بازی Iron Man
ارحام ادبخواه

بازی Iron Man شرکت EA با آنریل انجین 5 ساخته می‌شود

ارحام ادبخواه 8 تیر 1402 1 دیدگاه
373 بازدید

استودیو Motive با انتشار لیست موقعیت‌های شغلی خود رسما تایید کرد بازی Iron Man که قرار است توسط شرکت EA منتشر شود، از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 استفاده خواهد کرد. این در حالی است که ساخته‌های پیشین استودیو مذکور با استفاده از موتور Frostbite ساخته می‌شدند.

شرکت EA که چند سالی راه خود را گم کرده بود و با رفتن به سراغ بازی‌های چندنفره بی‌روح و Pay-To-Win منفور شده بود، در حال بازگشت به محدوده محبوبیت طرفداران است. Electronic Arts به سمت بازی‌های داستان محور و تک نفره برگشته و ظاهرا حسابی هم از این تصمیم خشنود به نظر می‌رسد. موفقیت تجاری و هنری بازی‌هایی نظیر Dead Space Remake و Star Wars Jedi: Survivor مهر تثبیتی بر این طرز فکر بود تا آن‌ها راه آثار Single-Player را به شکل جدی‌تری در پیش بگیرند.

یکی از نشانه‌هایی که می‌تواند به این جدیت سندیت بیش‌تری برساند، بازی Iron Man است که استودیو Motive مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد. این استودیو که سابقه کار روی آثاری مانند همین Dead Space Remake و Star Wars Battlefront 2 را در کارنامه دارد، در سال گذشته میلادی توسعه یک ویدیو گیم با محوریت آیرون من را تایید کرد. حالا با توجه به لیست موقعیت‌های شغلی و استخدامی این استودیو، اطلاعات جالبی به دست طرفداران رسیده است.

در این لیست موقعیت‌های شغلی، نیاز به یک مهندس نرم افزاری‌های صوتی مطرح شده که بتواند روی ساخت بازی Iron Man کار کند. اما نکته جالب‌تر این است که این بازی، با استفاده از موتور Unreal Engine 5 ساخته می‌شود. استودیو Motive در لیست مورد بحث چنین گفته است«: ما به دنبال یک مهندس نرم افزارهای صوتی می‌گردیم تا به تیم پویا ما اضافه شود. این فرد قرار است روی بازی Iron Man که یک اثر AAA محسوب می‌شود و توسط Unreal Engine 5 مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد، کار کند».

بازی Iron Man

این پایان کار نیست و نام موتور گرافیکی قدرتمند آنریل انجین 5، بارها در این لیست موقعیت‌های شغلی بیان شده است. علاوه بر این باید بدانید که استودیو Motive از ابزارهای شرکت Epic Games برای ساخت بازی خود بهره می‌برد و با توجه به همین موضوع، شنیدن نام آنریل انجین 5 دور از منطق نیست (موتورهای گرافیکی آنریل مربوط به شرکت Epic Games هستند).

بازی Iron Man یک اثر تراز اول است

اما چرا استفاده از یک موتور گرافیکی جدید باید تا این حد برای مخاطب جذاب باشد؟ با توجه به دموهایی که از Unreal Engine 5 دیده‌ایم و بیانیه‌هایی که از طرف توسعه دهندگان شنیده‌ایم، این موتور دست بازی‌ساز را حسابی باز می‌گذارد تا جزئیات گرافیکی ایده آل خویش را پیاده کند. علاوه بر این ظاهر کار با نسخه جدید آنریل انجین ساده‌تر از گذشته شده و پیچیدگی‌های مرسوم موتورهای گرافیکی، در این یک مورد زیاد دست و پا گیر نیست.

البته باید دقت کنید که این خبر بدان معنی است که استودیو Motive برای اولین بار از موتور Frostbite شرکت EA فاصله می‌گیرد. آن‌ها پیش از این و برای ساخت آثاری مانند Star Wars Battlefront 2 (بخش داستانی بازی)، Star Wars: Squadron و Dead Space Remake از Frostbite استفاده کرده‌اند و حالا قرار است برای بازی Iron Man، به طرف موتور گرافیکی شرکت Epic Games کوچ کنند.

نظر شما در مورد استفاده از Unreal Engine 5 برای ساخت بازی مرد آهنی چیست؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    رضا

    مهمان

    انریل 5 5.1 و 5.2 بدلیل قابلیت ننایت در پردازش مدل و بحث لومن در نورپردازی ها بواقع انقلابی در جلوه های گرافیکی محیطی و جزییات مدل ها به پا کرده که باعث ارتقا گرافیک بازی ها و واقع گرایی خواهد شد اما در مورد گیم پلی در مقایسه با سایر انجین ها هنوز باید منتظر بود و خروجی هارو دنبال کرد

    پاسخ دهید