Battlefield-Portal
یحیی رحیمی

با بخش Portal بازی Battlefield 2042 آشنا شوید: ساخت مود با قوانین شخصی!

یحیی رحیمی 1 مرداد 1400 1 دیدگاه
2,252 بازدید

بازی Battlefield 2042 به‌جرئت عظیم‌ترین بتلفیلد ساخته‌شده و حتی یکی از بزرگ‌ترین شوترهای اول‌شخص است که درواقع سه بازی مختلف را در خود گنجانده است. ماه گذشته شاهد معرفی بخش مولتی پلیر آن توسط شرکت الکترونیک آرتز بودیم و می‌دانستیم که بخش‌های دیگری درراه است، اگرچه خبری از بخش داستانی نیست اما حالت Portal به‌اندازه‌ای غنی و جذاب است که نیاز به بخش داستانی حس نمی‌شود؛ پورتال یک ابزار خلق مودهای جدید و تلفیق نقشه‌ها و المان‌های بازی‌های کلاسیک این مجموعه ازجمله Bad Company 2 است.

Battlefield Portal نه‌تنها به بازی‌کنندگان اجازه‌ی استفاده از محتوای بازی Battlefield 2042 را می‌دهد، بلکه ترکیبی از مپ‌ها، سلاح‌ها و وسایل نقلیه‌ی نسخه‌های پیشین این مجموعه ازجمله Battlefield Bad Company 2 و Battlefield 3 را می‌دهد. اگر دلتان برای آن بازی‌ها تنگ‌شده، بازی جدید شرکت دایس می‌تواند خاطرات گذشته را برای شما زنده کند. بخش پورتال امکان ایجاد بازی‌های کاستوم و دعوت دوستان به سرور مخصوص را می‌دهد، برای نمونه می‌توانید یک تیم 32 نفره را به نقشه‌ای مربوط به جنگ جهانی دوم ببرید و تنها اجازه‌ای استفاده از تک‌تیرانداز را در بازی بدهید.

بازی Battelfield 2042

Battlefield Portal چیست؟

بخش پورتال بازی Battlefield 2042 یک فضای مشابه بازی‌های سندباکس را دارد و امکان ایجاد مود موردعلاقه شمارا می‌دهد. اگر از مودهای عادی خسته شده‌اید و می‌خواهید نبردی با قوانین خود شروع کنید، این بخش دقیقاً برای شما ساخته‌شده است. یک ابزار به‌خصوص امکان چرخش نقشه‌ها، تغییر قدرت سلاح‌ها، اندازه‌ی تیم‌ها و وجود وسایل نقلیه ازجمله تانک‌‌ها را می‌دهد. شرکت دایس حتی یک ادیتور به‌منظور تغییر قوانین بازی هم در بخش پرتال گنجانده و می‌توانید یک سری شرایط تعیین کنید و درصورتی‌که بازیکنی به آن شرایط دست یابد، تفنگ مخصوصی دریافت کند یا حتی جایزه ببرد. در زیر نگاهی به نقشه‌های موجود در بخش پورتال بیندازید.

  1. Battle of the Bulge (Battlefield 1942)
  2. El Alamein (Battlefield 1942)
  3. Arica Harbor (Bad Company 2)
  4. Valparaiso (Bad Company 2)
  5. Caspian Border (Battlefield 3)
  6. Noshahr Canals (Battlefield 3)
  7. All seven Battlefield 2042 maps

اگرچه ماهیت نقشه‌های معرفی‌شده تغییر نخواهند کرد اما تمامی آن‌ها توسط آخرین نسخه از موتور گرافیکی Frostbite ارتقاءیافته‌اند و توسعه‌دهندگان مدت‌هاست در حال بازسازی این نقشه‌های کلاسیک هستند. خبر خوب، افزودن قابلیت تخریب در گیم پلی است و امکان نابود کردن تمامی ساختمان‌ها وجود دارد. تمامی نقشه‌ها هم از 128 بازی‌کننده پشتیبانی می‌کنند که اتفاق بسیار بزرگی است.

Battlefield

سلاح‌های قابل‌استفاده در بتلفیلد پورتال

بیش از 40 نوع سلاح قدیمی در کنار سلاح‌های جدید بازی Battlefield 2042 قرارگرفته تا مشکلی از بابت سلاح و تفنگ حس نکنید. همچنین چهل وسیله نقلیه از بازی‌هایی مانند Battlefield 1942 و Battlefield 3 حاضر هستند و هیچ محدودیتی را در این شوتر اول‌شخص عظیم حس نخواهید کرد. در زیر نگاهی به سلاح‌ها و تجهیزات جنگی موجود در بتلفیلد پورتال بیندازید.

  1. وسایل نقلیه بتلفیلد 1942: Sherman, Panzer, and Tiger tanks, Spitfires, Stukas, B-17s, stationary guns
  2. تفنگ‌های بتلفیلد 1942: The M1911, Thompson, M1 Garand, MP 40, STG 44, Walther P38, K98 and K98 Sniper, Panzerschreck, Bazooka
  3. وسایل نقلیه بدکمپانی 2: M3A3 Bradley and M1 Abrams tanks, UAV-1 (remote control helicopter), Humvees
  4. تفنگ‌های بدکمپانی 2: The M93R, G3, AKS-74U, M416, MP-412 REX, SPAS-12, M60, Type 88, XM8
  5. وسایل نقلیه بتلفیلد 3: F/A-18s, AH-64 Apaches, a bunch of tanks and light vehicles
  6. تفنگ‌های بتفیلد 3: The P90, DAD-12, A-91, AN094, M16A3, ACW-R

علاوه بر آیتم‌های معرفی‌شده، حدود 30 گجت و آیتم ویژه ازجمله بمب‌های کشتارجمعی و دوربین‌های ویژه وجود دارد. دایس همچنین امکان استفاده از بات‌های رایانه‌ای را در مسابقات فراهم کرده و اگر 128 نفر پیدا نمی‌کنید، استفاده از بات‌ می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

بتلفیلد پورتال

ایا بخش پورتال Battlefield 2042 ارزش تجربه را دارد؟

افرادی که بخش پورتال را تجربه کرده‌اند، ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن را تحسین کرده‌اند اما مشخص است که این بخش هم آزادی عمل کامل در اختیار بازی‌کننده قرار نمی‌دهند و برای مثال، امکان ایجاد یک مود بتل رویال وجود ندارد اما توانایی تغییر تجهیزات جنگی و ترکیب آن‌ها با یکدیگر، در هیچ شوتر اول‌شخصی دیده نشده و شاید تنها Halo Forge چنین ویژگی‌هایی در اختیار گیمر قرار می‌دهد. در زیر نگاهی به مودهای جالبی بیندازید که امکان ایجاد آن‌ها رادارید و مطالعه‌ی آن می‌تواند درک بهتری از ویژگی‌های حالت پورتال به شما بدهد.

  1. حالت نایف با حضور 64 بازیکن
  2. حالت VIP که امکان استفاده از ترکیب سلاح جدید را پس از مردن و زنده شدن می‌دهد
  3. حالت اسنایپر در مقابل شات‌گان
  4. حالت هاردکور با حذف نقشه و راهنمایی‌های موجود
  5. حذف تمامی سلاح‌ها و استفاده از تانک و وسایل نقلیه
  6. حالت PVE‌ و بازی مقابل یک ارتش از بات‌ها
  7. حالت 1 در مقابل 127 بازیکن

بازی Battlefield 2042 روز 22 اکتبر مصادف با 30 مهر برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر عرضه خواهد شد. Battlefield Portal از همان روز اول همراه با مودهای مانندی Conquest، Rush و Hazard Zone که مشابه بتل رویال است در دسترس خواهد بود.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

Battlefield Portal چیست؟

بخش پورتال بازی Battlefield 2042 یک فضای مشابه بازی‌های سندباکس را دارد و امکان ایجاد مود موردعلاقه شمارا می‌دهد. اگر از مودهای عادی خسته شده‌اید و می‌خواهید نبردی با قوانین خود شروع کنید، این بخش دقیقاً برای شما ساخته‌شده است. یک ابزار به‌خصوص امکان چرخش نقشه‌ها، تغییر قدرت سلاح‌ها، اندازه‌ی تیم‌ها و وجود وسایل نقلیه ازجمله تانک‌‌ها را می‌دهد.

۱
Battlefield Portal چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیش از 40 نوع سلاح قدیمی در کنار سلاح‌های جدید بازی Battlefield 2042 قرارگرفته تا مشکلی از بابت سلاح و تفنگ حس نکنید. همچنین چهل وسیله نقلیه از بازی‌هایی مانند Battlefield 1942 و Battlefield 3 حاضر هستند و هیچ محدودیتی را در این شوتر اول‌شخص عظیم حس نخواهید کرد.

۲
بازی Battlefield 2042 چه زمانی منتشر می‌شود؟

بازی Battlefield 2042 روز 22 اکتبر مصادف با 30 مهر برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر عرضه خواهد شد. Battlefield Portal از همان روز اول همراه با مودهای مانندی Conquest، Rush و Hazard Zone که مشابه بتل رویال است در دسترس خواهد بود.

۳
آیا بخش داستانی از بازی Battlefield 2042 حذف شده است؟

بله این بازی هیچ‌گونه حالت آفلاین و داستانی ندارد و به جای آن، سه حالت مولتی پلیر بسیار عظیم را در برگرفته که جای خالی بخش داستانی را به خوبی پرخواهد کرد.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Mahmoud

    مهمان

    بتلفیلد 3 که بازی واقعا بدی بود
    از باگ های فنی گرفته تا داستان نامناسبش برای ما ایرانی ها

    پاسخ دهید