار داشت که «باید به بتلفیلد به‌عنوان یک سرویس نگاه کنید». این جمله بدین معناست که Battlefield 2042 تنها اثری با یک‌بار خرید نیست، بلکه پلتفرمی است که انتظار می‌رود بعد از عرضه نیز درآمدزایی داشته باشد. این پیامی است که ویلسون به‌روشنی به سهام‌داران انتقال داد و می‌توان حدس که چرا ویلسون به این موضوع اشاره می‌کند؛ باوجوداین که هنوز برنامه‌های Battlefield 2042 پس از عرضه، به طور کامل در دسترس عموم قرار نگرفته است.

ویلسون در ادامه به توضیح بیشتر این موضوع پرداخت و اظهار داشت که بازی Battlefield 2042 برای آینده مجموعه Battlefield نقش «بنیان و شالوده» را خواهد داشت. او می‌گوید که عرضه Battlefield 2042 و همچنین بازی‌های بعدی در آینده، به ایجاد آن چه که او «تعامل 365 روزه» توصیف می‌کند به پلتفرم بتلفیلد کمک می‌کند. این روندی آشنا در مورد بازی‌های لایو سرویس است و به‌احتمال زیاد، دقیقاً همان چیزی است که سهام‌داران شرکت Electronic Arts می‌خواستند بشنوند.

Electronic Arts

برنامه‌های لایو سرویس و محتویات پس از عرضه بازی Battlefield 2042

روند اصلی برنامه‌های لایو سرویس Battlefield 2042 در قالب حالت تازه معرفی شده بازی با نام Battlefield Portal دنبال می‌شود. بخش پورتال به بازیکنان Battlefield 2042 اجازه می‌دهد تا حالت‌های سفارشی خود را ایجاد کرده و در اختیار سایر کاربران قرار دهند. علاوه بر این، این حالت امکاناتی را در اختیار طراحان قرار می‌دهد که نه‌تنها جزوی از بازی Battlefield 2042 هستند بلکه از بازی‌های قبلی فرنچایز Battlefield از جمله Battlefield 3، Battlefield Bad Company 2 و حتی Battlefield 1942 استفاده می‌کنند که همه آن‌ها برای استفاده در پلتفرم‌های مدرن ارتقا یافته‌اند.

در مورد برنامه‌های رسمی شرکت Electronic Arts برای محتویات پس از عرضه Battlefield 2042، هنوز اطلاعاتی به‌صورت رسمی منتشر نشده است. بااین‌حال، جزئیات فاش شده ادعا می‌کند که بازیکنان باید منتظر محتویات پس از عرضه باکیفیتی باشند. همچنین آپدیت‌های فصلی نیز عرضه می‌شود و هر 3-4 ماه یک‌بار، شاهد نقشه‌های استاندارد جدید، نقشه‌های جدید پورتال، آپدیت مناطق داستان محور Hazard Zone، اضافه‌شدن 6 تا 8 اسلحه، 2 تا 3 وسیله نقلیه و یک متخصص جدید و همچنین سیستم رده‌بندی فصلی 100 بخشی خواهیم بود.

آن‌طور که به نظر می‌رسد، محتویات پس از عرضه زیادی بین آپدیت‌های فصلی رسمی و محتویات توسعه یافته توسط خود بازیکنان در حالت Portal، وجود خواهد داشت. بااین‌وجود، برای عنوانی که کمپین تک‌نفره، حالت رتبه‌بندی یا بتل‌رویال ندارد، این سؤال پیش می‌آید که آیا بازیکنان در طولانی‌مدت، به تجربه بازی Battlefield 2042 ادامه خواهند داد یا خیر. این به خود بازی بستگی دارد که با محتویات جذاب بتواند خود را به علاقه‌مندان سری بتلفیلد ثابت کند.

بازی Battlefield 2042 قرار است 22 اکتبر 2021 مصادف با 30 مهرماه 1400، بر روی پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

منبع: GAMERANT

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.