بازی Deathloop
یحیی رحیمی

اولین نگاه به گیم پلی بازی Deathloop ؛ چرخه‌ای عذاب‌آور و شیرین

یحیی رحیمی 18 تیر 1400 بدون دیدگاه
401 بازدید

بازی Deathloop از عناوین انحصاری کنسول پلی استیشن 5 و کامپیوتر است که مدت زیادی به انتشار آن نمانده است. این بازی از ساخته‌های جدید استودیو Arkane از تیم‌های زیرمجموعه شرکت بتسدا است. قرارداد انحصاری بازی قبل از خریداری شرکت بتسدا توسط مایکروسافت به ثبت رسیده بود و این بازی، فعلاً به مدت یک سال در دسترس طرفداران پلی استیشن خواهد بود. سونی در تازه‌ترین قسمت از استریم State of Play از گیم پلی بازی رونمایی کرد و ویژگی‌های جذاب آن را به ما نمایش داد. بیایید با فضای بازی آشنا شویم.

اولین دقایق از بازی Deatloop با ریتم کندی پیش می‌رود. خیابان‌های شهر بلک‌ریف را می‌بینیم که با سربازانی مسلح پرشده است. قهرمان بازی به‌صورت مخفیانه از کنار آن‌ها می‌گذرد و به راه‌های مختلف به‌منظور دور زدنشان فکر می‌کند. مسیرهای متنوعی به‌منظور رسیدن به هدف وجود دارد و گیم پلی بازی، سرشار از لحظات غافل‌گیر کننده است که ضربان قلب بازی‌کننده را به بالاترین حد ممکن می‌رساند.

بازی Deatloop

نوشته‌ها روی دیوار، در آسمان و همه‌جا

نوشته‌ها و یادداشت‌های مختلفی در سراسر شهر بلک‌ریف برای قهرمان بازی Deathloop‌ به نام Colt وجود دارد. این یادداشت‌ها، توصیه‌هایی به‌دردبخور هستند که مسیر رسیدن به اهداف را برای بازی‌کننده روشن خواهند کرد. این پیام‌ها در سراسر شهر وجود دارند و گاهی اوقات هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و ممکن است توجه به آن‌ها، بازی‌کننده را از هدف اصلی دور کند و او را به کوچه و مکان‌های مخفی بازی بکشاند. از همان ابتدای بازی با یادداشت‌های موجود آشنا خواهید شد و خواهید فهمید که زنده ماندن در این شهر مدرن و خطرناک، نیازمند توجه به جزئیات و راهنمایی‌های ویژه است.

بازی Deathloop

گوش و چشم خود را تیز کنید

گیم پلی بازی Deathloop داخل یک لوپ و چرخه مخصوص دنبال می‌شود. درواقع فرصت شما هر بار از خواب بیدار می‌شوید و خواهید دید که دوباره در نقطه اول قرار دارید. به همین دلیل است که یادگیری اهمیت بسیار زیادی در بازی دارد. بهتر است چشم و گوش خود را تیز کنید تا تمامی جزئیات بازی و منطقه‌ای که در آن قرار دارید را یاد بگیرید و سپس مسیر بهتری پیش بگیرید. گوش دادن به مکالمات دشمنان، اهمیت بسیار زیادی در بازی دارد و اگر کمی از آن روند سریع بازی فاصله بگیرید و به بقیه گوش دهید، خواهید دید که مأموریت‌های بازی بسیار ساده خواهند شد.

Deathloop

بازی Deathloop یک عذاب خوشایند

گیم پلی بازی Deatloop‌ به معنی کامل کلمه، شمارا عذاب خواهد داد. قرار نیست همان دفعه‌ی اول تمامی مراحل را بدون دریافت یک تیر هم رد کنید و این بازی است که نیازمند امتحان و خطا است. فشردن کلیک‌های چپ و راست تنها مرگ شمارا سریع‌تر خواهد کرد و باید با استایل مبارزه بازی خو بگیرید و شیوه‌ی مناسبی به‌منظور جدال با دشمنان پیدا کنید. گاهی لازم است نبرد را با یک نارنجک و فشردن ماشه مسلسل شروع کرد و گاهی هم لازم است به آرام‌ترین شکل ممکن داستان را پیش برد. شما داخل یک چرخه تکراری قرار خواهید گرفت، پس سبک‌های مبارزه مختلف را امتحان کنید.

قدرت از آن شماست

در تریلر گیم پلی بازی دث‌لوپ، قهرمان بازی به نام Colt را دیدیم که پس از کشتن حریف، به‌یک‌باره شیء ویژه‌ای را از زمین برمی‌دارد. این شیء، قابلیت Karnesis او را تقویت می‌کند و به او اجازه‌ی پرتاب دشمان به این‌طرف و آن‌طرف را می‌دهد. کشتن دشمنان ویژه‌، جوایز ویژه را هم به همراه دارد و ممکن است یک قابلیت جدید دریافت کنید یا یک سلاح جذاب؛ تمامی این سیستم‌ها، تجربه‌ی بازی را برای شما ساده خواهند کرد.

دث‌لوپ

حواستان به Residuum باشد

هر چه در بازی بیشتر جلو بروید، یک قابلیت ویژه‌ به نام Residuum کشف خواهید کرد که کمک زیادی به شما خواهد کرد. هنگامی‌که قفل قابلیت Residuum را باز کردید، قادر به نگه‌داری و تثبیت قابلیت‌ها و آیتم‌هایی خواهید بود که در چرخه قبلی دریافت کرده‌اید. قرار نیست آیتم چرخه‌ی قبلی به ادامه‌ی بازی اضافه شود، مگر آنکه قابلیت گفته‌شده را فعال کنید و آنگاه دیگر لازم نیست به فکر سلاح و توانایی‌های شخصیت اصلی باشید و می‌توان دست‌پر با دشمنان جدید دست‌وپنجه نرم کرد.

گیم پلی Deathloop

بازگشت به بازی Deathloop باقابلیت Reprise

یکی از ویژگی‌های جالب بازی دث‌لوپ، امکان بازگشت به چند ثانیه قبل از مرگ است. این قابلیت به بازی‌کننده اجازه می‌دهد تا از شروع دوباره چرخه دوری کند و به چند ثانیه قبل از مرگش منتقل شود. این قابلیت که Reprise نام دارد، امکان برگشت به بازی را می‌دهد اما تنها سه بار امکان استفاده از آن را خواهید داشت و درصورتی‌که نتوانید مأموریت را تمام کنید، آنگاه باید دوباره از ابتدا شروع کنید.

بازی Deatloop روز 14 سپتامبر میلادی مصادف با 23 شهریور برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

منبع:‌PlayStationBlog

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.