بازی Battlefield-2042
یحیی رحیمی

جبران کمبود بازیکن در Battlefield 2042 با افزودن بات‌های رایانه‌ای؛ ضعف یا فرصت؟

یحیی رحیمی 27 خرداد 1400 بدون دیدگاه
461 بازدید

فضای بازی Battlefield 2042 بسیار وسیع و گسترده است و شاهد نقشه‌هایی با پشتیبانی از 128 نفر هستیم. استودیو دایس (DICE) تصمیم گرفته تا جدیدترین شماره از مجموعه‌ی بتلفیلد را به‌صورت آنلاین منتشر کند و خبری از بخش داستانی به‌صورت کلاسیک نیست. با توجه به گسترده بودن نقشه‌های بازی، خلأ ایجادشده توسط بات‌های رایانه‌ای پر خواهند شد و بازیکنانی به کمک هوش مصنوعی در مبارزات شرکت خواهند کرد.

حذف بخش داستانی در بازی Battlefield 2042 با واکنش طرفداران این مجموعه روبه‌رو شده و افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی از عدم پیش‌خرید بازی خبر می‌دهند و بقیه را هم به این راه دعوت می‌کنند. استودیو دایس اما برنامه‌های بسیار بزرگی برای بتلفیلد 2042 دارد و قرار است سه بازی چندنفره را داخل این شماره‌ی جدید قرار دهد که در مطالب قبلی به تشریح آن پرداختیم. به نظر می‌رسد که چنین بلندپروازی نیازمند بازی‌کننده‌های زیاد و فعال است و فعلاً خلأ اولیه توسط بات‌های رایانه‌ای پر خواهد شد.

شرکت الکترونیک آترز (EA) در وب‌سایت پرسش و پاسخ بازی بتلفیلد، به تعدادی از سؤالات جواب داده و ماهیت گیم پلی بازی Battlefield 2042 را برای ما روشن ساخته است. بر اساس مطالب نگاشته شده در این صفحه، تعدادی از سربازان داخل نقشه‌های بازی بتلفیلد، توسط هوش مصنوعی کنترل خواهند شد. این افراد را می‌توان به‌عنوان یار کمکی هم به خدمت گرفت و در نبردها از آن‌ها استفاده کرد.

از ویژگی‌های جدید باید در مورد سربازانی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند بگوییم. برای ما مهم است که بازی Battlefield 2042 به‌عنوان یک اثر چند نفره، هر زمان و هراندازه که می‌خواهید، قابل تجربه و تکرار باشد.

استفاده از بات‌های رایانه‌ای برای اولین بار!

این اولین بار است که از بات‌های رایانه‌ای در مجموعه‌ی بتلفیلد استفاده می‌شود و دلیل آن‌هم استفاده از نقشه‌هایی با پشتیبانی از 128 بازی‌کننده است. قرار نیست بات‌های موجود به تجربه‌ی بازی ضربه بزنند و به‌نوعی آن را ساده کنند، بلکه می‌توان آن‌ها را به‌عنوان هم‌تیمی و یار کمکی به خدمت گرفت تا تجربه‌ی بازی به‌صورت گروهی پررنگ‌تر شود.

شرکت الکترونیک آرتز در ادامه به تشریح عملکرد این بات‌ها پرداخته و گفته است که آن‌ها «به بازی‌کننده اجازه می‌دهند تا با دوستانشان یک تیم تشکیل دهند و علیه سربازانی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، به رقابت بپردازند و حتی به‌تنهایی جلوی این سربازان ایستاد.» اضافه کردن چنین ربات‌هایی می‌تواند یک ماهیت تک‌نفره هم به بازی ببخشد و به‌نوعی آن را از حالت تیمی جدا کند. البته امکان تجربه‌ی بازی همراه بات‌ها به‌صورت آفلاین وجود ندارد و باید حتماً به سرورهای بازی وصل شد.

آنلاین شدن بازی Battlefield 2042 اگرچه برای عده‌ای ناخوشایند بوده اما زمانی بود که بازی‌های بتلفیلد کاملاً آنلاین بودند و خبری از بخش داستانی نبود. برای نمونه اگر می‌خواستید Battlefield 1942 را بدون حضور افراد واقعی تجربه می‌کردید، تمام لذت بازی را از بین می‌بردید. شرکت EA حالا می‌تواند رؤیای ساخت یک اثر چندنفره‌ی وسیع را عملی کند.

بتلفیلد 2042 روز 30 مهر 1400 برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر عرضه خواهد شد.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.