Resident-Evil-Village
یحیی رحیمی

عملکرد ضعیف نسخه PC بازی Resident Evil Village ؛ نیاز به توسعه بیشتر

یحیی رحیمی 23 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
1,727 بازدید

بازی Resident Evil Village هفته گذشته منتشر شد و موفق به دریافت امتیازهای خوبی از سوی منتقدان شد. گروه Digital Foundry که مدت زیادی است به بررسی فنی بازی‌های جدید می‌پردازد، گزارش خود را در مورد نسخه PC بازی رزیدنت ایول 8 منتشر کرده و از عملکرد ضعیف آن انتقاد کرده است.

نسخه کنسول بازی Resident Evil Village عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و بدون نیاز به هیچ‌گونه آپدیت اولیه، کارایی مناسبی از خود نشان داده است. موتور گرافیکی Re Engine همان‌طور که Capcom انتظار داشت، نتیجه‌ای مناسب از خود نشان داد اما وقتی صحبت به پورت بازی برای رایانه‌های شخصی می‌رسد، مشکلات و باگ‌های متعدد خود را نشان می‌دهند و باعث افت عملکرد بازی می‌شوند.

Resident Evil Village Ray-Tracing

گروه Digital Foundry گزارش خود را با منو و تنظیمات شروع کرده است. ازنظر آن‌ها تنظیمات گرافیکی مختلفی یافت می‌شود و می‌توان بخش‌های مختلفی از بازی را تغییر داد اما مشکل آنجا پیدا می‌شود که کاربر به گردش در منوها می‌پردازد. اسکرول کردن در منو بسیار کند است و کیبورد عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهد. این مشکل ازآنجا نشئت‌گرفته که منو اصلی مخصوص کنترلرها ساخته‌شده و پس از پورت به PC، تلاشی برای همسان‌سازی با موس و کیبورد انجام‌نشده است.

بازی Resident Evil Village از قابلیت گرافیکی AMD FidelityFX بهره می‌برد. انتظار می‌رود که این فناوری پیکسل‌های گم‌شده را بازسازی کند و کیفیت بالاتری ارائه دهد اما وقتی گزینه FSR فعال می‌شود، می‌بینیم که تفاوتی در گرافیک بازی ایجاد نمی‌شود و حتی گاهی اوقات شاهد کرش کردن و افت کیفیت هم هستیم. Capcom باید حل مشکل پیش آماده را در اولویت خود قرار دهد.

Ray-Tracing و پردازش گرافیکی ضعیف

فعال کردن قابلیت Ray-Tracing در بازی باعث بهبود نورپردازی و سایه‌ها می‌شود و تجربه بازی را به‌طور کل ارتقاء می‌دهد؛ اما مشکلات بازهم خودشان را نشان می‌دهند. حتی وقتی‌که بازی را روی آخرین کیفیت می‌گذاریم، بازهم رزولوشن بالا نمی‌رود. البته گرافیک بازی بهتر ازآنچه در نسخه کنسول دیدیم است اما مشخص است که کپکام دستی به سر و روی نسخه PC نکشیده و گاهی اوقات نورپردازی‌های عجیب‌وغریبی را می‌بینیم که دور از منطق است.

گاهی اوقات رزولوشن بازی به حدی افت می‌کند که می‌توان پیکسل به پیکسل سایه‌ها را مشاهده کرد و گاهی حتی اشیاء داخل سایه‌ها دیده می‌شوند که البته برای بازی باز یک مزیت به‌حساب می‌آید! Ray-Tracing در کل کارایی مناسبی نشان می‌دهد اما نمی‌توان از مشکلات هم چشم پوشید و به‌خصوص آنکه اجرای بازی روی کیفیت پایین می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

Resident Evil Village

نسخه PC بازی Resident Evil Village کنترل عمق میدان را در دست بازی باز قرار نمی‌دهد و باعث شده تا تصویر بسیار کشیده شود. این نکته هنگامی‌که داخل اتاق کوچکی قرار داریم به چشم نمی‌آید اما چنین عمق میدانی برای یک پی سی گیمر به‌هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست. واضح است که Capcom نسخه PC را بدون هیچ توجه خاصی منتشر کرده است و نیاز به حل مشکلات جزو الزامات است. عملکرد ضعیف حالت Ray-Tracing زمانی مشخص می‌شود که خاموش کردن آن، فریم ریت و کارایی را 50 درصد افزایش می‌دهد.

می‌توان مشکلات گفته‌شده را با تنظیمات خاصی بهبود بخشید و به‌خصوص روی کارت گرافیک RTX 2060 که تنظیمات مخصوص، باعث افزایش 33 درصدی عملکرد شد. به‌طور کل تجربه بازی آن‌چنان بد نیست که Resident Evil Village را کنار گذاشت ولی Capcom می‌توانست پورت بهتری برای نسخه PC آماده کند و امیدواریم این مشکلات در آپدیت‌های بعدی حل شوند.

  1. راهنمای تروفی ها و اچیومنت های بازی Resident Evil Village

منبع: EuroGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.