بازی FIFA 22 فیفا 22
محمد صادق شجاعی

شرکت EA در حال بررسی کراس پلتفرم بازی FIFA 22 است

محمد صادق شجاعی 15 اردیبهشت 1401 بدون دیدگاه
397 بازدید

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت الکترونیک آرتز در آینده نزدیک و در قالب ویژگی کراس پلتفرم بازی FIFA 22 این امکان را فراهم خواهد کرد که کاربران گوگل استیدیا و کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن و ایکس باکس بتوانند بازی فیفا 22 را در کنار هم تجربه کنند.

کراس پلتفرم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حال حاضر صنعت ویدیو گیم است. به موجب این ویژگی افراد مختلف می‌توانند صرف‌نظر از پلتفرم مورد استفاده، با دیگر بازیکنان و دوستان خود به تجربه آثار آنلاین بپردازند. سری FIFA که از محبوب‌ترین مجموعه‌های تاریخ محسوب می‌شود، فاقد ویژگی Cross Platform است. به همین دلیل تنها می‌توانید با افرادی بازی‌های این مجموعه را تجربه کنید که پلتفرم یکسانی با شما داشته باشند. اما اکنون اطلاعاتی منتشر شده که از تصمیم شرکت EA برای اضافه کردن کراس پلتفرم به سری فیفا خبر می‌دهند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، کراس پلتفرم بازی FIFA 22 به صورت آزمایشی بوده و تنها در حالت‌های Online Seasons و Online Friendlies در دسترس قرار خواهد داشت. شرکت الکترونیک آرتز اعلام نکرده که این مرحله چه زمانی آغاز خواهد شد یا چه مدت به طول می‌انجامد. همچنین مشخص نیست که آیا کراس پلتفرم به دیگر حالت‌های بازی فیفا 22 نیز گسترش یافته یا پلتفرم‌های دیگری را نیز شامل خواهد شد.

بر اساس توضیحات EA که در قالب پستی در بلاگ این شرکت منتشر شده، بازخورد بازیکنان از حالت آزمایشی ویژگی کراس پلتفرم به نحوه اجرای آن در بازی‌های آینده سری FIFA کمک می‌کند. با این حال شرکت مذکور توضیحی در مورد اضافه کردن جنبه‌های مختلف کراس پلتفرم به بازی FIFA 22 منتشر نکرده است. همچنین شرکت الکترونیک آرتز ویژگی کراس پلتفرم بازی فیفا 22 را تنها به کنسول‌های نسل جدید و دو حالت بازی محدود کرده است. شرکت مذکور دلیل این اقدام را «کاهش احتمال اضافه شدن مشکلات جدید به بازی» اعلام کرده است.

در هنگام آغاز مرحله آزمایشی کراس پلی بازی FIFA 22، منوی مربوط به آن به اثر مذکور اضافه می‌شود. به این واسطه بازیکنان می‌توانند دوستان خود در دیگر پلتفرم‌ها را انتخاب کرده و در کنار هم مسابقات فوتبال را تجربه کنند. همچنین می‌توانید به طور کامل این ویژگی را خاموش کنید.

بازی FIFA 22 فیفا 22

کراس پلی بازی FIFA 22 تجربه این اثر را متحول خواهد کرد

طبق گفته شرکت الکترونیک آرتز، کراس پلتفرم بازی فیفا 22 تاثیری روی گیم‌پلی و سیستم Matchmaking نخواهد داشت. این امر از آن جهت بوده که کراس پلی تنها باعث می‌شود مجموعه حریفان گسترش یافته و بتوانید با افراد بیشتری مسابقه دهید.

سری فیفا یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تاریخ بوده که عدم برخورداری از کراس پلی موجب ناامیدی بسیاری از طرفداران آن شده است. این در حالی است که رقبایی همچون بازی Fortnite و سری Call of Duty به کمک کراس پلی طیف گسترده‌ای از بازیکنان را جذب کرده‌اند. بدون شک اضافه شدن کراس پلی به سری FIFA پیشرفت بزرگی برای این مجموعه محسوب می‌شود.

بازی FIFA 22 جزو آثاری است که مشترکین سرویس پلی استیشن پلاس می‌توانند در ماه جاری بدون هزینه اضافه دریافت و تجربه کنند. با اضافه کردن این اثر به حساب کاربری خود می‌توانید تا زمانی که اشتراک سرویس PS Plus فعال باشد، از تجربه آن لذت ببرید.همچنین به‌تازگی بازی فیفا 22 به سرویس EA Play اضافه شده که به موجب آن اگر از اعضای سرویس گیم پس باشید می‌توانید اثر مذکور را بدون هزینه اضافه انجام دهید.

نظر شما در مورد آزمایش ویژگی کراس پلی بازی FIFA 22 چیست؟ آیا از اضافه شدن این ویژگی به سری فیفا استقبال می‌کنید؟ به نظر شما امکان رقابت با دیگر بازیکنان صرف‌نظر از پلتفرم مورد استفاده تا چه اندازه به موفقیت سری FIFA کمک خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.