ROG-Gaming-Phone-5
یحیی رحیمی

گوشی گیمینگ ایسوس عرضه شد: با ROG Gaming Phone 5 آشنا شوید!

یحیی رحیمی 7 خرداد 1400 بدون دیدگاه
537 بازدید

موبایل گیمینگ در طی چند سال اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته است. تا چند سال پیش تنها بازی‌هایی مانند انگری بردز، کاربران موبایل را سرگرم می‌کرد اما به‌یک‌باره همه‌چیز تغییر یافت و بازی‌های PUBG Mobile و Call of Duty Mobile، پرچم‌دار این راه شدند. با انتشار بازی‌های باکیفیت، نیاز به گوشی‌های گیمینگ با سخت‌افزار قدرتمند واجب شد. ایسوس به‌عنوان کمپانی پیشتاز  نسل جدید موبایل‌های گیمینگ به نام ROG Gaming Phone 5 را به بازار عرضه کرده است.

برند گیمینگ شرکت ایسوس به نام ROG یا Republic of Gamers، از سال 2006 تابه‌حال فعالیت جدی درزمینه‌ی سخت‌افزار بازی دارد و تابه‌حال لپ‌تاپ‌های گیمینگ و تجهیزات مختلفی مانند: مادربرد، روتر، کیبورد و اخیراً هم گوشی‌های گیمینگ را به بازار عرضه کرده است. برند ROG حتی با شرکت IKEA هم به‌منظور ساخت مبلمان و اساسیه گیمینگ هم قرارداد بسته است. اما گوشی گیمینگ Asus ROG Gaming Phone 5، تازه‌ترین محصولی است که در دسترس فروش قرارگرفته است.

ROG-Phone-5

معرفی گوشی گیمینگ ROG Gaming Phone 5

مدل جدید موبایل گیمینگ ایسوس از جدیدترین فناوری موجود در بازار استفاده می‌کند. این گوشی دارای پردازنده اسنپ دراگون 888 پلاس است که در کمتر گوشی استفاده‌شده است. همچنین شاهد 16 گیگابایت حافظه رم به همراه صفحه‌نمایش 144 هرتزی امولد از برند سامسونگ هستیم. این بازی توانایی اجرایی سنگین‌ترین بازی‌ها با آخرین کیفیت ممکن را خواهد داشت.

ازجمله مزیت‌های گوشی موبایل ROG Gaming Phone 5 باید به حافظه 254 گیگابایتی و باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی با طراحی دوگانه اشاره کرد. این باتری اجازه استفاده 24 ساعته را به کاربر می‌دهد. یکی از نکات جالب در مورد گوشی جدید، قرار گرفتن پورت شارژ در قسمت کناری است که فرایند شارژ را هنگام بازی آسان می‌کند. گاهی پیش می‌آید که وسط بازی نیاز به شارژ گوشی وجود دارد اما سوکت شارژ که در پایین قرارگرفته، کارایی شمارا هنگام بازی پایین می‌آورد.

اگر به دنبال عکاسی با موبایل جدید ایسوس هستید باید بگوییم که یک دوربین 64 مگا پیکسل با لنز سونی IMX6868 با زاویه دید گسترده، تعبیه‌شده است. در کنار آن یک دوربین فوق پهن 13 مگا پیکسلی و یک دوربین 5 مگا پیکسلی ماکرو هم قرار داده‌شده تا شمارا در تمامی حالات همراهی کند. مهم‌ترین ویژگی گوشی گیمینگ ایسوس، تعبیه چراغ‌های رنگی RGB است. می‌توانید این چراغ‌ها را به‌طور دلخواه تنظیم کنید. با خرید این گوشی، نه‌تنها یک سخت‌افزار قوی دریافت می‌کنید، بلکه زیباترین گوشی ممکن را هم میان دوستانتان خواهید داشت.

  1. شبکه:  GSM / HSPA / LTE / 5G
  2. اندازه: 172.8 * 77.3 * 10.3 میلی متر؛ دو سیم کارت با نوپردازی RGB در پشت
  3. صفحه نمایش: 6.87 اینچ امولد 144 هرتز با رزولوشن 1080 * 2448
  4. پردازنده: Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
  5. کارت گرافیک: Adreno 660
  6. حافظه داخلی: 128GB 8GB RAM, 128GB 12GB RAM, 256GB 12GB RAM, 256GB 16GB RAM
  7. دوربین: دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، دومی لنز واید 13 مگاپیکسل و سومی هم 5 مگاپیکسل ماکرو
  8. دوربین جلو: 24 مگاپیکسل با رزولوشن 1080p
  9. صدا: بلندگوهای استریو با کیفیت 24-بیت/192kHz
  10. باتری: 6000 میلی آمپرساعت پلیمری با قابلیت شارژ سریع 5

asus-rog-5

قیمت و تاریخ عرضه

ایسوس گوشی گیمینگ ROG Gaming Phone 5 را با قیمت 1000 دلار روی وب‌سایت خود به فروش می‌رساند. این گوشی بی‌نظیر، دارای یک نسخه آلتیمیت با سخت‌افزار قوی‌تر است که قرار است در ادامه سال عرضه شود. آن مدل‌بالاتر، دارای حافظه و رم بیشتر نسبت به مدل استاندارد است.

ایسوس در کنار گوشی، دو وسیله جانبی کاربردی را هم به فروش می‌رساند. یکی از آن‌ها گیم پد ROG با قیمت 150 دلار است و دیگری هم کولر آیرواکتیو ROG که 70 دلار قیمت دارد و برای افرادی که به‌طور مداوم به بازی مشغول هستند، بسیار مناسب است. چنین گوشی قدرتمندی از پس تمامی بازی‌های جدید ازجمله Apex Legends Mobile بر خواهد آمد.

اخیراً کمپانی‌های زیادی به بازار موبایل علاقه‌مند شده‌اند و چند روز پیش شنیدیم که سونی به دنبال انتشار بازی‌های انحصاری پلی استیشن روی موبایل است. مایکروسافت هم با استدیو TiMi قرارداد بسته است و فرانچایزهای خود را به موبایل خواهد آورد. حالا وقت مناسبی است که به فکر خرید یک گوشی گیمینگ باشید، زیرا که بازی‌های زیادی مانند The Division Mobile درراه هستند!

در پارسی گیم بخوانید:

  1. راهنمای خرید گوشی هوشمند گیمینگ – بخش اول

منبع: GameRant

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.