بازی Biomutant
یحیی رحیمی

آموزش بازی Biomutant : هر آنچه باید قبل از شروع بدانید!

یحیی رحیمی 6 خرداد 1400 بدون دیدگاه
1,415 بازدید

بازی Biomutant بالاخره پس از ماه‌ها انتظار منتشر شد و توانست امتیازهای متوسطی از سوی منتقدان دریافت کند. این بازی که توسط تیم کوچک بیست نفره Experiment 101 ساخته‌شده است، یک دنیای جهان باز نقش‌آفرینی را ارائه می‌دهد که دارای مکانیسم‌های عجیب و خلاقانه است. گاهی پیش می‌آید که ساعت‌ها در دنیای بازی غرق می‌شوید اما پیشرفت خاصی نمی‌کنید، به همین دلیل ما نکاتی که باید قبل از شروع بازی بدانید را گرد هم آورده‌ایم. همراه پارسی گیم باشید تا مطلب آموزش بازی Biomutant را با حضور شما پیش ببریم.

biomutan-weapons

به لودآوت خود تنوع دهید

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بازی Biomutant، وجود تنوع زیادی از سلاح‌ها و قابلیت‌های مختلف است. درصورتی‌که از سلاح‌های متنوع بازی استفاده نکنید، کارتان بسیار سخت خواهد شد و باید ساعت‌ها دور خودتان بچرخید تا از پس باس فایتها بربیایید. همان اوایل بازی یک سری سلاح‌های مختلف به دست خواهید آورد و بعدها یک سری شات گان، پیستول و مسلسل‌های خودکار اضافه می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصر به خود است.

با توجه به تفنگ‌های مختلف، بهتر است هنگام مبارزه یک لودآوت متنوع داشته باشید. سلاح‌هایی سنگین به‌منظور مبارزه با دشمنان کوچک مناسب است اما سلاح‌های سبک و سرعتی به درد دشمنان بزرگ‌تر می‌خورد و سرعت عمل بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند. واضح است که شات گان، مناسب دشمنان گروهی است و باوجود ابزارها و تنوعی از سلاح‌ها و تفنگ‌های قوی، بهتر است که نقاط ضعف و قوت هرکدام را بررسی کنید. ما ابتدا با یک سری سلاح‌های اولیه شروع کردیم و کار سختی در مبارزات داشتیم اما هر چه تفنگ‌های گران‌تری را به لودآوت اضافه کردیم، تجربه ما از گیم پلی و مبارزات بازی بهبود پیدا کرد. پس شما هم همین کار را انجام دهید.

Biomutant-outfit

لباس‌های متنوع بدوزید!

دنیای بازی Biomutant فوق‌العاده به‌هم‌ریخته است اما این بدین معنی نیست که از نقاط کثیف و ناخوشایند روی نقشه دوری‌کنید. با توجه به کمبود اکسیژن و سمی بودن دنیای بازی، به‌زودی راهی نقاطی خواهید شد که هرلحظه از بودن در آن‌ها پشیمان خواهید شد. اما چاره چیست؟ ما دریافتیم که سیستم ایجاد لباس و سازوکار مبارزه برای چنین موقعیت‌هایی کارساز خواهد شد. این نکته‌ای است که بسیاری به آن دقت نمی‌کنند و خود بازی هم به آن اشاره‌ای نمی‌کند، اما یادتان باشد که لباس‌های مختلفی به‌منظور استفاده در شرایط متفاوت بدوزید!

لباس در بازی Biomutant نقش مهمی دارد زیرا که زره و انرژی شمارا فراهم می‌کند. بسیاری از این لباس‌ها شمارا در مقابل اثر المان‌های محیطی حفظ می‌کند و به‌عنوان یک سیستم کارا عمل خواهد کرد. اگر بازی Breath of the Wild را تجربه کرده باشید، می‌دانید که از چه سیستمی صحبت می‌کنیم. دقت کنید که لباس به‌تنهایی نمی‌تواند چاره‌ساز شود اما زمانی که در یک منطقه خطرناک هستید و نیازمند اکسیژن، آنگاه می‌دانید که لباس شما چه تأثیری دارد. با انتخاب یک لباس مناسب، شانس شما برای زنده ماندن افزایش پیدا می‌کند. در ادامه‌ی بازی، توانایی‌های بیشتری به‌منظور حضور امن در مناطق خطرناک به دست خواهید آورد اما تا آن زمان، به دوختن لباس و زره‌های مناسب ادامه دهید.

آموزش Biomutant

بساز، بساز و بساز!

اگر بازی Biomutant را به‌طور جزئی بررسی کنید، می‌بینید که این بازی بر هسته‌ی بازیافت آیتم کار می‌کند. به‌زودی درخواهید یافت که بهترین شیوه برای ایجاد یک لودآوت مناسب، ساخت تمامی سلاح‌ها به دستان خودتان است. بله شما باید در نقش یک آهنگر ظاهر شوید و آیتم‌های مختلف را به یکدیگر بچسبانید. معمولاً در بازی‌های نقش‌آفرینی، سلاح‌های مختلف روی زمین پیدا می‌شوند اما در Biomutant این خبرها نیست و باید خودتان دست‌به‌کار شوید و آن‌ها را بسازید.

اجزاء مختلف یک سلاح را در طول دنیای گسترده بازی خواهید یافت. لازم است که این آیتم‌ها را بردارید و به گنجینه خود اضافه کنید تا بعدها، از آن آیتم‌ها یک سلاح خوب بسازید. می‌دانم که استفاده از تمامی آیتم‌ها برای شما سخت است و کسی حوصله این اندازه ترکیب را ندارد اما حتماً هر چه می‌بینید را بردارید و از آن‌ها یک سلاح بسازید. این چرخه‌ی مهم را به یاد داشته باشید: جمع‌آوری آیتم، ترکیب و بازیافت.

یادتان باشد که بازی بایومیوتنت با هر آنچه تابه‌حال بازی کرده‌اید، متفاوت است. به همین دلیل ترکیب یک قوطی رادیواکتیو با یک جاروبرقی می‌تواند سلاح قدرتمندی برای شما بسازد و به همین دلیل: بساز، بساز و تنها بساز!

Biomutant-Item

لنگه‌کفشی در بیابان، نعمت است!

نقشه‌ی بازی بایومیوتنت بسیار گسترده و عظیم است. انواع و اقسام رویدادها در نقشه یافت می‌شوند. در طول بازی، اتومبیل‌های سوخته، ساختمان‌های فروریخته و کلیساهای نابودشده را خواهید دید که هرکدام از آن‌ها، آیتم‌های جذابی برایتان خواهند داشت. تمامی ساختمان‌های موجود را بگردید و هر چه پیدا می‌کنید را بردارید. استودیو از شما می‌خواهد که از تمامی آیتم‌ها استفاده کنید و به همین دلیل، هر آنچه پیدا می‌کنید به دردتان خواهد خورد.

یکی از مهم‌ترین آیتم‌های موجود، آهن‌قراضه و Scrap است. تنها روش ممکن برای یافتن این آیتم‌ها، گشتن و حوصله به خرج دادن است. البته که تمام‌ دوروبر شما توسط آیتم و صندوقچه‌ها پرشده است اما یافتن آنچه می‌خواهید و لازم دارد، کار آسانی نیست. استدیو به‌اندازه‌ای به جزئیات سلاح‌ها توجه کرده است که گاهی یادتان می‌رود این آیتم چند دقیقه پیش را چرا برداشتید!

اگر به دنبال طی کردن داستان اصلی هستید، نیاز چندانی به آیتم‌های موجود نخواهید داشت اما جذابیت بازی زمانی شروع می‌شود که روش خود را انتخاب کنید و از مسیر اصلی جدا شوید.

Biomutant-Glider

از گلایدر موجود به‌خوبی استفاده کنید

با گردش در دنیای گسترده‌ی Biomutant، کم‌کم با یک موجود رباتیک سبزرنگ آشنا خواهید شد که روی شانه شما می‌نشیند. این موجود رباتیک، نقش مهمی در اوایل بازی دارد و مانند یک هوش مصنوعی رفتار می‌کند. با پیشرفت در بازی، یک سری خاطرات برای شخصیت اصلی زنده می‌شود و این باعث می‌شود که ربات روی دوش شما، ارتقاء پیدا کند.

یک سری گزینه‌ها در اختیار شما خواهند بود اما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا گلایدر را انتخاب کنید. سفر در دنیای بازی بدون وجود گلایدر بسیار سخت است و پیشنهاد می‌کنیم از گلایدر سبک و سبزرنگ بازی استفاده کنید. از ویژگی‌های جالب این گلایدر، باید به امکان حمله از بالا اشاره کرد. پس یادتان باشد که گلایدر را اوایل بازی فعال کنید.

در آخر به درجه‌ی شانس هم توجه کنید. معمولاً کسی به میزان شانس در بازی‌های نقش‌آفرینی دقت نمی‌کند اما استدیو یک مؤلفه مهم به نام Luck را در بازی گنجانده است که اهمیت بالایی دارد. هر چه میزان Luck بالاتر رود، شانس شما برای یافتن آیتم‌های بیشتر افزایش پیدا می‌کند.

با رعایت نکات گفته‌شده در مطلب آموزش بازی Biomutant ، مشکلی در دنیای گسترده و زیبای بازی پیدا نخواهید کرد.

در پارسی گیم بخوانید:

  1. مهم‌ترین بازی‌های خرداد 1400 که باید تجربه کنید: از Biomutant تا Ratchet & Clank

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.