بازی مختار فصل قیام
نوید قادری

بازی مختار فصل قیام به زودی عرضه می‌شود

نوید قادری 16 شهریور 1400 9 دیدگاه
8,052 بازدید

شرکت منادیان اعلام کرد به زودی بازی مختار فصل قیام، قسمت دوم از سه‌گانه بازی سفیر عشق را برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد کرد. این بار شخصیت اصلی بازی «مختار ثقفی» است و مخاطبان می‌توانند به جای این شخصیت مشهور تاریخی در این بازی ایفای نقش کنند.

در بازی مختار فصل قیام شاهد روایت مختار ثقفی طی بازه‌ای 6 ساله هستیم؛ این بازه از سلول‌های زندان ابن زیاد شروع و تا سفر به مکه و آغاز قیام و پیروزی او به پایان می‌رسد. سازندگان برای روایت هر چه بهتر داستان 45 دقیقه میان‌پرده سینمایی برای فصل قیام تهیه کرده‌اند. سازندگان همه تلاش خود را کرده‌اند تا مختار را به شکلی متفاوت روایت کنند و استفاده از این بازه 6 ساله باعث شده تا امکان لازم برای شخصیت‌پردازی هر چه بهتر این کاراکتر تاریخی را در اختیار داشته باشند؛ برای مثال می‌توان به وجود 40 شخصیت تاریخی مختلف در این بازی اشاره کرد که در کنار طراحی هرچه بهتر محیط‌های بازی و 30 مدل شخصیت به عنوان NPC ‌های حاضر در بازی، جلوه خاصی به این عنوان می‌دهند.

مهران شخصیت اصلی قسمت اول هرچند در این بازی قابل‌کنترل نیست اما به‌عنوان کاراکتر جانبی در فصل قیام حضور دارد؛ از دیگر شخصیت‌های تاریخی که در بازی حضور دارند می‌توان به عبدالله بن کامل شاکری، عبدالله ابن زبیر، محمد حنفیه، ابن زیاد، کیسان ابو عمره و… اشاره کرد.

این بازی که به مانند سفیر عشق یک اثر اکشن سوم شخص محسوب می‌شود و دارای 12 مرحله و 6 ساعت گیم پلی خواهد بود؛ با اینکه شخصیت اصلی این بار مختار است اما او هم به مانند مهران (قهرمان قسمت اول) توانایی استفاده از پنج سلاح یعنی شمشیر، شمشیر و سپر، دو شمشیر، چاقو و تیر و کمان را دارست. با اینکه هسته اصلی گیم‌پلی بازی به مانند «سفیر عشق» است اما سازندگان سعی کرده‌اند بخش‌های مختلف بازی از جمله سیستم مبارزات را بهبود ببخشند.

قسمت اول این سه‌گانه در کوفه روایت می‌شد و به همین خاطر سازندگان این شهر تاریخی را با دقت و جزییات فراوان و با استفاده از کتب تاریخی و همچنین الگو برداری از مکان‌های تاریخی آن و با استفاده از تعداد زیادی عکس و فیلم طراحی کرده بودند اما برای قسمت دوم بازی به یک محیط محدود نخواهد شد و در مختار بخش اصلی روایت بازی در مسیر سفر مختار و شهر مکه رخ می‌دهد. از جمله محیط‌های این قسمت می‌توان به مکه مکرمه، طائف، واحه‌های عراق عجم، زندان کوفه، دارالاماره، منزل مختار و مسجد اعظم کوفه اشاره کرد. تمامی این محیط‌ها هم با استفاده از همان فرمول طراحی کوفه در قسمت اول، ساخته شده‌اند. موتور گرافیکی این اثر هم همانند سفیر عشق، از آنریل انجین 4 استفاده می‌کند.

برای روایت هر چه بهتر سازندگان که از تیمی متشکل از 21 نفر از اساتید دوبله کشور با هنرمندی استاد منوچهر والی زاده در نقش مهران و استاد میثم نیکنام در نقش مختار با مدیریت آقای حسام صادقی نیکو وظیفه، صداپیشگی این اثر اکشن و هیجان‌انگیز درعین‌حال روایتگر را بر عهده داشته‌اند.

بازی مختار فصل قیام در روزهای پایانی شهریورماه به صورت دیجیتالی و از طریق فروشگاه‌های دیجیتالی Gameup.ir و Hayoola.com برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد. طی روز‌های آینده نیز اطلاعات جدید، تاریخ انتشار و همچنین تریلر گیم پلی این بازی منتشر خواهد شد.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی مختار فصل قیام در چه تاریخی منتشر خواهد شد؟

بازی مختار فصل قیام در روزهای پایانی شهریورماه به صورت دیجیتالی و از طریق فروشگاه‌های دیجیتالی Gameup.ir و Hayoola.com برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

۱
بازی مختار فصل قیام برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟

در حال حاضر بازی مختار فصل قیام، تنها برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود و خبری از نسخه‌ی کنسولی بازی نیست.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 9 دیدگاه
  • Avatar

    Abolfazl

    مهمان

    کاشکی یکم انیمیشن خوب هم بسازن
    البته خودم رشتم انیمیشنه اگه نساختن خودم براتون یچیز خوبی میسازم?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امیر

    مهمان

    سلام من ثبت نام کردم کدم اومد اشتباهی حذفش کردم الان چجوری میشه دوباره برش گردونم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهمان

    به نظر بازی جالبی میاد ☺️?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Ali 74

    مهمان

    تو ایران ایده هرچقدر هم قوی باشه اجرا همیشه چیزی بجز فاجعه نخواهد بود

    پاسخ دهید
    • Avatar

      adel در پاسخ به Ali 74

      مهمان

      شما نظر نده
      تو خودت بازی سازی یا بابات
      بالاخره از یه جایی باید شروع بشه یا نه
      شما که ادعات زیاده برو آمریکا اونجا بازیای خوب درست میکنن

  • sina

    sina

    مهمان

    سیستم مورد نیاز اعلام شده ؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    سجاد

    مهمان

    ای کاش بازیهای دوران ایران باستان رو هم بسازن تا با تاریخمون بیشتر آشنا بشیم. ایران فقط تاریخ اسلامی نداره که

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    ایول.
    خدا کنه از این بازی ها بیشتر بسازن.
    ممنون از پارسی گیم که بازی های ایرانی رو پوشش میده.

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدی در پاسخ به مهدی

      مهمان

      سلام إن شالله بازی پترا هم منتشر بشه و یه بازی هم از ایران باستان بسازند البته پروژه رستم افسانه جنگ رو رسانا شکوه کویر فعلا متوقف کرده إن شالله فرایند ساخت بازی رستم افسانه جنگ رو ادامه بدن