بازی GTA 6
یحیی رحیمی

روند توسعه GTA 6 به مشکل خورده و‌ ساخت بازی چندین بار لغو شده است

یحیی رحیمی 10 آبان 1400 3 دیدگاه
10,355 بازدید

GTA 6 بدون شک، از مورد انتظارترین بازی‌های چند سال اخیر است که تابه‌حال هیچ اطلاعاتی از آن دریافت نکرده‌ایم و حتی نمی‌دانیم آیا چنین بازی‌ای تولید می‌شود یا خیر؟ شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در طی سال اخیر مطرح شده، اما راک استار هنوز آماده‌ی معرفی بازی نیست. فشار بسیار زیادی از سوی طرفداران روی راک استار وجود دارد و انتشار محتوای جدید برای GTA V، رضایت‌بخش نیست. بنابر سخنان یکی از اینسایدرهای نزدیک به راک استار، توسعه بازی GTA 6 به شیوه‌ی مناسبی پیش نمی‌رود و ساخت آن تابه‌حال چندین بار لغو و دوباره از صفر شروع شده است.

بیش از هشت سال از انتشار GTA V می‌گذرد و هیچ ایده‌ای از زمان انتشار دنباله آن نداریم. شایعات اخیر، حاکی از بازگشت GTA 6 به شهر وایس سیتی است و همچنین شهر اصلی به‌صورت مداوم گسترش خواهد یافت و مانند جی تی ای آنلاین، محتوای جدید دریافت خواهد کرد. دیگر گزارش‌ها نیز به انتشار جی تی ای 6 در سال 2023 اشاره دارند و مشخص نیست کدام‌یک از آن‌ها در نهایت صحت پیدا می‌کنند.

در ادامه‌ی شایعات قبلی، گزارشی از سوی یکی از منابع نزدیک به راک استار منتشر شده که خبرهایی در مورد روند توسعه GTA 6 می‌دهد. کریس لیبرتی ازجمله افشاگرهای مشهور بازی جی تی ای، شاغل در Rockstar Mag، باور دارد که روند توسعه‌ی بازی جدید، به‌هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست و برنامه‌ریزی اولیه کاملاً به هم خورده است. او در ادامه، پروژه‌ی توسعه‌ی جی تی ای 6 را «جهنمی به تمام معنا» توصیف کرده و مشخص است که وضعیت چندان مناسب نیست.

توسعه GTA 6

برنامه‌ریزی برای معرفی GTA 6 در سال 2020

کریس لیبرتی در ویدیویی که به زبان انگلیسی ترجمه شده است، توسعه‌ی GTA VI‌ را یکی از آشفته‌ترین پروژه‌های راک استار از زمان تأسیس تابه‌حال خوانده و چالش‌های بسیار زیادی پیش روی توسعه‌دهندگان قرار دارد. او در ادامه ادعا کرده که پروژه‌ی تولید بازی یک یا دو بار متوقف و دوباره از اول شروع شده است. مشخص نیست چه مشکلاتی برای توسعه‌دهندگان پیش‌آمده، اما سرنخ‌هایی در خبرهای سال اخیر وجود دارد که توجه به آن‌ها، می‌توانست وضعیت آشفته فعلی را بروز دهد.

Dan Houser از جمله مؤسسان شرکت راک استار سال گذشته از این کمپانی جدا شد و کریس لیبرتی مدعی است که جدایی او، مشکلات زیادی پیش آورده است. بنابر گزارش منتشر شده، شرکت Take Two‌ به دنبال معرفی بازی GTA 6 در سال 2020 بوده، اما بازی اصلاً در موقعیتی نبوده که معرفی شود و به همین دلیل، برنامه‌های دیگر مانند ریمستر سه گانه GTA اولویت پیداکرده‌اند.

این اولین بار نیست که راک استار هنگام توسعه‌ی بازی با مشکل می‌خورد. روند ساخت Max Payne 3 نیز با فشار بسیار زیادی از سوی مدیران پیش می‌رفت که در نهایت باعث شد تا توسعه‌دهندگان، تمرکز کافی پیدا نکنند و زمان معرفی بارها تأخیر بخورد. گفتنی است این صحبت‌ها در حد شایعه‌ای بی‌اساس است و باید منتظر خبرهای رسمی باشیم. البته شایعات پیرامون بازی به حدی زیاد است که نمی‌توان آن‌ها را جدی نگرفت. همچنین اخیراً اسنوپ‌داگ از ساخت موسیقی GTA جدید توسط Dr.Dre خبر داده است که به این شایعات قوت بیشتری می‌بخشد. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBible

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    ERFAN

    مهمان

    کارشون به هیچ عنوان قابل قبول نیست، از سال 2013 وقت داشتن برا توسعه نسخه جدید! میتونستن به جای تمرکز همه جانبه روی gta online تیم اصلی رو بزارن رو gta VI تا کم کم و با حوصله مراحل ساخت رو به پیش ببرند. رفتن دن هوسر و لزلی بنزیه و لزلو هم نشون میده باهاشون اختلاف پیدا کردند وگرنه چه دلیلی داره یهو وسط کار ول کنن برن؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ا

    مهمان

    چرا واقعا الکی قول میدن بعد هیچی به هیچی واقعا کار درستی نیست

    پاسخ دهید
  • Avatar

    وحید

    مهمان

    به احتمال خیلی زیاد سال 2023 معرفی میشه و 2024 انتشار میدن Gta 6 رو

    پاسخ دهید