بازی Battlefield 2042
یحیی رحیمی

تمام آنچه باید در مورد بازی Battlefield 2042 بدانید

یحیی رحیمی 20 خرداد 1400 1 دیدگاه
2,366 بازدید

استودیو دایس (DICE) و شرکت EA‌ بالاخره از عنوان بعدی مجموعه‌ی پرطرفدار بتلفیلد رونمایی کردند. نسخه‌ی جدید که Battlefield 2042 نام دارد، سه برابر بزرگ‌تر از عناوین قبلی است و فضایی مدرن دارد. استودیو به دلیل پشتیبانی بهتر از حالت آنلاین، بخش داستانی را حذف کرده و خبری هم از حالت بتل رویال نیست؛ اما بازهم یکی از بزرگ‌ترین بتلفیلد‌های موجود را شاهدیم که در ادامه به معرفی کامل آن خواهیم پرداخت.

حذف بخش داستانی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها بازی Battlefield 2042، حذف بخش داستانی کلاسیک است. خبری از حالت کمپین آفلاین در بتلفیلد جدید نیست و این بازی کاملاً آنلاین خواهد بود. استودیو ترجیح داده تا یک روایت جذاب به بخش آنلاین ببخشد و داستان را میان مود‌های مولتی‌پلیر پخش کند. بر اساس گفته‌های توسعه‌دهندگان، داستان بازی با هر فصل آپدیت می‌شود و وقایع تازه‌ای خواهیم دید. احتمالاً بخش چند نفره مشابه بازی فورتنایت باشد که هر فصل، یک داستان منحصربه‌فرد دریافت می‌کند.

این اولین بار است که استودیو دایس یک بتلفیلد کاملاً آنلاین را منتشر می‌کند. حذف بخش داستانی به معنی کوچک‌تر شدن بازی نیست و باید بگوییم که این نسخه‌ی جدید سه برابر بزرگ‌تر از قبل شده و به‌نوعی، سه بازی مولتی پلیر را در قالب یک عنوان 70 دلاری گنجانده است. در مورد محتوای بازی باید بگوییم که نبرد کلاسیک میان آمریکا و روسیه را خواهیم دید که تابه‌حال در شوترهای اول‌شخص به شیوه‌های مختلفی به‌کاررفته است.

بتلفیلد 2042 به روایت وقایع یک فاجعه‌ی انسانی در سال 2042 می‌پردازد، جایی که تغییرات اقلیمی و بحران پناهندگان به اوج خود رسیده و بشر به‌سرعت در حال حرکت به سمت یک نبرد بزرگ است.

سه روح در یک بدن!

ازآنجایی‌که بازی Battlefield 2042 حالت کلاسیک را کنار گذاشته، توسعه‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند تا محتوای آنلاین بهتری را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند. حالت چندنفره دارای سه بازی کاملاً جداگانه است که هرکدام مودهای خود را خواهند داشت و تجربه‌ی منحصربه‌فردی ارائه می‌دهند. اولین حالت که All-Out Warfare نام دارد، شامل مودهای Conquest و Breakthrough می‌شود. هر دو این حالت از هفت نقشه‌ی 128 نفره روی کامپیوتر و کنسول‌های نسل نهم پشتیبانی می‌کند. اسامی نقشه‌های جدید به شرح زیر است:

  1. Kaleidoscope
  2. Manifest
  3. Orbital
  4. Discarded
  5. Renewal
  6. Hourglass
  7. Breakaway

هرکدام از نقشه‌های معرفی‌شده، مربوط به گوشه‌ای از جهان خواهند بود و سبک مبارزه‌ی مخصوص به خودشان رادارند. برای نمونه نقشه‌ی Hourglass در کشور قطر جریان دارد و آسمان‌خراش‌های زیبای این کشور را در کنار صحرای سوزان به نمایش می‌گذارد. طوفان شن به‌طور مداوم به سربازان حمله می‌کند و فضای بازی را برای چند دقیقه به شب تبدیل می‌کند!

بازی Battlefield 2042

در کنار All-Out Warfare، دو حالت دیگر هم در بازی بتلفیلد 2042 حاضر خواهند بود که توسط شعبه‌ی لس‌آنجلس استودیو دایس ساخته‌شده‌اند. متأسفانه فعلاً جزئیات این دو حالت آنلاین مشخص نیست اما هرکدام برای خودشان یک بازی بزرگ خواهند بود که همگی در یک عنوان کامل گنجانده می‌شوند. در حال حاضر می‌توانیم به معرفی بهتر دو مود Conquest و Breakthrough بپردازیم.

حالت اول بر پایه‌ی تصرف منطقه‌ی دشمن و نصب پرچم ساخته‌شده است. با تصرف نقاط مشخص‌شده از منطقه‌ی دشمن، امتیاز خوبی دریافت خواهید کرد اما باید کنترل این مناطق را تا آخرین لحظه در دست داشته باشید، وگرنه بازی را خواهید باخت. Breakthrough اما مشابه بازی‌های قبلی است و بازیکنان در دو تیم دفاعی و هجومی قرار می‌گیرند و جلوی یکدیگر بازی خواهند کرد.

بازی بتلفیلد 2042

غیبت بتل رویال و حضور Hazard Zone

تابه‌حال شایعات زیادی از وجود حالت بتل رویال در بازی Battlefield 2042 منتشرشده بود اما هیچ‌کدام از شایعات درست از آب درنیامد و دایس فعلاً وجود این بخش را تائید نکرده است. به‌جای آن از یک حالت سری به نام «منطقه‌ی خطر» (Hazard Zone) رونمایی کرده که احتمالاً مشابه وارزون خواهد بود. شباهت زیاد بین اسم هازاردزون و وارزون وجود دارد اما نمی‌دانیم که ماهیت این بخش چه خواهد بود.

استودیو دایس به‌صورت رسمی شباهت این حالت با بتل رویال را تکذیب کرده و اذعان کرده که این بخش، محتوای مخصوص به خود را خواهد داشت و تمرکز آن روی بازی تیمی خواهد بود. باید ببینیم شرکت EA این بار چه آشی برای عاشقان بازی بتلفیلد پخته است.

10 کلاس شخصیتی جدید

بازی بتلفیلد 2042 از کلاس‌های شخصیتی جدیدی رونمایی کرده است. قرار است 10 کلاس با ویژگی‌های منحصربه‌فرد موجود باشد که هرکدام سلاح‌های خاص خود و توانایی‌های جذابی داشته باشد. خوشبختانه EA امکان شخصی‌سازی را هم برای این کلاس‌ها فعال کرده و می‌توان با خرید آیتم، ظاهر بهتری به آن‌ها بخشید. در حال حاضر کلاس‌های: ریکان، متهاجم، پشتیبان و مهندس معرفی‌شده‌اند. هرکدام از این کلاس‌ها دارای یک تفنگ مخصوص به خود خواهند بود و برای نمونه کلاس متهاجم از یک تفنگ قلاب‌دار استفاده می‌کند و کلاس ریکان هم از یک پهپاد نظامی با امکان پرتاب دارت‌های مرگ‌بار.

بازی Battlefield 2042

توسعه‌دهندگان بازی در حین رونمایی از بازی، بارها تکرار کردند که گیم‌پلی این اثر ماهیت سندباکس دارد و امکان حملات همه‌جانبه از هوا و زمین وجود دارد. نقشه‌های بازی بسیار گسترده هستند و تیم‌ها باید از تمامی کلاس‌های شخصیتی به‌منظور دوام آوردن در فضای مهلک آن استفاده کنند. مهم نیست از هواپیما به زمین می‌پرید یا اینکه با تانک جنگی به جدال با دشمن می‌روید، Battlefield 2042 ‌‌جذاب‌ترین لحظات را برای شما خواهد ساخت.

بتل‌پس و آپدیت‌های مداوم

استودیو دایس در ادامه از برگشت حالت بتل‌پس در بازی Battlefield 2042 خبر داده است. این بتل‌پس به‌صورت مجانی و پولی خواهد بود و کارایی آن مشابه بازی‌های دیگر است. نیازی به خرید بتل‌پس به‌منظور تجربه‌ی کل محتوای بازی نیست اما افرادی که پول اضافه بپردازند، آیتم‌های بیشتری دریافت خواهند کرد. خوشبختانه آپدیت‌های بازی کاملاً مجانی خواهد بود و اضافه شدن مودها و نقشه‌های تازه، به معنی پرداخت هزینه‌ی اضافه نیست.

شرکت EA‌ به دنبال یک پشتیبانی همه‌جانبه از بازی بتلفیلد 2042 است و به‌هیچ‌عنوان نمی‌خواهد بلایی که سر بازی Battlefield V آمد، تکرار شود. دایس به این منظور، محتوای سال اول را معرفی کرده که شامل 4 فصل پی‌در‌پی خواهد بود. هرکدام از فصل‌ها با اضافه شدن یک شخصیت جدید همراه است که دارای داستان مخصوص به خود خواهد بود. احتمالاً آپدیت‌های بازی مشابه وارزون باشند و به نظر‌ می‌رسد که EA روند موفق شرکت اکتیویژن را کپی‌برداری کرده است.

دایس موظف به‌اضافه کردن مکان‌های جدید با انتشار آپدیت سالانه است اما بیشترین تمرکز آپدیت‌ها روی کلاس‌های شخصیتی جدید خواهد بود. بتل‌پس هم با شروع هر فصل آپدیت می‌شود و آیتم‌های تزئینی بیشتری را در اختیار بازی‌باز قرار می‌دهد.

Battlefield-2042-Gold

تاریخ انتشار و پلتفرم‌های هدف

بازی Battlefield 2042 از کنسول‌های نسل هشتم و نهم و کامپیوتر‌های شخصی پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی استاندارد که تنها شامل بازی اصلی می‌شود، باقیمت 60 دلار دسترس پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر خواهد بود. کاربران کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی‌استیشن 5 باید 70 دلار به‌منظور خرید بازی بپردازند که موردانتقاد افراد زیادی در شبکه‌ی اجتماعی توییتر قرارگرفته است.

نسخه‌ی طلایی باقیمت 90 دلار برای کامپیوتر و 100 دلار برای کنسول‌ها به فروش می‌رسد که شامل ‌بتل‌پس سال اول و باندل‌های جذابی است. نسخه‌ی آلتیمت اما باقیمت 120 دلار برای کنسول به فروش می‌رسد که علاوه بر ویژگی‌های گفته‌شده، موسیقی متن و یک کتاب دیجیتالی هم به کاربر ارائه می‌دهد. قرار است معرفی بخش‌های مختلف بازی در کنفرانس E3 مایکروسافت انجام شود و تست آلفای بازی هم اواخر تیرماه در دسترس پیش‌خرید کنندگان قرار گیرد. خبری از نسخه‌ی بتا و انتشار عمومی آن نیست. مهم‌ترین نکته، انتشار بازی روی شبکه‌ی استیم و فروشگاه اپیک‌گیمز است؛ اما هنوز نیاز به فعال‌سازی روی Origin وجود دارد.

بازی بتلفیلد 2042 روز 23 مهر 1400 برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم و کامپیوتر‌های شخصی منتشر می‌شود. نظر شما در مورد محتوای این بازی جذاب چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Battlefield 2042 بخش داستانی دارد؟

خیر، جدیدترین نسخه از مجموعه‌ی بتلفیلد هیچ‌گونه بخش داستانی ندارد و تمرکز روی حالت چند نفره با روایت داستانی مدرن است.

۱
بازی Battlefield 2042 چه زمانی منتشر می‌شود؟‌

بتلفیلد ۲۰۴۲ روز ۲۳ مهر ماه برای کنسول‌های نسل هشتم، نهم و کامپیوتر‌های شخصی منتشر می‌شود.

۲
آیا Battlefield 2042 حالت بتل رویال دارد؟

استودیو دایس وجود حالت بتل رویال را رد کرده اما یک حالت چند نفره جدید به نام Hazard Zone را معرفی کرده که شباهت زیادی به بتل رویال دارد اما مجانی نخواهد بود.

۳
آیا بتلفیلد ۲۰۴۲ تنها برای کنسول‌های جدید منتشر می‌شود؟

خیر، این بازی برای کنسول‌های نسل هشتم مانند پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان هم منتشر می‌شود. حجم بازی روی این کنسول‌ها کمتر خواهد بود.

۴
آیا Battlefield 2042 کرک خواهد شد؟

از آنجایی که بازی نیازمند اتصال مداوم به اینترنت است، خبری از کرک شدن و اجرای آن به صورت آفلاین نخواهد بود. باید CD-Key بازی را خریداری کنید.

۵
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Mohsen

    مهمان

    این بازی فقط کافیه که دانلودش کنیم ؟ منظورم اینه به برنامه یه خاصی برای انلاین بازی کردن یا چیزی نیاز نداره و کاملا رایگانه ؟؟ چیزی مثل پلاس ps?

    پاسخ دهید