HDD-Hard
یحیی رحیمی

پژوهش تازه‌ای ناپایدارترین برند هارد HDD را مشخص کرد

یحیی رحیمی 19 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
239 بازدید

حافظه‌ SSD یا خشک جزو بهترین هاردهای موجود در بازار هستند که عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند. به نظر می رسد باید کم‌کم هارد HDD را کنار بگذاریم و به‌طور کامل از حافظه‌های خشک استفاده کنیم. پژوهش تازه‌ای نشان می‌دهد که میزان خرابی هارد HDD در مقایسه با هارد SSD بسیار بیشتر است همچنین ناپایدارترین برند هارد HDD را هم مشخص کرده است.

گروه BlackBlaze سال‌هاست به بررسی پایداری هارد درایوها می‌پردازد و به‌تازگی هم نتیجه پژوهش خودروی هاردهای وسترن دیجیتال، توشیبا و سیگیت را منتشر کرده است. همه می‌دانیم این هاردها جزو پایدارترین‌ها هستند و امکان خرابی آن‌ها بسیار پایین است، اما در مقایسه با هارد SSD هم می‌توانیم چنین چیزی را بگوییم؟

قبل از ورود به نتایج پژوهش بهتر است بگوییم که حافظه SSD این شرکت تنها به مدت 12.7 ماه کارکرده و تنها روی سرورها نصب‌شده است. این در حالی است که هارد های HDD مورد استفاده در پژوهش به مدت 49 ماه کارکرده‌اند و فرایند بکاپ گیری هم بیشتر روی آن‌ها انجام‌شده است.

HDD-vs-SSD

مقایسه میزان خرابی هارد HDD با حافظه SSD

همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، میزان خرابی هاردهای HDD استفاده‌شده توسط شرکت BlackBlaze حدود 10.50 درصد بوده است. این در حالی است که تنها 0.58 درصد از حافظه‌های SSD دچار خرابی شده‌اند.

HDD-SSD-Failours

اگر نرخ خرابی حافظه‌ها را در طول عمر کامل آن‌ها بررسی کنیم، می‌بینیم که تنها 0.65 درصد از حافظه‌های SSD خراب‌شده‌اند اما این نرخ برای هارد HDD حدود 6 درصد بوده است. این نشان می‌دهد که حافظه خشک برای ذخیره‌سازی اطلاعات، بهترین و امن‌ترین ابزار موجود هستند.

گروه BlackBlaze سپس میزان خرابی مدل‌های مختلف هارد را بررسی کرده و نشان داده که حافظه‌های 16 ترابایتی شرکت‌های توشیبا، وسترن دیجیتال و سیگیت با هیچ مشکلی برنخورده و بسیار پایدار بوده‌اند. نتایج پژوهش نشان می‌دهند که حافظه‌های سیگیت و تمامی مدل‌های 4، 10، 12 و 14 ترابایتی دارای بیشترین نرخ خرابی میان دیگر هاردهای موجود هستند. برای نمونه احتمال خرابی هارد 14 ترابایتی سیگیت بیش از 2 درصد است که برای دیتاسنترها خبر خوبی نیست.

این پژوهش نشان می‌دهد که حافظه SSD نه‌تنها ازلحاظ سرعت بلکه ازلحاظ پایداری هم کارایی خوبی دارد و بهترین گزینه برای خرید هستند. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب راهنمای خرید حافظه SSD بیندازید تا اطلاعات بیشتری هنگام خرید آن‌ها داشته باشید.

در پارسی گیم بخوانید:

  1. باگ تازه پیدا شده ویندوز 10 حافظه SSD شما را به آرامی نابود می کند
  2. با حافظه SSD صد ترابایتی با قیمت 40 هزار دلار آشنا شوید: لاکچری لایف

منبع: TomsHardware

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.