استیم
یحیی رحیمی

شرکت Valve قابلیت تغییر ریجن اکانت استیم را محدودتر کرد

یحیی رحیمی 3 تیر 1400 بدون دیدگاه
273 بازدید

فروشگاه استیم یک سیاست قیمت‌گذاری مشخص در مورد بازی‌های موجود دارد و معمولاً کاربرانی از کشورهای بی‌بضاعت و کم‌درآمد، تخفیف‌های بیشتری دریافت می‌کنند و قیمت بازی‌ برای آن‌ها هم کمتر است. این سیاست باعث شده تا کاربران استیم به تغییر منطقه و به‌اصطلاح ریجن بپردازند تا پول کمتری بابت بازی‌هایشان به استیم پرداخت کنند. شرکت Valve از سال گذشته، تغییر منطقه و ریجن را محدود کرده و قرار است محدودیت‌های بیشتری برای کاربرانی که به دنبال خرید بازی‌های ارزان‌تر هستند، ایجاد کند.

سیاست قیمت‌گذاری منطقه‌ای استیم به معنی آن است که قیمت بازی‌ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. این ناشر است که در مورد قیمت نهایی تصمیم می‌گیرد اما معمولاً شرکت Valve تأثیر زیادی روی قیمت نهایی می‌گذارد و دلیل آن‌هم، کمک به کاربرانی است که در شرایط سخت‌تر ازنظر اقتصادی زندگی می‌کنند و توانایی خرید بازی‌ها را باقیمت کامل ندارند. همان‌طور که می‌دانید، کاربران زیادی از این قابلیت استفاده کرده‌اند و بازی‌های خود را مجانی‌تر خریداری کرده‌اند. کاربران ایرانی هم معمولاً اکانت خود را روی منطقه‌ی آرژانتین یا روسیه قرار می‌دهند تا تخفیف‌های بیشتری دریافت کنند.

به گزارش وب‌سایت SteamDB که به بررسی تغییرات شبکه استیم و انتشار آمار مالی می‌پردازد، محدودیت تازه‌ای برای کاربران ایجادشده است. از این به بعد تنها سه ماه یک‌بار قادر به تغییر منطقه‌ یا ریجن اکانت استیم خواهید بود. شرکت Valve از سال گذشته قدم‌های جدی به‌منظور محدود کردن کاربران برداشته و هر بار تلاش‌های کاربران را مسدود کرده است. این شرکت در اولین قدم، امکان استفاده از ابزارهای دور زدن تحریم را به‌منظور تغییر اکانت بست و پس‌ازآن بود که قابلیت تعویض منطقه هم به‌طور کامل برداشته شد.

Steam-Argentina

محدودیت‌های جدید استیم تا چه اندازه کارایی دارد؟

استیم در مرحله‌ی بعد امکان استفاده از کارت‌های اعتباری جهانی مانند پی پل و مستر کارت را محدود به ریجن اکانت کرد. درصورتی‌که بخواهید اکانت استیم را که متعلق به آرژانتین است شارژ کنید، لازم است که از کارت اعتباری مرتبط با کشور آرژانتین استفاده کنید و دیگر نمی‌توانید از حساب‌های بانکی قبلی بهره ببرید. این محدودیت باعث شد تا عملاً قابلیت تعویض منطقه‌ی اکانت، ناممکن شود. حال در تازه‌ترین قدم، امکان تغییر ریجن به‌صورت مداوم امکان‌پذیر نیست و کاربر باید سه ماه صبر کند و سپس فرایند تعویض ریجن را با معرفی کارت‌بانکی مرتبط با آن کشور، شروع کند.

با توجه به آنکه امکان تغییر منطقه‌ی اکانت استیم بسیار دشوار است و عملاً کار غیرممکنی است، ایجاد محدودیت سه‌ماهه به نظر بسیاری از کاربران، تصمیمی بحث‌برانگیز است. هنگامی‌که نمی‌توان بدون داشتن کارت‌بانکی مرتبط با آن کشور، یک اکانت را شارژ کرد، محدودیت سه‌ماهه نمی‌تواند معنی داشته باشد. تصمیم جدید شرکت Valve روی اکثر کاربران تأثیری نخواهد داشت اما یک سری که هر شیوه‌ای را به‌منظور خرید بازی باقیمت پایین‌تر امتحان می‌کنند را ناامید خواهد کرد.

در حال حاضر امکان تغییر ریجن اکانت استیم مانند یک رؤیا می‌‌ماند اما خوشبختانه راه‌هایی به‌منظور شارژ اکانت مطابق با ریجن پیداشده و افراد زیادی داخل ایران، از چنین روش‌هایی استفاده می‌کنند. نظر شما در مورد محدودیت‌های استیم چیست؟‌

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.