کنسول PlayStation 5
مهدی ملکی

پلی استیشن 5 رکورد عرضه کنسول‌ها در انگلستان را شکست

مهدی ملکی 11 آذر 1399 بدون دیدگاه
242 بازدید

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که عرضه پلی استیشن 5 یک موفقیت عظیم برای شرکت سونی است. مدتی پیش اعلام شد که این محصول بزرگ‌ترین عرضه تمام تاریخ سونی در زمینه تولید کنسول را رقم زده و تقاضا برای آن بی‌سابقه است. حال به نظر می‌رسد که به لطف بازی‌بازان انگلیسی یک رکورد دیگر هم به نام سونی ثبت شده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت Video Games Chronicle که با منابع توزیع محصولات در ارتباط است، 250000 کنسول پلی استیشن 5 در 48 ساعت ابتدایی عرضه آن به فروش رفته و این در حالی است که در همین بازه زمانی، 155000 کنسول ایکس باکس سری X/S به فروش رفته است؛ در واقع موضوع جالب توجه‌تر این عنوان می‌شود که احتمالاً در صورت موجودی بیشتر، این آمار به طرز باورنکردنی افزایش می‌یافت. همچنین این طور که مشخص شده، در انگلستان نسخه دارای درایو نوری پلی استیشن 5 نسبت به نسخه دیجیتال، محبوب‌تر بوده و حدود دو سوم آمار فروش مربوط به این نسخه است.

علاوه بر این بسیاری از کنسول‌هایی که می‌خواهند به بازار عرضه شوند نیز پیش‌تر توسط پیش‌خرید، ناموجود شده‌اند بنابراین سونی و مایکروسافت یک آمار خیره‌کننده را ثبت کرده‌اند و باید ببینیم که آیا می‌توانند با همین روند به حرکت ادامه دهند یا خیر.

به نظر می‌رسد که بازی‌بازان اکنون در یکی از بهترین عصرهای صنعت بازی‌های ویدیویی زندگی می‌کنند؛ عصری که هر سه شرکت سونی، مایکروسافت و نینتندو با ارائه محصولاتی با کیفیت و تمرکز بر تجارت به خصوص خودشان،‌ رقابت بزرگی را رقم زده‌اند و بر سر تصاحب بازیکنان به ستیز نمی‌پردازند، بلکه به خودشان نظارت می‌کنند و به محتوایی می‌اندیشند که می‌تواند کاربران را بیشتر از محتوای تولیدی رقیب سرگرم کند.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.