کنترلر کنسول ایکس باکس سری X
مهدی ملکی

مایکروسافت شایعات مربوط به باتری کنترلر ایکس باکس سری X را رد کرد

مهدی ملکی 19 دی 1399 بدون دیدگاه
313 بازدید

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها استفاده از باتری‌های قابل جداسازی و یا شارژی AA را کنار گذاشته‌اند و به سمت دیگری حرکت کرده‌اند، مایکروسافت جزو معدود تولیدکنندگانی است که هنوز از چنین باتری‌هایی در کنترلر کنسول‌های خود استفاده می‌کند.کنترلر ایکس باکس وان به عنوان یک استاندارد از آن‌ها استفاده می‌کرد و کنترلر‌های ایکس باکس سری X/S هنوز هم از آن‌ها استفاده می‌کنند و برخی را شوکه کرده‌اند. گزارش‌های پیشین اشاره می‌کردند که این روند به دلیل قرارداد مایکروسافت با شرکت دوراسل است که گویا این‌طور نیست.

وب‌سایت EuroGamer به محض انتشار این گزارش که مایکروسافت به دلیل چنین قراردادی روی روش ستنی خود اشاره می‌کند، با این سخنگوی این شرکت مصاحبه کرد. با وجود این که او همکاری با دوراسل را رد نکرده اما اشاره کرده است آن‌ها به این دلیل و به علت شرایط تصمیم به استفاده از چنین روشی نگرفته‌اند؛ سخنگوی مایکروسافت در ادامه توضیح داده است که کنترلر نسل جدید کنسول ایکس باکس سری X انتخاب‌هایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که شرکت‌های دیگر از پیشنهاد آن‌ها عاجز هستند. جیسون رونالد از دیگر سران مایکروسافت است که سال پیش با ارائه نظری مشابه، به مزایا و ویژگی‌های مثبت استفاده از باتری‌های AA اشاره کرده بود؛ همان‌طور که ذکر شد، سخنگوی مایکروسافت نظر مشابهی را ارائه داده است:

ما از قصد به مشتریانمان این اجازه را می‌دهیم که نحوه دلخواهشان برای استفاده از باتری در کنترلرهای استاندارد ایکس باکس را انتخاب کنند؛ این انتخاب شامل استفاده از باتری‌های AA هر شرکت، باتری‌های قابل شارژ ایکس باکس، روش‌های شارژ ایجاد شده توسط همکاران ما یا حتی استفاده از کابل USB-C با اتصال آن به کنسول یا PC است.

با این که بسیاری از کاربران پس از شنیدن این سخنان احتمالاً هنوز هم به دلایل خود پایبند هستند و هنوز هم شاهد همکاری مایکروسافت با شرکت دوراسل هستیم ولی هیچ چیز نمی‌تواند این موضوع را عوض کند که این غول فناوری آمریکایی در جهاتی اختیار زیادی به بازیکنان داده است.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.