نقد بازی Dragon’s Dogma 2
یحیی رحیمی

نمرات و خلاصه نقد Dragon’s Dogma 2: لذت ترش و شیرین ماجراجویی

یحیی رحیمی 2 فروردین 1403 بدون دیدگاه
254 بازدید

اولین بازی Dragon’s Dogma حدود یک دهه پیش منتشر شد و توانست به یک اثر کالت کلاسیک تبدیل شود. شرکت کپکام پس از مدت‌ها با شماره دوم بازگشته است و این بار توانسته اثر بهتر و وسیع‌تری ارائه کند که سال‌ها در مورد آن بحث و گفتگو خواهد شد. در این مطلب به نمرات و خلاصه نقد Dragon’s Dogma 2 نگاهی می‌اندازیم و به این پرسش مهم پاسخ می‌دهیم: آیا بازی عقیده اژدها 2 ارزش خرید و تجربه را دارد یا خیر؟

انتخاب‌های رادیکال کپکام در این اثر نقش‌آفرینی به چشم می‌آید. در واقع شما می‌توانید از یک فایل ذخیره استفاده کنید و در صورتی که فایل ذخیره خودکار (Auto Save) را دست‌کاری کنید و آن را لود کنید، جریمه خواهید شد. فست تراول یا سفرهای سریع هم محدود شده است و بازی طوری است که باید آرام و با ریتم کند پیش بروید و ذره‌ذره جهان آن را مزه کنید.

نقد بازی Dragon’s Dogma 2

منتقدان نظرات متفاوتی در مورد اثر جدید کپکام دارند. تعدادی آن را بهترین اثر سال خوانده‌اند و امتیاز کامل به آن داده‌اند. عده‌ای نیز ایرادهای آن را نادیده نگرفته‌اند و معتقدند که این بازی در قد و قواره دیگر آثار نقش‌آفرینی مشهور است، اما ایرادهای آن باعث شده تا اندکی کم بیاورد. باید خاطر نشان کرد که عملکرد فنی بازی روی کامپیوتر تعریفی ندارد و کارت گرافیک‌های نسل جدید به زور توانسته‌اند 60 فریم ارائه دهند. کپکام قول داده تا وضعیت فنی بازی را بهتر کند، اما خریداران باید به این نکته توجه کنند.

نقد بازی Dragon’s Dogma 2یوروگیمر – امتیاز 5/5

عقیده اژدها 2 آن‌چنان تجربه گیرایی است که از شما تقاضا می‌کنم بدون تحقیق و اسپویل سراغ آن بروید. این بازی است که اجازه می‌دهد تا بازی‌کنان اشتباه کنند و آنگاه این اشتباهات را سریعاً ذخیره می‌کند تا بتوانید در ادامه عواقب آن را ببینید و از آنها درس بگیرید. اشتباهات قرار نیست شما را تنبیه کنند، بلکه به شما می‌آموزند. هر چه بیشتر بازی کردم به این نتیجه رسیدم که باید به آن امتیاز کامل بدهم و فکر نمی‌کنم هیچ بازی مثل Dragon’s Dogma 2 در طی سال‌های اخیر، حس کنجکاوی و حیرت را در من برانگیخته باشد.

نقد بازی Dragon’s Dogma 2گیم‌اینفورمر – امتیاز 9/10

بازی Dragon’s Dogma 2 روح و هسته بازی اصلی را بدون خراب کردن نکات مثبت حفظ کرده است. پافشاری آن روی کاوش و ماجراجویی و حس اکتشاف بازی‌‌کننده در کنار پایان‌بندی که فکر کنم تمام سال ذهنم را مشغول کند، باعث شده تا این اثر برجسته و شاخص به نظر بیاید و به یک دنباله موفق تبدیل شود. در عین حال نبردهای بازی خشن و طولانی هستند و ممکن است شما و دوستانتان را لت و پار کند. کاوش در خارج شهرها ریسک زیادی دارد و دنیای وسیع آن حس خاری و کوچک بودن را به شما می‌دهد. ساخت یک دنباله برای این بازی ساده نیست، اما روح و اساس بازی اصلی به‌خوبی حفظ شده است.

IGN – امتیاز 8/10

بازی عقیده اژدها 2 اثری عجیب و فوق‌العاده است که در چنگ المان‌های قدیمی گرفتار شده است. شاهد بازسرایی و استفاده دوباره از ایده‌های عالی بازی اصلی از جمله دنیای پویا و متغیر و نبردهای عالی در کنار سیستم فیزیک پیچیده هستیم. در سوی دیگر، هوش مصنوعی ضعیف یارها، فیزیک کوه‌نوردی از مد افتاده، افت سرعت فریم و دوربینی که برای خودش همه‌جا می‌رود، ویژگی‌هایی است که امیدوارم بودم از بازی اول وام گرفته نشوند. با یک بازی اکشن نقش‌آفرینی روبه‌رو هستیم که فوق‌العاده گیرا و جذاب است، اما ایرادهایی دارد که باید با آنها صبور باشید و برای تجربه و کاوش در جهان وسیع و آزاد آن، حوصله به خرج دهید.

نقد بازی عقیده اژدها 2گیم‌اسپات – امتیاز 9/10

مشکلات فنی به چشم می‌آیند و افت فریم مشهود است، اما این باعث نشد تا صدمه‌ای به تجربه بازی بخورد. کپکام تلاش نکرده تا بازی Dragon’s Dogma 2 را به سلیقه عام و گیمرهای بیشتر بسازد و سعی کرده تا ارزش‌های بازی اول را حفظ کند. این باعث شده تا تجربه بازی شباهت زیادی به نسخه اول داشته باشد. افرادی که علی‌رغم ایرادها، عاشق بازی اول شدند، از این اثر لذت خواهند برد و امیدوارم که نسل تازه‌ای از گیمرها نیز این بازی را برای اولین بار امتحان کنند. از نکات مثبت باید به دنیای جهان باز پر از سورپرایز اشاره کرد. نقاط ضعف مانند بهینه‌سازی افتضاح برای کامپیوتر و دوربین ناپایدار نیز به چشم می‌آیند.

نمرات بازی Dragon’s Dogma 2

با مطالعه خلاصه نقد Dragon’s Dogma 2، وقت آن است نگاهی به امتیازهای کلی بیندازیم. این بازی توانسته میانگین امتیاز 87 را در وب‌سایت Metacritic ثبت کند. نسخه کامپیوتر این بازی نیز میانگین امتیاز 90 را دریافت کرده است.

GamingBolt – 100
NME – 100
Dexerto – 100
RPG Site – 100
VG247 – 100
VGC – 100
GameRant – 90
PC Gamer – 89
Wccftech – 80
Guardian – 80
Metro GameCentral – 70
PCGAMESN -70

نمرات بازی Dragon’s Dogma 2

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.