half-life: Alyx
یحیی رحیمی

Valve دلیل انتشار Half-Life: Alyx برای پلتفرم VR را توضیح داد

یحیی رحیمی 4 آذر 1398 1 دیدگاه
553 بازدید

سالهاست که طرفداران بازی Half-Life منتظر انتشار نسخه جدیدی از این بازی هستند. این هفته بالاخره شاهد معرفی نسخه جدیدی از بازی به نام Half-Life: Alyx بودیم. هر چند که همه انتظار معرفی Half-Life 3 را داشتند اما این نسخه جدید پدیدار شد و قرار است گریزی به اتفاقات میان نسخه اول و دوم بزند.

یکی از نکاتی که باید به آن دقت کرد، عرضه بازی برای پلتفرم VR است و به نظر می رسد به این زودی ها بازی برای کنسول های فعلی نیز عرضه نخواهد شد. این تصمیم سوالات زیادی را برانگیخته است. یکی از توسعه دهندگان کمپانی Valve از دلیل پشت این تصمیم گفته است و جزئیات بیشتری از روند توسعه Half-Life: Alyx را با ما به اشتراک گذاشته است.

Casali در گفتگوی جدید خود گفته است که بازی برای کنسول های قدیمی عرضه نخواهد شد زیرا که بازی به شیوه جدیدی ساخته شده است:

ما مایل به عرضه یک نسخه از بازی هستیم که بتوان با موس و کیبورد نیز آن را تجربه کرد اما همان طور که گفتیم، تجربه بازی را روی واقعیت مجازی در نظر گرفتیم. هنگامی که ما از کنترلرها و هدست استفاده کردیم، دیدیم که شانس اینکه ما پشتیبانی از کیبورد و موس را اضافه کنیم پایین است زیرا که از یک جهت با دست بازی را کنترل می کنید و از یک جهت با سر. همه چیز در دنیای سه بعدی روایت می شود. می توانید هم زمان هم ببینید و هم حرکت کنید و این مکانیسم تازه را نمی توان با موس و کیبورد مقایسه کرد.
اگر پشتیبانی از کیبورد را اضافه کنیم آنگاه برای باز کردن یک در باید کلی دکمه های مختلف قرار دهیم و برای همین هر چه بیشتر به این ایده فکر کردیم، دیدیم که ارائه یک نسخه جدید با شیوه قدیمی ایده خوبی نیست.

بازی Half-Life: Alyx مارس 2020 برای هدست های واقعیت مجازی عرضه خواهد شد. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: DualSHockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    Hodanso

    مهمان

    من بی صبر انه منتظر. امید وارم اینجور بازیهای که خاطرات گذشته من زنده میکنم سیستم ها سنگین نخوان یه گریزی بذارم برا ادماهای که پول ندارن 8میلیون یا 30میلیون پول سیستم بدن. من اپیزود یک و دوشو بازی کردم واقعا عالیه ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ دهید