worlds-largest-ssd
یحیی رحیمی

با حافظه SSD صد ترابایتی با قیمت 40 هزار دلار آشنا شوید: لاکچری لایف

یحیی رحیمی 21 تیر 1399 1 دیدگاه
965 بازدید

فضای لازم برای نصب بازی ها هر روز بالا می رود. به جایی رسیده ایم که دیگر یک ترابایت فضا حساب نمی شود. با رشد روز افزون نیاز به حافظه های پرحجم تر، کمپانی Nimbus Data از حافظه SSD با اسم 100TB ExaDrive DC100 خبر داده است. این حافظه صد ترابایت ظرفیت دارد و قیمت 40 هزار دلاری آن هوش از سر همه برده است. قیمت این قطعه با لکسوس ES مدل 2020 برابری می کند.

قیمت حافظه SSD صد ترابایتی کمپانی Nimbus Data به ازای هر گیگابایت، 0.4 دلار خواهد بود. این در حالی که است حافظه اشغال شده را در نظر نگیریم. می دانیم که ویندوز حدود 7 درصد حجم را به دلیل آپدیت های نرم افزاری و حافظه ذخیره شده از دسترس خارج می کند. باید میزان حافظه را به صورت واقعی هم حساب کرد. در حالت باینری هر کیلوبایت، 1024 بایت است و در این صورت 100 ترابایت خالص در اختیار کاربر نخواهد بود.

با یک حساب سرانگشتی به عدد 93 ترابایت می رسیم. پرداخت 40 هزار دلار برای چنی حافظه ای دیوانگی خواهد بود. می توانید مدل های یک ترابایتی و بسیار سریع را با قیمت 195 دلار خریدرای کنید که در کنار یک حافظه HDD برای شما کافی خواهد بود. کمپانی Nimbus Data از یک مدل 50 ترابایتی هم رونمایی کرده است که با قیمت 12500 دلار در دسترس است و قیمت منطقی تری دارد.

حافظه SSD معرفی شده قابلیت نصب روی PC معمولی را ندارد. هدف اصلی این هارد اس اس دی بازار کامپیوترهای تولید محتوا، ساخت بازی و فیلم است. از جمله ویژگی های سخت افزاری این حافظه می توان به اندازه 3.5 اینچی خروجی و اینترفیس SATA 6Gbps اشاره کرد. بدون شک پرداخت 40 هزار دلار برای حافظه دیوانگی خواهد بود و با قیمت 840 میلیون تومان می توان بهترین خانه یا خودرو خریداری کرد. نظر شما چیست؟

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    علی زارع

    مهمان

    نکته جالب
    الان 40هزار دلار میشه 1ملیارد و 280 ملیون
    و نکته جالب تر که با این پول توی حتی محله های ارزون شهرهای بزرگ نمیتونی خونه بخری دیگه

    پاسخ دهید