یحیی رحیمی

از تریلر معرفی بازی Avatar Frontiers of Pandora چه فهمیدیم؟

یحیی رحیمی 23 خرداد 1400 بدون دیدگاه
688 بازدید

آواتار بدون شک یکی از مهم‌ترین فیلم‌های دو دهه پیش بود که موفقیت بسیار زیادی کسب کرد و بیش از 2.8 میلیارد دلار به حساب شرکت دیزنی زد. مدت‌هاست در مورد احتمال ساخت یک بازی از دنیای آواتار می‌شنویم و بالاخره شرکت یوبی‌سافت دست‌به‌کار شد و تریلر معرفی بازی Avatar Frontiers of Pandora را که بر اساس فیلم اصلی ساخته‌شده را در کنفرانس خبری E3 2021 منتشر کرد.

بدون شک آواتار بزرگ‌ترین بازی بود که در رویداد E3 شرکت یوبی‌سافت معرفی شد. روند کنفرانس شرکت یوبی‌سافت هنگام معرفی بازی‌های جدید به این شکل بود که کارگردان‌های اثر در مورد تریلر بعدی توضیحاتی را به مخاطب می‌داند اما وقتی نوبت به آواتار رسید، مدیرعامل شرکت، جلوی دوربین ظاهر شد و شخصاً این اثر تماشایی اول‌شخص را معرفی کرد؛ همین نشان داد که با یک بازی معمولی روبه‌رو نیستیم! در حال حاضر اطلاعات زیادی از بازی نمی‌دانیم اما باید بگوییم که این اولین شماره از مجموعه‌ی آواتار خواهد بود که در سال 2022 منتشر خواهد شد و احتمال ساخت نسخه‌های بعدی هم وجود دارد. بیایید ببینیم این بازی چه ویژگی‌هایی خواهد داشت.

داستان

بازی Avatar Frontiers of Pandora یک اثر اول‌شخص در ژانر اکشن ماجراجویی خواهد بود که وقایع نبرد نژاد Na’vi با انسان‌ها را دنبال می‌کند. تریلر سینمایی، دنیای زیبا و پر جزئیات پاندورا را نشان داد که اگر فیلم آواتار را مشاهده نکرده‌اید، باید بگوییم که پاندورا، قمری خوش آب‌وهوا در منظومه‌‌ای خورشیدی دوردست است که موجودات آبی‌رنگی آنجا زندگی می‌کنند که کاملاً با یکدیگر متحداند و در خوشی زندگی می‌کنند، تا اینکه انسان‌ها وارد این قمر می‌شوند و تلاش می‌کنند تا منابع باارزش آن را به چنگ بیاورند. همین باعث شروع جنگ بزرگی می‌شود.

بازی آواتار هم دنیای پاندورا را با تمام پیچیدگی‌هایش به تصویر کشیده اما به‌منظور آنکه یک محتوای تکراری را نبینیم، بخشی از پاندورا به نام Western Frontier به بازیکن نشان داده خواهد شد که تابه‌حال کسی از آن خبر نداشته است. یوبی‌سافت اطلاعاتی از پلات بازی نداده اما ازآنجایی‌که شاهد یک اثر جهان باز هستیم، انتظار یک داستان اصلی جذاب به همراه یک سری داستان‌های فرعی را داریم. دنیای بازی سرشار از شخصیت‌های خارق‌العاده است که به دنبال دفاع از خود در مقابل هجوم انسان‌ها هستند و خوشبختانه سلاح‌های جالب فیلم هم استفاده‌شده است.

بازی Avatar-Frontiers-of-Pandora

گیم‌پلی

اطلاعات زیادی از گیم‌پلی بازی آواتار در دست نیست و آنچه در ادامه خواهیم گفت، تنها جزئیاتی است که از تریلر معرفی فهمیدیم. اولین نکته که به چشم همه آمد، روایت بازی از زاویه‌ی دید اول‌شخص بود اما مشخص است که تمام بازی از این زاویه روایت نمی‌شود. در ادامه شخصیت ناوی را دیدیم که روی یک موجود اسب مانند قرار داشت که نوید مبارزات در حال حرکت را می‌داد یا حداقل اینکه بتوانیم دنیای بزرگ پاندورا را سوار بر اسب بگردیم و جستجو کنیم.

تعدادی از شخصیت‌های معرفی‌شده، در فیلم آواتار حضور نداشتند و به همین دلیل، منتظر سورپرایزهای جالبی باشید. یوبی‌سافت یک هاب مخصوص هم برای شخصیت اصلی در نظر گرفته که نوید انتشار یک بخش آنلاین را به ما داد و امیدواریم که چنین بخشی را هم در بازی ببینیم. البته طراحی حالت چند نفره برای این اثر، کار دشواری خواهد بود. در آخر باید بگوییم که سبک مبارزه‌ی بازی Avatar Frontiers of Pandora شباهت زیادی به مجموعه‌ی فارکرای داشت و تعدادی از طرفداران یوبی‌سافت در حین پخش تریلر، به شوخی می‌گفتند که بازهم یک فارکرای دیگر! به‌هرحال خود را آماده‌ی مبارزات هیجان‌انگیزی کنید.

بازی آواتار

استفاده از موتور گرافیکی Snowdrop

یوبی‌سافت چند سال پیش شروع به توسعه‌ی موتور گرافیکی به نام Snowdrop کرد که اولین بار در مجموعه‌ی The Division استفاده شد. این موتور بعدها پیشرفت زیادی پیدا کرد و در شماره‌ی دوم سری هم به کار گرفته شد. حال می‌دانیم که بازی Avatar Frontiers of Pandora هم از این موتور گرافیکی قدرتمند و پویا استفاده خواهد کرد و استودیو Massive تغییراتی هم در موتور ایجاد کرده تا بهترین تجربه‌ی ممکن به مخاطب داده شود.

خوشبختانه شرکت یوبی‌سافت دست‌تنها نیست و از حمایت شرکت لایت ‌استورم که خالق فیلم آواتار است، بهره برده و جدا از آن، استودیو FoxNext Games که متشکل از توسعه‌دهندگان داخلی یوبی‌سافت است؛ درروند توسعه شرکت دارند. این استودیو از تمامی ویژگی‌های موتور گرافیکی Snowdrop به‌منظور ارائه تجربه‌ای پویا و بی‌نظیر استفاده کرده است.

موتور گرافیکی اسنو دراپ در اصل برای کامپیوتر ساخته شد اما پشتیبانی از کنسول‌های بازی هم بعدها اضافه شد. هدف اصلی آن، ارائه کیفیت بالاتر بود و به لطف استفاده از سیستم‌های تودرتو و به‌هم‌پیوسته، کارایی بالایی را از خود نشان داد. ویژگی‌هایی مانند نورپردازی و سیستم تخریب بر اساس تکنیک‌های سینمایی توسعه‌یافته و اگر به تریلر بازی آواتار هم دقت کنید، کاملاً این تکنیک‌های سینمایی را خواهید دید. امیدواریم که گرافیک نهایی بازی هم مشابه آنچه در ویدیو دیدیم باشد.

بازی آوتار

تاریخ انتشار و پلتفرم‌های هدف

ابتدا باید بگوییم که بازی Avatar Frontiers of Pandora مخصوص کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری و کامپیوتر ساخته‌شده و درنتیجه، خبری از انتشار بازی برای کنسول‌های نسل هشتم مانند پلی استیشن 4 نیست. یوبی‌سافت چند سالی است درحال‌توسعه‌ی بازی است و قرار بوده که زودتر از این‌ها از آواتار رونمایی کند؛ اما صبر کرده تا تاریخ اکران فیلم آواتار 2 مشخص شود. با توجه به آنکه تاریخ پخش فیلم به سال 2022 افتاد، توسعه‌دهندگان هم تصمیم گرفتند تا این اثر جهان باز اکشن را هم‌زمان با فیلم منتشر کنند.

یوبی‌سافت فعلاً تاریخ دقیق انتشار را اعلام نکره اما واضح است که باید تا اواخر سال 2022 صبر کنیم. معمولاً بازی‌هایی که همراه فیلم منتشر می‌شوند، کیفیت پایینی دارند و سوال اصلی این است که: آیا یوبی‌سافت می‌تواند این تابو‌ را بشکند؟ اگر نظر ما را می‌خواهید که باید بگوییم دنیای بازی بسیار وسیع و زیبا است و ازآنجایی‌که تمرکز هم روی روایت یک داستان منحصربه‌فرد است، انتظار داریم که Avatar Frontiers of Pandora بسیار موفق ظاهر شود. نظر شما در مورد بازی آواتار چیست؟‌

منبع: Techradar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.