Bayonetta
یحیی رحیمی

انتشار بازی Bayonetta 3 در هاله‌ای از ابهام:‌ چه بر سر بایونتا آمده؟

یحیی رحیمی 30 خرداد 1400 1 دیدگاه
744 بازدید

با شروع نمایشگاه E3 2021، عاشقان سری بازی Bayonetta ، منتظر پخش تریلر تازه‌ای از سومین شماره‌ی این مجموعه بودند. شرکت Platinum Games اما پا روی رویای طرفداران گذاشت و بار دیگر نشان داد که توسعه‌ی بازی به این زودی تمام نخواهد شد. بازی Bayonetta 3 اولین بار در رویداد گیم اواردز سال 2017 و توسط شرکت نینتندو معرفی شد و فهمیدیم که این بازی برای کنسول سوییچ عرضه خواهد شد. بیایید ببینیم چه بر سر این بازی آمده است؟

مجموعه‌ی بایونتا به‌عنوان یکی از مهیج‌ترین عناوین اکشن شناخته‌ می‌شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. معرفی یک شماره‌ی جدید برای کنسول نینتندو، افراد زیادی را مجاب به خرید کنسول سوییچ کرد و این افراد، منتظر انتشار بازی نشسته‌اند اما حتی یک تریلر مناسب هم از بازی بیرون نیامده است. بسیاری باور دارند که توسعه‌ی بازی رهاشده و قرار نیست هیچ‌گاه این اثر اکشن منتشر شود اما نینتندو نظر دیگری دارد و گفته است که این بازی زنده است و روند توسعه هم به‌خوبی پیش می‌رود.

از بازی Bayonetta 3 چه می‌دانیم؟

استودیو پلاتینیم گیمز در رویداد گیم اواردز 2017 تنها یک تیزر کوتاه از بازی منتشر کرد و تابه‌حال موفق به دیدن گیم پلی بازی نشده‌ایم. تیزری که از بازی به نمایش گذاشته شد هم تنها لوگو بازی را نمایش داد و به ما فهماند که Bayonetta 3 برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. انتشار مصاحبه‌ها و گمانه‌زنی‌ها مختلف، نشان داد که قرار است بار دیگر کنترل شخصیت بایونتا را بر عهده بگیریم و در دنیای مهیج و جذاب بازی غرق شویم. به لطف سلاح‌های قدرتمند و توانایی‌های تازه‌‌ی بایونتا حین مبارزه، لحظات جذاب و هیجان‌انگیزی در انتظار طرفداران خواهد بود.

مجموعه‌ی Bayonetta تاریخچه جالبی دارد و کسی فکر نمی‌کرد که راه این مجموعه به پلتفرم نینتندو کشیده شود. درواقع اولین بازی برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد و این شرکت سگا بود که وظیفه‌ی انتشار بازی را بر عهده داشت. سگا بعدها تصمیم گرفت تا بایونتا را از لیست بازی‌های خود کنار بگذارد و این‌طور شد که شرکت نینتندو، امتیاز نشر بازی Bayonetta 2 را به دست آورد و آن را انحصاراً برای کنسول Wii U منتشر شد. ازآنجایی‌که قرارداد میان پلاتینیم گیمز و نینتندو برقرار است، مشخص است که بازی Bayonetta 3 تنها برای پلتفرم نینتندو و کنسول پرطرفدار سوییچ عرضه خواهد شد.

بازی Bayonetta 3

آیا توسعه‌ی بایونتا 3 همچنان ادامه دارد؟

هیدکی کامیا، کارگردان بازی اخیراً صحبت‌های بسیار تندی علیه افرادی که به پخش شایعات و گمانه‌زنی اشتباه در مورد بازی می‌پردازند کرده است. او این افراد را که به‌دروغ علیه بازی صحبت می‌کنند را «احمق‌های لعنتی» نامیده و به طرفداران پیشنهاد کرده تا از چنین افرادی دوری کنند و حتی بایونتا 3‌ را تا زمان انتشار، از یاد ببرند. او می‌گوید:

Hideki Kamiyaاظهارات بی‌پروا مانند “آیا توسعه‌ی بازی متوقف‌شده است؟” یا “من حدس می‌زنم که انتشار به تأخیر افتاده است” و … چیزی نیست جز صحبت‌های هرز و آزاردهنده! من می‌فهمم که این موضوع طرفداران را دیوانه کرده اما پیشنهاد می‌کنم که همگی بایونتا را از یاد ببرید تا وقتی بازی منتشر شد، سورپرایز شوید!

آقای کامیا از اظهارات اخیر در مورد لغو توسعه‌ی بازی بسیار عصبانی است و باور دارد که طرفداران نباید درروند توسعه‌ی بازی دخالت کنند. عدم حضور بازی در کنفرانس نینتندو و اینکه هیچ‌گونه تریلر از بازی منتشرنشده، باعث نگرانی افراد زیادی شده است. هدیکی کامیا چند ماه پیش گفته بود که نینتندو باید در مورد بازی روشن‌سازی کند و پلاتینیم گیمز وظیفه‌ی انتشار اخبار و تصمیم‌گیری در این مورد را ندارد.

بایونتا

نینتندو امیدوار به انتشار بازی!

مدیران ارشد شاخه‌ی آمریکا شرکت نینتندو در گفتگو با گیم‌اسپات، تمامی شایعات اخیر را رد کرده‌اند و روند توسعه‌ی بازی را خوب توصیف کرده‌اند. بیل ترینن در پاسخ به گیم‌اسپات گفته است:‌

به‌طورقطع می‌توانم وجود بازی را تائید کنم و حتی یک‌قدم جلوتر می‌گذارم و می‌گویم که نه‌تنها بازی زنده است، بلکه توسعه‌ی آن‌هم به‌خوبی پیش می‌رود. ما دوست داریم زمانی بازی را به نمایش بگذاریم که آماده‌ی این کار باشیم و باید توسعه‌دهنده هم آماده‌ی نمایش بازی باشد. ما این بازی را اینجا در E3 نداریم اما منتظر خبرهای بیشتر باشید.

حدود 1287 روز از معرفی بازی Bayonetta 3 می‌گذرد و جواب‌هایی مانند «توسعه‌ی بازی ادامه دارد» نمی‌تواند طرفداران نینتندو و این مجموعه را راضی نگه دارد. استودیو پلاتینیم گیمز امیدوار است که تریلر بازی را اواخر امسال منتشر کند اما این قول هم چندان جدی نیست و کامیا هیچ قولی به طرفداران نداده و حتی پیشنهاد کرده تا اسم بازی را فراموش کنند و تا زمان انتشار، هیچ صحبتی در مورد آن بیان نکنند!

همان‌طور که خواندید، توسعه‌ی بازی بایونتا 3‌ ادامه دارد و خوشبختانه لغو نشده است. منتظر خبرهای بیشتر در ماه‌های آینده باشید.

منبع:‌VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Bayonetta 3 بالاخره منتشر خواهد شد؟

نینتندو وجود بازی بایونتا 3 را تایید کرده، پس منتظر انتشار این بازی در سال‌های آینده باشید؟

۱
تاریخ دقیق انتشار بازی Bayonetta 3 چه زمانی است؟

فعلا هیچ تاریخی به عنوان زمان انتشار بازی بایونتا 3 اعلام نشده و پیشنهاد می‌کنیم فعلا به این تاریخ فکر نکنید تا وقتش برسد!

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    لیندا

    مهمان

    انشا… بیاد تا اون موقع یه نینتندو بگیریم لذت ببریم

    پاسخ دهید