Sniper Ghost Warrior Contracts 2
مبین نعمت‌اللهی

عذرخواهی سازندگان بازی Sniper Ghost Warrior بابت توهین به عرب‌ زبان‌ها

مبین نعمت‌اللهی 4 تیر 1400 1 دیدگاه
1,114 بازدید

اخیرا استودیو بازی‌سازی CI Games سازنده‌ی بازی Sniper Ghost Warrior در رابطه با رویدادی مطبوعاتی مرتبط با بازی Sniper: Ghost Warrior Contracts 2 که در آن تعدادی از اصحاب‌رسانه‌ خطاب به اشخاصی با نژاد عرب که آن‌ها را آدم‌های بد و تروریست مورد خطاب قرار داده بودند، عذرخواهی کرده است.

این رویداد که اوایل ماه جاری برگزار شد، یک برنامه‌ی تبلیغاتی برای بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2  بود و شاهد تقابل تمرینی نیروهای پلیس و ارتش در شهر سن‌دیگو آمریکا تحت‌عنوان Strategic Operations بودیم. این رویداد که شعار آموزش بر علیه گسترش تروریسم را ترویج می‌کرد، با انتقادات شدید و گسترده از سوی عوامل صنعت بازی‌های ویدیویی همراه شد. تا جایی که مجموعه‌ی TheGamer به‌عنوان متصدی این رویداد اعلام کرد که تا پیش از برگزاری، از ماهیت چنین رویدادی اطلاع دقیقی نداشته است.

در این رویداد، گروهی به سوی تمرینات نظامی در محیطی مشابه به یک دهکده، که مجموعه‌ی TheGamer این محیط را خاورمیانه نامیده است، هدایت می‌شوند. محیطی که برخلاف اظهارات و نمایشات رسانه‌های غربی، چهره‌ی حقیقی این منطقه به درستی به جهان مخابره نمی‌کند. بسیاری از فعالیت‌ها، استفاده از سلاح‌های مشابه با Airsoft برای تیراندازی به اشخاصی که لباس‌های بلند و دشداشه‌های سفید پوشیده بودند و اساسا آدم‌های بد و یا دشمنان مورد خطاب داده می‌شدند را شامل می‌شد. در بخش دیگری از این رویداد به وضوح نمایش داده می‌شود که شرکت‌کنندگان دستان خود را همانند شورشی‌های ملقب به Jihadist و یا همان جهادگران به طرف آسمان مشت کرده‌اند و همین امر جنجال زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

عذرخواهی استودیو بابت رویداد برگزار شده

استودیو CI Games در یادداشتی از اتفاقات پیرامون این رویداد عذرخواهی کرده و عدم نقش داشتن مستقیم و مدیریت چنین رویدادی را مسائل مربوط به قرنطینه‌ی عمومی و شیوع ویروس COVID-19 در کشور لهستان عنوان کرده است. آن‌ها می‌گویند که در تلاش بوده‌اند که تجربیاتی واقعی بر بستر تمرینات ناوگان دریایی ایالت‌متحده را برای بازی‌کنندگان فراهم کنند و در همین‌حال، از شریکان خود در برگزار این رویداد درخواست کرده‌اند که لباس دشمنان (دشداشه‌های بلند و سفید!)، برای شباهت هرچه بیشتر در‌ گیم‌پلی بازی تغییر پیدا کند که با مخالفت همکاران به منظور حال‌و‌هوای واقع‌گرایانه محیط آموزشی این رویداد همراه شده است.

Sniper-Ghost-Warior-Arab

استودیو CI Games که مسئولیت این رویداد را برعهده گرفته، در پیغامی متاثرانه اعلام کرده است:

ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا مطمئن شویم از کلیشه‌ها پرهیز کرده و فرهنگ‌ها را موردخطاب قرار ندهیم. احترام و پوزش ما را پذیرا باشید و ما با کمال‌تاسف متوجه شدیم که چنین رویداد سرگرم‌کننده و جذابی باعث ناراحتی بسیاری از شرکت‌کنندگان شده است. ما می‌خواهیم‌ به نمایندگی از Eric Switzer از طرف مجموعه‌ی TheGamer خطاب به شرکت‌کنندگانی مورد اهانت قرار گرفته‌اند عذرخواهی کنیم. اگرچه محدودیت‌های به وجود آمده از شیوع ویروس COVID هماهنگی‌ها این رویداد را با مشکل مواجه کرده، اما استودیو CI Games مسئولیت کامل این رویداد را برعهده می‌گیرد و سخت تلاش خواهیم کرد تا تمامی رویدادهای پیش‌رو در رابطه با فرنچایز Sniper Ghost Warrior مطابق با استانداردهایی بر پایه‌ی احترام و شکیبایی برگزار شود، استانداردهایی درواقع خودمان تعریف کرده‌ایم.

طبق گزارشات وب‌سایت خبری TheGamer، تمامی کدهای بررسی بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2 پیش از این رویداد برای منتقدین ارسال و از آنجا که نسخه‌ی کامل بازی یک روز پیش از برگزاری این رویداد منتشر شده است، جایگاه‌هایی برای تجربه‌ی بازی در یک محیطی شبیه‌سازی‌شده تعبیه شده بود.

بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2 که یک بازی سبک شوتر تاکتیکی به حساب می‌آید، موفق به کسب رضایت نسبی منتقدین شده تا جایی که وب‌سایت خبری IGN در نقدوبررسی خود نمره‌ی 6/10 را به بازی اختصاص داده است. لازم به ذکر است شما هم‌اکنون می‌توانید نسخه‌ی دوم بازی  Ghost Warrior Contract را با قیمت 40 دلار از شبکه‌ی استیم خریداری کرده و یا بر روی دیگر پلتفرم‌‌های خود از جمله کنسول‌های PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S بازی کنید.

منبع:‌ IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    الف

    مهمان

    در چندین سال گذشته اعراب با با نام اسلام فقط برای خاورمیانه جنگ و بدبختی رو به ارمغان آوردن
    بهترین لاین داستانی برای این گیم همین بود که در کشور های عربی تمامی مراحل انجام شود
    هیچ نیاز به عذر خواهی نبود کما که در دنیای واقعی هم چنین اشخاصی وجود دارند

    پاسخ دهید