Ubisoft
علی رحمانیان

تغییر سیاست یوبی‌سافت در زمینه بازی های AAA: تمرکز روی بازی های مجانی و موبایل

علی رحمانیان 23 بهمن 1399 بدون دیدگاه
891 بازدید

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سایت IGN، شرکت Ubisoft در جلسه اخیر مالی اخیر با سرمایه‌داران خود، از سیاست جدیدی در زمینه تولید بازی‌های رایگان بیشتر و فاصله‌گیری از بازی‌های AAA و پرخرج صحبت کرده است این غول بازی‌سازی دنیای گیم ظاهراً می‌خواهد تمرکز کمتری بر روی ساخت بازی‌های سطح AAA داشته باشد و فعالیت خود را در دنیای بازی‌های موبایل افزایش دهد.

به این منظور، Ubisoft کار روی بازی موبایلی از فرنچایز Assassin’s Creed را شروع کرده است.آقای Frederick Duguet که به‌عنوان مدیر ارشد مالی یوبی‌سافت فعالیت می‌کند، در مصاحبه‌ی اخیر خود از برنامه این شرکت فرانسوی برای تولید عناوین رایگان بیشتر، خصوصاً برای موبایل گفته و مدیران می‌خواهند اتکای کمتری روی بازی‌های درجه‌ی یک خود داشته باشد. وی در این مورد خاطرنشان کرد:

ما در سال‌های اخیر همیشه گفته‌ایم که طبق سیاستی که داریم، هرسال سه الی چهار بازی AAA منتشر می‌کنیم و برای سال 2022 همین سیاست را ادامه خواهیم داد. ولی در آینده از سیاست تمرکز تنها روی بازی‌های AAA تغییر رویه خواهیم داد و عنوان‌های متنوع‌تری خواهیم ساخت، ساخت بازی‌های رایگان بیشتر هم در دستور کار ما قرار دارد.

به نظر می‌آید که سیاست جدید یوبی‌سافت از شرکت‌های موفق دیگر الهام گرفته‌شده باشد، البته این واقعیت که یوبی‌سافت اخیراً با مشکلات زیادی در تهیه بازی‌های AAA مواجه شده هم قطعاً بی‌تأثیر نبوده است. برای نمونه بازی Ghost Recon Breakpoint که یکی از عناوین پرخرج بود در سال 2019 منتشر شد ولی به گفته‌ی یوبی‌سافت نتوانسته انتظارات شرکت از این بازی را برآورده کند. از آن زمان به بعد این کمپانی در انتشار بازی‌های سطح AAA خود مثل Rainbow Six Quarantine، Immortals: Fenyx Rising، Watch Dogs Legion، Far Cry 6 و نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی Prince of Persia: The Sands of Time تأخیر ایجاد کرد تا تجربه‌ی شکست آن‌ها دوباره تکرار نشود.

از تمام این استدلال‌ها می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که در آینده‌ای نزدیک، شاهد تغییر رویه‌ی بزرگی در کارهای شرکت یوبی‌سافت خواهیم بود که باید ببینیم تا چه حد می‌تواند به موفقیت این کمپانی محبوب صنعت گیم کمک کند. نظر شما چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.