SSD
یحیی رحیمی

باگ تازه پیدا شده ویندوز 10 حافظه SSD شما را به آرامی نابود می کند

یحیی رحیمی 8 شهریور 1399 2 دیدگاه
790 بازدید

مایکروسافت در حال تست یک راه حل جدید برای باگ تازه پیدا شده ای است که به آرامی باعث خرابی حافظه های SSD می شود. این باگ به ویندوز 10 اجازه می دهد تا حافظه اس اس دی روی سیستم را به طور مداوم دیفراگمنت کند، این در حالی است که چنین حافظه هایی نیاز به این کار ندارند و این حافظه های HDD است که باید مرتب دیفراگمنت شوند تا با آخرین سرعت ممکن کار کنند.

دیفراگ کردن عملی است که تکه های پخش شده اطلاعات روی درایو را طوری مرتب می کند که کنار هم بنشینند. به نوعی داده هایی که روی هارد نوشته شده اند را کنار هم قرار می دهد. تمامی داده ها روی بلوک هایی داخل حافظه نوشته می شوند و هر چه بیشتر این اطلاعات را بازیابی و استفاده کنید، تکه های بیشتری از این اطلاعات ایجاد خواهد شد و به نوعی از حالت مرتب اولیه خارجی می شوند.

پخش شدن اطلاعات در بلوک های جداگانه باعث کاهش سرعت و بهره وری حافظه HDD می شود زیرا که حافظه باید وقت زیادی را صرف پیدا کردن تکه های پخش شده یک فایل در بلوک های مختلف کند و دیگر مانند روز اول به سرعت اطلاعات پیدا نمی شوند. دیفراگ کردن، بلوک های اطلاعات را کنار هم قرار می دهد اما حافظه SSD مکانیسم متفاوتی دارد. این حافظه ها هیچ بخش متحرکی ندارند و برای همین است که دیفراگ کردن عمر آن‌ها را کاهش خواهد داد.

مایکروسافت با انتشار آپدیت مه 2020 باعث ایجاد یک باگ شده است که روی ویژگی های بخش Optimize Drives تاثیر گذاشته است و باعث دیفراگ کردن SSD شده است. این به معنی آن است که هر بار شما سیستم را خاموش می کنید، ویندوز 10 حافظه را دیفراگ می کند و بدبختانه همه ما چنین کاری را ماه هاست انجام می دهیم. مایکروسافت به دنبال راه حلی برای حل مشکل ایجاد شده است و قرار است در آپدیت بعدی، مشکل حل شود.

فعلا می توانید تنظیمات دیفراگ SSD را به حالت دستی تغییر دهید و اجازه چک مداوم را از ویندوز پس بگیرید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    MOhsen

    مهمان

    سلام
    میشه توضیح بدید چطور تنظیمات کارت حافظه مون رو تو این ویندوز به صورت دستی طوری تنظیم کنیم که برامون این مشکل پیش نیاد؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Sasan

    مهمان

    اگه آپدیت رو حذف کنیم و به نسخه ی قبلی برگردونیم درسته میشع ؟!?

    پاسخ دهید