کنترلر Xbox Series X
مهدی ملکی

کنسول‌های ایکس باکس سری X و S می‌توانند بازی‌های پلی استیشن 2 را اجرا کنند

مهدی ملکی 11 آذر 1399 بدون دیدگاه
590 بازدید

تعاریف سونی و مایکروسافت درباره پشتیبانی از نسل پیش، تفاوت چشمگیری با هم دارد؛ با آن که کنسول پلی استیشن 5 می‌تواند بازی‌های نسل هشتم را به راحتی و حتی با برخی ارتقاهای به خصوص اجرا کند، کنسول ‌های ایکس باکس سری X و S می‌توانند بازی‌های نسل هشتم، هفتم، ششم و در حال حاضر بازی‌های پلی استیشن 2 را هم اجرا کنند؛ موضوعی که در کنسول پلی استیشن 5 نیز دست نیافتنی است!

به تازگی یک ویدیویی جدید در سطح فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد به وسیله استفاده از حالت توسعه‌دهنده، می‌توان بازی‌های کنسول پلی استیشن 2 را در این دستگاه‌های نسل نهمی اجرا کرد و منظور از اجرا کردن فقط نمایش تصویری ناخوشایند نیست، بلکه یک تجربه روان است.

از زمان عرضه کنسول‌های ایکس‌باکس سری X و S در ماه نوامبر، کاربران پیوسته در حال بررسی ویژگی‌های موجود در حالت توسعه‌دهنده و مخصوصاً شبیه‌سازی بوده‌اند. اکنون یک یوتیوبر به نام Modern Vintage Gamer موفق شده است نشان دهد که بازی‌های قدیمی چطور روی این کنسول‌ها اجرا می‌شود. در این ویدیو، اجرای بازی‌های God of War 2005، Shadow of the Colossus، God Hand و عناوین دیگری به چشم می‌خورند که در کنار باگ‌های بسیار جزئی اجرا می‌شوند و در کل یک تجربه یکپارچه را ارائه می‌دهند.

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، همه این‌ها به لطف وجود حالت توسعه‌دهنده ایکس‌باکس سری S است و به وسیله برنامه RetroArch، توانسته‌ایم که طیف وسیعی از خاطره‌سازترین بازی‌های پلی استیشن 2 را،‌ در پلتفرم رقیب مشاهده کنیم. RetroArch یک برنامه رایگان است که به کاربران اجازه شبیه‌سازی بازی‌ها را خارج از پلتفرم اصلی‌شان می‌دهد.

اگر شما هم این کنسول‌ها را تهیه کرده‌اید و قصد دارید که از این ویژگی بهره ببرید، می‌توانید با مراجعه به کانال یوتیوب Modern Vintage Gamer، جزئیات ورود به حالت توسعه‌دهنده کنسول‌های سری X/S و دیگر اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید.

البته باید توجه داشت که اجرای برنامه‌های شبیه‌ساز روی سخت‌افزار مایکروسافت می‌تواند برخی از قوانین این شرکت را نقض کند؛ پس آگاهی داشتن از این مسئله به شما هشدار می‌دهد که عواقب آن بر عهده خودتان است.

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.