سفیر عشق
نوید قادری

200 هزار نسخه از بازی سفیر عشق منتشر و عرضه شد

نوید قادری 3 دی 1399 3 دیدگاه
6,175 بازدید

بازی سفیر عشق بزرگترین بازی روایی مذهبی ایرانی که ایده پردازی، طراحی و ساخت آن از 5 سال پیش توسط عماد رحمانی مدیر پروژه و کارگردان آن و تیم 25 نفری همراهش آغاز شده بود، سرانجام طی مراسمی رونمایی شد و در اولین مرحله 200 هزار نسخه از این بازی منتشر و عرضه شد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، عماد رحمانی کارگردان و طراح این بازی با اشاره به اینکه طی هماهنگی با تعدادی از فروشگاه‌های مطرح، سفارش این بازی از طریق درگاه‌های فروش این فروشگاه‌ها از روز شنبه امکان‌پذیر است، گفت: عرضه نسخه دانلودی یا فروش دیجیتال بازی ظرف کمتر از دو هفته دیگر آغاز می‌شود.

او همچنین ضمن تشکر از همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تسریع در زمان صدور مجوز لازم برای انتشار این بازی گفت: بنیاد در خصوص صدور مجوز بازی همکاری‌های لازم را با این مجموعه داشته و مجوزهای لازم ظرف مدت 2 ساعت صادر شده است.
مهدی جعفری جوزانی رئیس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی و تهیه کننده بازی سفیر عشق هم پیش از این در گفتگویی با اشاره به حمایت‌های صادقانه مدیریت جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از این بازی ابراز امیدواری کرده بود که با توجه به روحیه سید صادق پژمان در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حمایت از تولید بازی‌های فاخر شاهد حمایت‌های بیشتر این مجموعه در پروژه‌های بعدی باشیم.

سفیر عشق

«سفیرعشق» یک بازی اکشن سوم شخص در سبک Hack and slash، است که فاز نخست آن روی روی پلتفرم پی سی به امید زنده شدن دوباره بازی‌های پی سی و بزرگ در ایران منتشر شد. داستان اصلی «سفیرعشق» درباره جوانمردی ایرانی به اسم «مهران» است که ازیک ترومای سنگین روحی رنج می‌برد. مهران که در رکاب حسن بن علی(ع) جنگیده، پس از صلح ایشان سرخورده از بیداد امویان به زادگاهش «ری» برمی‌گردد. پس از گذر زمان با افزایش فشار بر شیعیان حضرت علی(ع) عازم کوفه می‌شود.«سفیر عشق: روز واقعه» روایتگر روزهایی از زندگی مهران است که با داستان مسلم بن عقیل(ع) همراه می‌شود.

ایده اولیه ساخت «سفیرعشق» از سال 1393 توسط عماد رحمانی مطرح و تولید آن از سال 1397 با همراهی و مشارکت مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی (متنا) آغاز شد. طی دو سال تیمی 25 نفره به طور متمرکز روی این پروژه کار کردند تا محصول برای اربعین امسال به صورت فیزیکی وارد بازار شود. اتفاقی که در اربعین به دلیل شیوع ویروس کرونا و ابتلای عماد رحمانی و تعدادی از اعضاء تیم همراهش به کرونا نیفتاد و رونمایی از این بازی با تاخیری چند ماهه همزمان با روز ولادت حضرت زینب (س) انجام شد.

به گفته رحمانی برای روایت سینمایی بازی سفیر عشق بیش از 300 دقیقه موشن کپچر ضبط شده و برای گرافیک کار از حداکثر توان فنی Engine Unreal 4 استفاده شده است که یکی از قدرتمند ترین ابزارهای روز مورد استفاده بزرگترین شرکت‌های بازی‌سازی دنیا است.
گیم پلی بازی یک اکشن سوم شخص هک اند اسلش است، اما به فراخور روایت، یک سری گیم پلی‌های منحصر به فرد خود را نیز دارد. روز واقعه، در محیط‌ها و سرزمین‌های متنوعی اتفاق می‌افتد که برای شبیه‌سازی این محیط‌ها، با تحقیقات گسترده و دقیق بر اساس منابع تاریخی، از جدیدترین متدهای مدلسازی بازی استفاده شده است .

سردارغلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج، در آیین رونمایی این بازی که در خبرگزاری فارس برگزار شد با اشاره به اینکه بازی رایانه‌ای سفیر عشق یک اثر فاخر و همسو با مؤلفه‌های فرهنگی ایران است، گفت: ما در آغاز راهی قرار داریم که این امید را می‌‌دهد خلاقیت‌های بیشتری را پیش رو داشته باشیم. امیدوارم بستری برای شکوفایی استعدادهای جوانان این مرز و بوم در چنین مسیری بیش از پیش فراهم شود.

سردار سلیمانی همچنین تصریح کرد: ما تمام ظرفیت‌های خود را برای پشتیبانی به میدان خواهیم آورد تا از این استعدادها حمایت کنیم، ملت ایران این توقع را دارند که تولید این محصولات در تراز ایران و گام دوم انقلاب استمرار داشته باشد و به خلق یک اثر بسنده نشود.
گفتنی است بازی در فاز اول روی پلتفرم پی سی عرضه شده است و به گفته عماد رحمانی، کارگردان این بازی، سفیر عشق در فاز دوم روی پلتفرم پلی استیشن منتشر خواهد شد. هرچند که به گفته رحمانی احتمال عرضه بازی روی پلتفرم ایکس باکس هم وجود دارد.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    فریبا

    مهمان

    آوردن عنوان عشق در نام یک بازی جنگی متمرکز بر جنگ و کشتار، امر متناقضیه! به علاوه، در کنار توسعه اسطوره های مذهبی فرهنگ عرب، بهتره به اسطوره های ایرانی پرداخته بشه. دلیل واقعی اینکه بازی با تم قهرمانی آریو برزن یا آرتمیس و نبرد ایرانیان و یونانیان مطرح نشده چیه؟

    پاسخ دهید
    • Avatar

      حسینم. در پاسخ به فریبا

      مهمان

      خب. دوست من اولا اینکه موضوع کشت و کشتار که مثل وارزون بتل رویال که نیست هر کی هر کی رو دید بکشه. فقط دسته ای از دشمنان اسلام.
      بعدشم. موضوع هول شخصیتی بنام مهران ک فرمانده یکی از سپاه ها بوده میگرده و این مهران ایرانی بوده نه عرب

  • Avatar

    The MK

    مهمان

    خب آفرین حالا باید چیکار کرد!؟

    پاسخ دهید