PlayStation 5
مهدی ملکی

قیمت‌گذاری پلی استیشن 5 ربطی به تاثیر ویروس کرونا نداشته است

مهدی ملکی 15 آذر 1399 بدون دیدگاه
368 بازدید

مسلماً در جریان هستید که ماه پیش نسل نهم بازی‌های ویدیویی به وسیله عرضه کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت رسماً کلید خورد. موضوعی که مدت زمان زیادی طول کشید تا مشخص شود قیمت این دستگاه‌ها بود؛ قیمتی که همه‌مان می‌دانیم می‌توانند چه بلایی بر سر فروش آن‌ها بیاورند. پیش از این مایکروسافت با عرضه کنسول گران‌تر در آغاز نسل هشت و همچنین سونی با عرضه کنسول گران‌تر در آغاز نسل هفتم، به این باور رسیدند که در بازارهای رقابتی، قیمت‌های غیررقابتی راه به جایی نمی‌برد. حال به نظر می‌رسد که جیم‌رایان متوجه این موضوع بوده است.

آقای رایان در جدیدترین مصاحبه‌اش با مجله EDGE درمورد قیمت‌گذاری کنسول پلی استیشن 5 به صحبت پرداخته است. در این بین از او پرسیده شد که آیا در بازه زمانی همه‌گیری کرونا، این قمیت‌گذاری تاثیر پذیرفته و تغییریافته است؛ او در جواب اشاره کرد که اوایل سال 2020 زمانی که بیماری همه‌گیر نشده بود، تصمیم‌گیری نهایی شده است:

jim ryan

اولین تصمیم‌گیری در ما در مورد قیمت‌گذاری در اوایل سال جاری اتخاذ شد یعنی پیش از همه‌گیری ویروس کرونا؛ در واقع ما روی چیزی که می‌خواستیم تمرکز و کار کردیم. خیر؛ همه‌گیری کرونا تاثیری بر قیمت‌گذاری ما نداشت. ما قادر بودیم تا با تمام قدرت، پلی استیشن 5 را به قیمت 399 دلار یا 399 یورو همانند قیمت پلی استیشن 4 در سال 2013 عرضه کنیم و همه ویژگی‌هایی را که الان دارد نیز داشته باشد. این مسئله مهمی برای ما بود و خوشحال هستیم قادر به انجام آن شده‌ایم. قیمت 399 دلار آخرین باری که استفاده شد، برای ما خیلی خوب جواب داد و ما می‌خواهیم که این بار هم خیلی خوب برای ما پاسخ دهد.

با توجه به سرنوشتی که کنسول‌های گران قیمت تاریخ دچارشان شده‌اند می‌توان منطق پشت این تصمیم‌گیری را به راحتی درک کرد. با این حال عجیب است که کاربران گوشی‌های هوشمند حاضر هستند هر سال برای محصولاتی مشابه هزاران دلار خرج کنند اما اجازه نمی‌دهند دستگاه‌هایی قدرتمند همانند کنسول‌ها که تا سالیان سال روی میز آن‌ها خواهند بود، قیمت‌گذاری مناسبی را اتخاذ کنند.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.